ENG
瀏覽人次:51402    回應:35

專業投資者才懂得買貴即是買錯

湯文亮

紀惠集團行政總裁

  我在上個月中寫了一篇「買貴即是買錯」的文章,被人柄到失暈,有老友話我為了「細價樓爆煲論」,已經到了語無倫次地步,佢仲話,一向以來,有買貴冇買錯是投資學問金科玉律,今日的天價就是明日的低價,今日用天價買樓雖然是買貴,但到了明日就會發覺,冇買就是錯,所以,有買貴冇買錯是對,買貴即是買錯是錯,老實說,我唔係幾明白,而做生意的人大多數在唔明白對方講什麼時都會話對方沒有錯,這些是本能,只有學者才會同對方爭拗,其實,錯與對並非黑白,很難分辨,同一件事,對一個人來說是對,對另外一個人來說就會變成錯,黑白就唔同,冇理由一個人說是白色,而另外一個人話黑色。

  其實,專業投資者才懂得買貴即是買錯,因為成本增大,風險相對增加,利潤則減少,如果仍然說有買貴冇買錯,亦只不過是一些安慰自己或者別人的說話,如果唔信,問一問那些在97年高峰時買樓,今日僥倖逃出生天的人,是否有買貴冇賣錯,就算他們今日有多少利潤,都知道當日就算以低於當時市價買樓,都是錯到離譜,如果97年沒有買樓,就毋需負上一身債,甚至有一個時期是負資產者,如果夠決心等候,到03年才買樓,就算俾貴多少,今日的利潤仍然是驚人,才可以說有買貴冇買錯。

  很多人講物業投資,開口埋口就location,其實,timing比location還重要,timing好,才可以買到靚位置的優質物業,例如在03年,有數之不盡的舖位,一幢幢商廈,高層主宅及甲級寫字樓,回報又高,又有穩定租客,但耐何不少有能力的人,認為樓價尚有下調空間而沒有入市,錯失子難得一次機會,只有專業投資者夠膽入市,他們的確抱著有買貴,冇買錯心態,因為他們知道時光消逝,就會錯失良機,買貴都不是買錯。

  今日,很多人以創新高價買樓,心態也是有買貴冇買錯,但時勢不同,今日可以買到的二手物業並不是最優質單位,或者是別人逢三退一退出來的物業,我只是很奇怪,現在買樓並不是處於最佳時間,又不能夠買到優質物業,怎樣能夠說有買貴,冇買錯,我反而認為冇買貴都是買錯。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. Follower 2015-06-03 08:23:31
早晨!
對啊,貴便是錯。如股票,高價買入,跌左唔止蝕,等幾年才有幸不輸錢下沽出。
當中損失了機會成本!
2. Follower 2015-06-03 08:23:36
早晨!
對啊,貴便是錯。如股票,高價買入,跌左唔止蝕,等幾年才有幸不輸錢下沽出。
當中損失了機會成本!
3. LaLa 2015-06-03 08:41:05
這句話是給買錯了的人安慰一下,講講下變成金科玉律,錯就是錯.
4. 小小業主 2015-06-03 08:44:46
5号仔是最好例子,有買貴即是有買錯!
5. 十兄弟 2015-06-03 10:06:30

又一篇似是而非,事後孔明,專為細爆䕶航的文章,真係今非昔比........

講番之前同我打賭嘅老友,我賭8月份樓價會比2月份高,佢就話會跌,賭一枱無鲍翅嘅飯局。佢前日同我講叫我去訂位佢比錢,我話都未到8月份你都未輸,因我地好鐘意打英式枱波,佢就比喻話,你依家都head住我40幾50度,枱面只得一個红波,我又唔係戴维斯点set得到幾個士碌架呀!唔磨爛席,dup波鐘喇!輸風度算數。我話OK去訂位
6. Johnny 2015-06-03 10:08:41
兩年前騰訊成250蚊人人都話貴。
果時唔買結果人地升到五百幾再拆細再升多一半。
7. 林师奶 2015-06-03 10:13:49

贵 不等于 错

贵=价值高于其他

错=不对,错误

如果买楼只看一买的一刻,只有买贵。

如果买楼看人的一生,就有对与错。

97买楼守到现在并供完楼的人,就是买贵了。守不到又破产的就是买错。

有些人,不为自己打算,有钱炒股,买手机,旅行,不买楼一直租房等大运到, 又或你已经理财有道,没有高利贷,也刚刚才够首期,人工稳定,但不断害怕楼价贵并一直等楼价向下,就是不买的错。

8. 專業投資者 2015-06-03 10:14:01
房屋本來就是要來供人住屋需要的產物,所謂專業投資者其實就是炒賣房屋的人,將其他人的基本需來滿足自己貪財的欲望,可笑是現在人卻將這些無恥的事來作智慧的炫耀,真可悲
9. 舍神 2015-06-03 10:17:21

大家的眼光唔同,睇一樣事當然不同。

買樓買股都一樣,是下注於未來! 

未來易唔易預測得到, 那要睇功力考智慧及"心眼"。

博士是講緊大浪,其他的,都只是noise

11. Carson 2015-06-03 10:35:07
投資從來都是低買高沽, 同一隻股票, 於低位買入同高位追貨可以差天共地, 畢竟投資到底時為了利潤, 這樣, 買貴便是買錯. 但是, 自住樓又如何呢? 如果新婚家庭尚無安身立命之所, 他們又有多少年可以等? 這就是細價樓被瘋搶的原因. 樓價有周期, 但可惜人生有限. 很多新婚家庭被政府所騙, 以為2012年新特首上台後, 樓價便不會再上升, 時至今日, 付出的代價極為高昂. 
12. 路人甲 2015-06-03 10:50:46

博士可能講緊胡孟青, 佢最近有篇文章講自己當年高位買入單位, 去到之後樓價高峰回來時, 才平手賣番出去.
所以, 胡孟青在說, 買貴即係買錯.

呢句話可圈可點... 博士文章抬頭寫'專業投資者才懂得買貴即是買錯', 這一句, 我不完全認同.

就以胡孟青咁, 佢係專業投資者咩? 可能係, 可能並不是.
在股票上佢可能有心得, 有慧根(我對佢股票係咪咁準,都仲有保留) , 
但係, 買樓呢? 
雖然也叫做'投資' 但'投資'這個名詞款式千變萬化, 唔通所以投資都係瓣瓣掂, 哈哈, 講笑咩?!!!

天時地利人和缺一不可.

佢都係 Hi 左野先至有咁的結論.

無疑, 在樓價高峰後, 正快將面臨回調或低谷的時候, 那一段時間買了樓的人, 就叫做輸家, 叫做買錯左. 就係咁的一回事!

凡事無絕對!

博士咁講, 我心裡也很明白, 佢成日驚啲人盲摸摸高價入貨, 變左將來泥足深陷. 呢點, 我認同. 不過, '專業'一詞, 唔係有番咁上下經歷或者閱歷, 根本唔容易深切明白及分析得出來!
唔掂的, 或者唔係真係咁掂的, 唔好隨便叫自己或叫人地做' 專業投資者'.
13. 話之你買貴定買錯啦,有瓦遮頭再講啦! 2015-06-03 11:18:02

李嘉誠:如果買樓自住及可負擔 可以隨時入市

香港電台香港電台 – 1時31分前

長和主席李嘉誠表示,相信現時本港樓價很難跌,呼籲市民不要炒樓,如果分期付款買樓自住,在可負擔的情況下可以隨時入市。 

他提到,現時本港建築和人工成本一直上升,建築費高至嚇人一跳,他以美加為例,雖然當地人工高於香港,但香港以每呎計的建築費,幾乎是美加的1倍。 

另外,提到恒地主席李兆基上日提到,如果政改獲通過,恒指將升上3萬點,但李嘉誠表示不評論股市,只看經濟表現。

14. 十兄弟 2015-06-03 12:01:41

絶對同意11樓Carson兄嘅觀点,不過想補充一些意見,呢D新婚人士如果有能力,因為話信錯政府而唔上車,佢地要自己承担责任,唔可以怪政府。正如现在因為信博士嘅細爆論,有能力有需求嘅人因為咁而嚇窒左唔敢上車,將來即使樓價升到佢地再無力上車,都唔可以怪博士。自己决定自己負責!
15. Kow925 2015-06-03 13:34:22
有時都有例外-當你間鋪隔離鋪業主貴賣,貴買變做連鋪重要自用,不知幾開心.   
16. 貴平相對論@@ 2015-06-03 13:50:57
博士d道理咁高深,不如等小弟用買股票嚟解釋,有隻新股1蚊開售,之後三年一路升到100蚊,按博士言,只有用1蚊去買呢隻股的投資者先係冇買錯,因為貴同平係一個相對概念,假如我係用1蚊買入的投資者,係咪即係話博士用2蚊買入100賣出都係一個買錯的決定呢...
17. Stephen 2015-06-03 16:23:51
如果timing把握得好,當然係完美,但timing這東西只能夠用倒後鏡睇。博士以投資者的角度來看,的確可以慢慢等,等到自己認為係時候,又多優質盤,又夠平,慢慢再買都未遲。萬一發現睇錯市,一樣可以話買就買,貴買又得,平買又得,冇乜所謂,只係賺多賺少的分別。

沒有物業又有自住需要的人,可能明知投資者逢三退一,物業又非優質(對投資者來講),但都願意接貨,可能因為唔知要等幾多年。如果有預測能力,能夠肯定三年五年樓價比此刻大覆折讓,咁任何人都不會入市,包括上車客。但誰有預測能力呢? 上車客又有多少籌碼去等N年呢? 一等可能五年十年,終於等到樓市調整,但又可能仍高於此刻的價格。投資者與上車客的處境分別很大,應對的策略各有不同。
18. 西門吹雪 2015-06-03 16:39:24
呢度D回應真的好攪笑~~D人都未睇清楚就亂回~~只要有人一講樓市爆就發顛了 XDDD

其實,樓市用來抄的話,要捕捉時機低買高賣先至可以賺盡。呢個就係湯生既意思。說甚麼放幾廿年又升反個D理論既,好明顯唔係講緊抄樓,極其量只可以話對抗通脹,好過放係銀行。

不過,話說回來,要做到低買高賣有幾個可以做到? 對於哪些有幾個單位就占占自喜既朋友來說,做到對抗通脹已經不枉此生了 XDDDD

19. 買樓無望 2015-06-03 17:33:45

買樓無望 34%港青年欲移民

青年事務委員會主席劉鳴煒一句「睇少啲戲、去少啲日本儲錢買樓」,令年輕人的置業問題最近再度成為城中熱話,明光社早前委託理工大學社會政策研究中心,進行置業行為與態度調查,受訪青年中約34.1%坦言因「買唔起樓」而考慮移民,過半數年輕租客甚至「已完全放棄買樓」。有受訪者說住屋問題影響他們結婚和生兒育女的計劃。負責調查的明光社項目主任招雋寧指出,青年是香港未來的支柱,但卻有不少人打算移民,情況值得關注。

理大社會政策研究中心主任鍾劍華認為,政府應繼續推出「港人港地」,就可以穩定供應,讓年輕人買樓,解決他們的住屋問題。

該年輕人置業心態調查在今年2月至3月期間進行,成功以電話訪問了1022人,當中逾兩成,即234人為20至39歲的青年。有關數據參照香港人口加權推算,結果顯示,34.1%受訪青年均表示因為住屋問題有意移民,而25至34歲的80後組群的移民意欲更高,有逾40%人坦言想移居外地。其他年齡組群則均少於30%。

移居大馬 100萬買2000呎樓

招雋寧稱︰「有青年人話打算移民去馬來西亞,因為當地百多萬元就可買到2000呎樓。」他又引述該名青年說︰「馬來西亞政府推出的第二故鄉計劃,吸引外國人投資以換取居住權,只要百多二百萬港元就能買到2000呎樓。」

按去年來港推銷的馬來西亞住宅樓盤資料,一個約678呎的細單位,平均呎價約3000港元,樓價約210萬元,如果在二線城市,這樓價水平更可買1000多呎單位。馬來西亞的第二故鄉計劃,申請者可長居大馬,每10年更新一次簽證。招指出,受訪的年輕人中,有約15%指住屋問題影響他們的結婚或生育計劃,還有逾60%年輕租客表示「已完全放棄買樓」。鍾劍華表示青年人無望靠儲蓄買樓,建議政府繼續推出「港人港地」,並考慮重設業主及租客綜合條例,確保租戶付出市值租金就有屋住。

20. 想上車的80後 2015-06-03 17:34:22
其實我想請教下大家 以家個個地產商都睇好後巿d富豪又話成本上升 點都唔會大跌 樓價有支持! 
咁我想一句 當年未有97風暴 沙士 雷曼 金融風暴 前佢地有冇講話樓價唔會跌架? 我覺得佢地一味只係講成本高樓價平極有個譜,但係係咪永遠冇睇d經濟因素呢? 好似唔係好中肯喎,同埋成日睇好後巿既咁洗鬼賣樓花咩 好似緻藍天咁起到咁上下起好咁滯 過幾年先賣嚕 樓價咪仲升多d 佢地咪賺仲多? 小弟愚見 謝謝
21. 西門吹雪 2015-06-03 18:17:58
D 地産老實唱好架啦,賣花讚花香ma.
不過話説回來,賣樓花又好正常,快d賣,d錢又可以再投地,先可以貨如輪轉。
所以,你講個d野都冇乜方向指示到。
22. CD ROM 2015-06-03 18:38:03
23. 想上車的80後 2015-06-03 19:03:36
回 CD ROM 
謝指教! 但我仍然相信 現在價同現實脫節得太太太太太緊要,只希望正常回調逹致合理水理, 當然合理唔合理見人見智! 不喜勿插><
24. CD ROM 2015-06-03 19:29:38
現實? 我地見到既係仲有人買,呢個唔通唔係現實?
25. 蜕变中嘅懒人 2015-06-03 19:50:23
回CD ROM兄

現實係在睇升嘅市况、要俾貴过市價幾個巴仙至買到貨,如果之後繼續升就買貴無錯,而問題係你有無信心個市繼續升啫,呢個現實由04年维持到15年,期間只有在08-09年有機會平啲買,你等第二個機會如果3年後出現,就可能慘過現在買,80後兄台真係要做足功課至好。
26. 地盤佬 2015-06-03 19:57:47
發展商係咪賣花讚花香小弟唔知,不過話發展商賣樓花即係睇淡應該係誤解。依家地價平建築費貴,發展商如果睇好後市,最著數嘅做法係大量買地兼申請增加地積比率,買地後唔開工,一開工打幾支樁就賣超長樓花,先收錢後動工,散晒d現樓貨尾換錢買平地。小弟認為要判斷發展商係睇好定睇淡,應該睇佢買地後有幾多短期內開工,而唔係睇動工後賣樓快定慢。如果老細肯預支未來三年人工俾我,我收平d都肯。
28. Carson 2015-06-03 22:57:03
地盤佬兄所言極是,佩服佩服!
29. 十兄弟 2015-06-03 23:20:07

To: 17樓Stephen兄

Like! 回應文章一如既住的好,分析得好到位。
30. 引刀一快 2015-06-03 23:20:39
To 26樓 地盤佬兄

我有點異議,如果發展商睇好后市,將全部單位一早買晒,換到錢買平地,咁下一輪應該唔賣樓花先係呀。
31. 十兄弟 2015-06-03 23:25:48

To: 懶人兄,好高興睇到你久違了的回應,我之前都好留意你回應的文章
32. 细價樓越升越有 2015-06-04 00:15:39
2015年5月21日 12:06利嘉閣地產皇牌屋苑Yoho Midtown分行(B組)經理莫家進表示,該行日前錄得Yoho Midtown 2座中層C室成交,單位實用面積約606方呎,建築面積約792方呎,3房開則,成交價780萬元,實用面積呎價折算約13000。
33. 雲在青天水在瓶 2015-06-04 00:52:50
買貴是否錯,關鍵在於 "貴" 字,是真貴還是假貴。

貴與不貴,人言人殊,但總是有客觀標準的。貴有兩種概念,一種是高於內在價值,另一種是高於市場價格。

04年樓價高於03年,但遠低物業的內在價值,所以04年有買貴冇買錯。07年下半年樓市急升,短期內市場價格飈升,但內在價值仍偏低,所以經過08年金融風暴一跌後,重捨升軌,又是有買貴冇買錯。

而當市場仍處大牛市時,何時買入問題都不太大,因為市場的亢奮會令價格不斷攀升,如95年10月至97 年10月的牛市五浪,中指由52點升至103點,升幅一倍,故此在市場價格方向上有買貴冇買錯。

歷史是成功者寫的。只要投資者搞清楚真貴假貴,知所進退,你就能成為書寫歷史的人。
34. CD ROM 2015-06-04 01:49:22
懶人兄

其實呢位八十後人兄就落入"買有風險,不買也有風險"呢個局面。但我有個睇法,如果係自住,買既風險係risk, 你會知道唔斷供連負資產都涯得過,將供款加五厘息,衡量一下斷供既風險即可。

至於不買既風險係uncertainty, 你估唔到升至甚麼水平才停… 升到乜野程度你止蝕上車?或是車也上不了?

比我就點都揀risk but not uncertainty ~~~

呢位仁兄所講既"現價脱離現實",甚麼才是現實,脫離左邊d人?佢地代表大眾了嗎?值得深思!
35. 引刀一快 2015-06-04 05:52:49
CD ROM兄

我又多口插下嘴。

買咗之後祗要唔理價位升跌,其實風險唔大。

所謂風險,人言人殊各有不同。

我著眼于“代價”。代價可以粗略解釋何謂“ 現價脱離現實"。

以一個普通人收入,如果供樓要付出金錢之外,仲要犧牲好多銀碼以外嘅嘢,而呢D犧牲比起冇自住樓仲要嚴重,咁呢個代價就令價錢偏離現實。

36. 地盤佬 2015-06-04 10:20:54
30/F引刀兄嘅意思係?
37. 引刀一快 2015-06-05 09:59:46
地盤佬兄

最著數嘅做法係大量買地兼申請增加地積比率,買地後唔開工,一開工打幾支樁就賣超長樓花,先收錢後動工,散晒d現樓貨尾換錢買平地。”

你意思係咪話睇好后市就先揾錢搶地,再慢慢起?

我意思係,揾夠錢搶夠地開工,後期就冇必要繼續賣樓花喇,係咪?