ENG
瀏覽人次:65798    回應:49

明年一月,政府會不會再出招

湯文亮

紀惠集團行政總裁

  我在歐洲旅行,本應將世俗事務拋開,點知道關心我的老友都唔放過我,歐洲未天光已經傳來短訊,叫我小心,話有經濟學家預計,香港政府明年一月會再出招打擊樓市,我收到短訊後啼笑皆非,我老友所說的那位經濟學家講樓市大跌已經講咗幾年,政府亦有可能誤信他的言論出招壓樓市,即使是如此,樓價在過去幾年不跌反升,今日,那位經濟學家不是預計明年一月政府會再出招,而是叫政府出招,不過,今次他真的是自打嘴巴,若果政府再出招即是承認樓價在過去幾年有顯著升幅,他的預測就非常錯誤,換句話說,一早相信那位經濟學家的人今次輸得很慘,就算他們沒有賣走任何物業,最少他們亦不會添加,我只是覺得很奇怪 ,那位經濟學家已經輸得那麼慘,還要經常發表樓市大跌預測,其實,樓市若果因為政府出招而大跌,經濟學家就算贏,都是勝之不武。

  樓市一定會下跌,就算不是經濟學家,一般市民亦可以作出如此預測,但問題是幾時,亦有很多專家,學者等以不同角度評論樓市會大幅下跌,例如美國退市,加息,香港失業率飆升等因素,但在樓市不跌反升之下,已經很少再作評論,因為他們知道,就算政府插手樓市,樓價亦未曾下跌,倘若樓價真的下跌,只要政府對辣招作出一些修訂,甚至減免,一定會影響下跌中樓市,但我亦未聽到過一位專家見樓市不跌,要求政府繼續出招,最終符合他們的預測,所以,今次那位經濟學家預測政府會在明年一月出招壓抑樓市,其實是他自己的個人意願而已。

  政府最初出招的時候,一口咬定樓價飆升是炒家所為,但現在連一般市民都知道,土地供應不足才是主因,出招加辣一定可以暫時將樓市壓下去,但不能夠扭轉市民對於樓市長遠必升的概念,出招之後若不積極解決問題根源,一、兩年之後,被壓抑樓價在購買力不斷累積之下,又會再次爆發,幅度將會是驚人,所以,我估計政府在明年一月份不但不會出招,什至取消SSD,讓那些被SSD鎖死供應量能夠被釋放到市場,以近水救近火,而遠水就是最近兩年源源不絕的中,小型土地供應,估計最少多兩,三年,那些土地才可以轉化成樓宇推出市場,正所謂,遠水不能救近火,所以,我認為政府撤招的機會大過出招,唔知道那位經濟學家又同唔同意。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 經濟學家 2014-09-22 09:12:09
更喺唔同意啦,樓市都未跌到我想入市的價位。
2. 關焯照 2014-09-22 09:18:40
3. 關焯照 2014-09-22 09:19:26
4. 打工仔 Andy 2014-09-22 09:20:00
5. 關焯照 2014-09-22 09:20:06
6. 關焯照 2014-09-22 09:21:07
樓市泡沫開始爆破 跌幅起碼三成 
(經濟學家、冠域商業及經濟研究中心主任 關焯照)

上周三聯邦儲備局在議息後宣佈,將在明年一月開始減少買債,由原來的850億美元調低至750億美元。雖然買債規模只是削減了100億美元,但意義卻非常重大,這表示美國已正式啟動退市,對環球經濟和資產市場的表現將產生巨大的影響。

經過5年的量化寬鬆,不少資產價格都被炒起,變得泡沫化。既然美國注水速度減弱,已現泡沫化的資產市場必會面臨衝擊。基本經濟學告訴我們,泡沫爆破後產生的後遺症是不能忽視,特區政府是需要密切留意本地資產市場的動態,並制訂預防措施,以免資產價格急跌後本地經濟被推落深淵。

在過去的5年多,筆者曾多次提出警告,本地樓價會炒至泡沫水平。根據筆者的計算,現在一般的打工仔要用大約16至17年的人工才可以買到一個400至700呎的市區單位,遠遠高於97年樓市見頂時的水平,顯示這個樓市泡沫已成長至不可能持續的階段。投資市場裏有一金句:「炒到上天的資產價格必會回歸大地」。當大部份市民已不能負擔現在的樓價時,樓市泡沫爆破只屬時間問題。

一向支持本地樓價的兩大因素,包括樓宇供應量偏低和超低息的環境,開始出現微妙的變化。

『以私人住宅的落成量為例,由現在至明年底,將會有31,000個私樓單位落成,這是自2002年後最高的落成量』。

反映市場供應量已正常化,有助改變市民對供應量持續不足的看法。另外,聯邦儲備局展開退市的步伐也令樓市投資者和短期內希望置業者三思。因為一旦有資金撤離香港,本地的銀行同業拆息將會攀升,增加銀行的資金成本,這自然會促使銀行加息的可能性,驅使供樓能力已經非常差的市民,其供樓的負擔變得更重。
 
筆者認為政府在兩年前開始推出的「辣招」是非常正確的決定。如果不採用需求管理措施,力壓樓價和成交量,假如樓價真的大幅下挫時,香港必會重蹈97年樓市爆破後出現「滿地屍骸」的慘況。現在看來,「辣招」並不如一些經濟學者所形容「政府是在好心做壞事」。

上周五公佈的中原城市領先指數是118.61點,創下31周的新低。但這結果只是反映約半個月前的樓巿表現,仍未有將聯邦儲備局退市的影響展現出來。在過去大半年,樓價在高位窄幅波動,但在成交量大幅萎縮下,有部份想賣樓的業主只能減價求售,但這會慢慢形成一個減價潮。加上市場氣氛越來越悲觀,一旦有新的利淡因素浮現,樓價始終要向現實屈服,展開較大的跌浪。因此想置業者一定要衡量自己的財政能力才決定是否入市,總之要小心為上。
 
根據差估署的資料,由1980年至今年10月,本地二手樓價出現過兩次20%以上的跌幅:1981年第3季至1984年第3季和1997年第3季至2003年第3季,這兩次樓價的跌幅分別為32%和66%。如果歷史重演,這次樓市泡沫爆破所產生的跌幅肯定超過3成。筆者的預測是否準確,大家不妨拭目以待。

關焯照
經濟學家                      
7. 關焯照 2014-09-22 09:22:46

焯焯有餘:想買樓請等等

2014年0428


運輸及房屋局上周五公佈今年第一季的施工量為8,000伙,較上季的3,500伙高出4,500伙,而較上年同期的1,100伙,更高出6,900伙。當然,施工量的急速上升絕對是預期之內,因為在過去幾年,政府不斷增加私人住宅土地供應,驅使無論私樓施工量和落成量,在未來將會有可觀的升幅。


供應量大增樓價添壓


究竟政府在過去幾年在土地供應力度增強了幾多呢?根據地政總署的賣地紀錄,由20112014年的三個財政年度,政府總共賣了80.6萬平方米住宅土地(包括甲、乙、丙和丁類),較20002010年的11個財政年度,可賣住宅土地總量72.7萬平方米仍高出0.9萬平方米。從最近三年的龐大的土地供應量來看,未來幾年的私樓落成量肯定驚人。

筆者預計,美國將在明年逐步加息,雖然幅度未必很大,但已足夠推高本地的按息水平。

加上政府已開動「推土機」,土地供應將持續增加,根據運輸及房屋局的資料,在未來三四年間一手市場大約可以提供72,000個單位。在這兩大負面因數的影響下,未來兩三年的樓價必定出現顯著回吐,樓市在短期內絕對不是一個好的投資地方。


最近筆者與一位門生合作研究樓市投資者和政府推出的辣招(額外印花稅、買家印花稅和雙倍印花稅)對樓市的影響,採用1997年至今的一手和二手樓宇成交量數據,研究結果顯示樓市投資者的確有羊群心態,而在樓市泡沫期間更出現非理性行為。


另外,在幾項辣招中,買家印花稅對控制樓市的非理性亢奮(irrational exuberance)最為有效,這結果對政府在選擇撤招時,有重大啟示。


關焯照
經濟學家
本欄逢周一、四刊出

8. 大寶二寶 2014-09-22 09:26:22
博士,諗深一層,就算明年一月取消 SSD, 都係由果刻開始計。 以前買落已縛的仍然係比兩或三年 SSD 縛住。 市場供應都一樣缺盤。 所以我講話就算呢一刻取消 SSD 都救吾到因缺盤爆升嘅樓市。所以正苦唯有死頂等供應到位先有辦法。

共勉之, 哈哈!
9. 中女社社長 2014-09-22 10:37:33
如果加辣, 那不是向市民說禁止買樓嗎?
10. 亮劍 2014-09-22 10:46:37
湯博士你咪再走去辣慶關某,佢有 tai 圖嫁,人地假假哋都係牆拆会成員,一下唔喜歡,咁他就會再向CY進言將楼市亂七咁搅,那大家將無好日子過!
例如呢班友喺幾年前,就向政府提議,限制果D「豪宅」嘅按揭成數,後來再加 雙辣招,咁那一班手持一千幾百个嘅人會点做?
他們会去銀行存定期收果零点幾厘息嗎!?
喺香港可以剩倒千零个嘅人肯定唔少,我冇做过大規模調查,但绝大部分唔係傻既,应離事實不遠。
你政府限制有果班進入大碼貨市場,咁地產商部分資金就会被套牢,那麼人哋投项目又点会積極?
住喺A或B類单位既小業主若要升呢,係講緊要班楼價的一半以上出來做首期及使費,咁你即係叫人咪換楼啫,而DSD已經係後下,廢話唔再講!
QE會引發貨幣供應增加,長線利好实物資產,咁你唔俾人去買或換「豪宅」,那麼「有少少錢」的人, 唔通会做个聽話的孩子,或坐以待斃?
他們的選項有:
1 唔買大碼貨,轉投细碼楼市場。
2 有供應限制的牌照,例如的士、小巴、旅遊巴等,如此這般呢D野就俾人炒到離地,其實更加影響民生。

11. 學神 2014-09-22 10:54:50
大家小心呀!唔好買紐,而家時興拉鍊同魔術貼,膠紐、木紐、金屬紐通通會跌價。
12. 睇得通 2014-09-22 11:09:08

我在歐洲旅行,本應將世俗事務拋開,點知道關心我的老友都唔放過我,歐洲未天光已經傳來短訊,叫我小心,話有經濟學家預計,香港政府明年一月會再出招打擊樓市,我收到短訊後啼笑皆非,..........

此位 經濟學家 是想認叻在先,用以提高自己的價值聲望......

13. 70後普通人 2014-09-22 11:40:08
除非有心誤導大眾,否則真的很懷疑這些由2008年海嘯後開始到現在一直唱淡樓市的所謂財經專家、學者、政府官員和傳媒,究竟從來有没有買賣物業的經驗、呢幾年有無親身找經紀落區實地睇樓了解市況、是否理解物業市場的運作、有無精確數據知道購買物業的資金從何而來、是否對歷史有局部失憶?????

最叻就係攞97年同宜家比,但他們忘記了當年多個一手新盤都以“零首期”做推銷,唔夠首期咩,唔緊要,只要簽個名發展商就借埋俾你,差唔多可以話“有身份証就做得業主”。宜家買家財政實力絶對較97強好多,起碼最少要俾1成首期,又要通過銀行+3厘壓力測試。

毒傳媒經常話樓價係內地人有份買貴晒,但佢哋好無知咁只係睇中文名字嘅英文譯音,只要譯法同香港人唔同,就話人哋係大陸人。乜啲傳媒無聽過“有人的地方就有華人”咩?唔好成日屈啲華僑同台灣人係中國人啦!

另外,究竟佢哋真唔知定假唔知其實有好多土生土長嘅香港人都好有錢㗎?乜記者專業操手唔係要報導事實咩?就算唔講豪宅業主(本人對豪宅嘅定義係市值至少要5千萬或以上),求其揾個擁有兩三間上車盤嘅業主,都已經有千萬身家,求其揾個擁有兩三間九龍站和中西半山嘅業主,都已經有億萬身家啦!誇張啲講,根本香港地周街都係有錢人,好可能喺巴士坐隔離嗰位大叔或者坐對面嗰位大嬸都係富豪。就算你唔買、内地人唔買,都仲有好多人有錢買。

試問一個咁富裕嘅城市,能够支持高樓又有乜咁出奇喎!
14. 70後普通人 2014-09-22 11:42:44
更正:


試問一個咁富裕嘅城市,能够支持高樓價又有乜咁出奇喎!
15. 80 後求生隊長 2014-09-22 11:44:54

鬥身家


最近半年香港樓價不斷飛昇,相信上左車的人一定好Happy,但未上車的人就一定會繼續嫌貴,樓市難以再以現價支撐太久,相信好快樓市就會有一日大跌到仆街,到時屍橫遍野就冷手執個熱煎堆,以勝利者姿態搬入理想的屋入面。

不過唔理係幻想定FF好,大跌之日似乎仲係未黎,升市亦似乎會繼續,如果係咀巴說不但身體很誠實咁想買樓上車,未來呢段已經真正開始拋甩人工收入的樓市,上車的方案又應該點呢?

眼利的你應該馬上會問如果樓市拋甩人工收入的話,即好多所謂的專家所睇的入息中位數同樓價已經唔知超出幾多倍的時間,去到一個真係完全單靠人工係買唔到樓的情況,理應係無晒支持而要跌,又或者樓係完全賣唔出先岩。不過其實今時今日純以入息中位數黎睇都已經叫貴,特别係呢半年又升多左10-20%黎講,理應開始接近爆的邊緣,但奈何購買力仲係不停咁湧入樓市,點解呢?

其實本身樓市的購買力就唔係單靠一個現金流方式的人工收入去justify,而另一個重要的原素就係財富,亦即由人工或收入累積而黎的一個積蓄,蕳稱首期。而首期呢样野係會令你供款變少,因而會將你本來負擔唔到的樓變成可負擔。舉個例你搵兩皮野叫你供一千萬的樓,你一定唔掂,供幾多年都無用。不過原來你有首期900萬係手,咁你實際要供100萬而已,咁你搵兩皮供100萬,又唔同講法喎。

當然好多人話,要儲一百幾十萬好難,但同時儲一百幾十萬出黎原來又真係好多人儲到,所以有人係靠自己上到車。不過活係今時今日的香港,我諗如果你問十個后生仔上車的話,我個人估計,相信有起碼一半的上車人係多多少少有屋企人去以各種方式support,當中無論係以一筆過咁資助,定係話借住先,定係話唔駛比家用咁,都係會突然間提升左一個上車客的購買力。

有人可能會好型咁話,挑,我唔靠屋企人。Well,如果你係早於2010年或之前買樓的話,你應該係型得起,因為當時樓價低,又有95%按,那時真係堅唔駛靠屋企人。而如果你話身邊只係有一兩個人靠屋企,個衰仔連老豆副老本都用埋黎買樓,你唔想同呢D人一样,那當然亦係閣下的選擇,亦要睇你自己的命運同能力。不過你唔想,唔代表人地唔想,當呢件父母資助的事變成一個不明文規定的時候,樓市早就唔係像九十年代咁上車係靠自己,而係計兩代人的能力了。

你可能會話有無搞錯,咁唔L公平都有,點解會有人咁做,係咪屋企有錢大晒?樓價應該要跌,一定會跌....等等。但對唔住,隊長認為今時今日香港的上一代真係累積左太多財富,加上父母又咁鍚D仔女,佢地大多都好樂意幫自己個仔女一巴,而呢個行為亦開始解釋到點解樓價拋甩人工都仲有購買力,而且財富的金額其實仲要大過人工,即你老豆比一百萬你只係係戶口度轉比你,一日內搞掂,對比你自己儲一百萬,可能係要用五至十年時間,所以呢個風氣所刺激出黎的購買力係相當驚人。

big picture黎睇,成個社會咁多上車的人,大家自係計自己條數黎買樓,按收入按自己儲蓄,按有無搵到另一半大家一齊合力上車,係同一水平的事,如果以ABC由高而低咁代表三位上車人的收入的話,A跑出可先買樓係理所當然。不過后來B的父母心疼自己仔女上唔到車,就科水幫呢佢地,所以B就又比A跑快了。而最差收入的C其實有個億萬父母,當然自不然又係想幫C手,就令C的購買力大增,因而C又可以早於AB去買樓了。到最后,A可能仲會話買樓好難,樓價變得極不合理,Well.....是真的,奈何呢家個樓市已經係由鬥一代,變成鬥兩代身家了。

Posted by 80后求生隊 at 11:52 AM 9 comments:

16. 蜕变中嘅懒人 2014-09-22 13:27:03
懶人覺得造成樓市现况咁匪夷所思,專家测市好似買六合彩,點估都唔中,其實只係3個極奇簡單嘅原因造成:1. QE。2. 低息。3. 辣招。

呢3招喺最近5、6年間將好友变成買樓能力愈來愈強嘅A群组;將淡友变成愈來愈無能力買樓、只可以租樓嘅B群組。

現在大力支持樓市上升嘅係A群組、租金上升又造成強大現金流,實力更強。
現在大力支持樓市上升亦係付出高租金嘅B組群,高租金令B群組買樓能力愈來愈弱。

现在有能力買樓嘅係財富以複升增長形成強勁購買力嘅A群组。
買唔到樓嘅係以入息同儲蓄遠遠追唔上樓價、租金上升速度嘅B群组。

從來都無能力買樓嘅不在考慮之列。
17. 打工仔 Andy 2014-09-22 13:32:20
投資理財
李永權 在銀行界證券業資本市場及資金管理界別工作多年有豐富的金融經驗。
2014-09-22

投資縱橫談
加息可懼不可怕

  上周三美國聯儲局主席耶倫重申美國聯儲局將維持超低利率一段相當時間,直至失業率下降至一穩定水平,及其他經濟因素明顯改善後才開始改變現時的超低利率。

  美國股市在這言論下上升,道瓊斯指數創歷史新高,投資者歡迎超低利率仍維持一段較市場預測長一點的時間。

  美國實行超低利率貨幣寬鬆政策足足6年,美國本土及受這政策影響的地區(特別是亞洲地區)已習慣了超低利率的投資及經營環境。過去5、6年,公司及投資者在不信還得信的情況下,改變了營運結構及投資策略。資產價格在超低利率及流動性高的環境下,愈買愈貴,愈賣愈高,不少國家出現貧富兩極化現象,社會矛盾加深。

聯儲局快將完成退市

  聯儲局聲明中決定將每月買債規模減少100億美元至150億美元,並於下月結束買債計劃。這表示聯儲局快將完成退市,貨幣寬鬆政策扭曲市場情況向扳正的道路邁進一步。

  現時市場焦點關注聯儲局甚麼時候加息?美國市場大部分人士預測聯儲局將於明年中開始加息,但就算加息,都只會從聯儲局短期利率加起,速度不應快。然而,目前市場對利率升跌的消息十分敏感,加息消息出現之時,預測股市及債市將雙雙出現較大幅度調整,金融大鱷必趁人心過敏推波助瀾,務使市場出現超賣現象。

  聯儲局成員大部分認為美國將於明年加息,他們預測,到明年底聯儲局利率將加1%至2%,但這些預測準確性有多大?正如耶倫說,沒有人可以有很充足的理據去支持預測,因為市場上不確定性的因素實在太多了。因此,聯儲局須彈性處理利率的變化,這等於說聯儲局並沒有確實的加息時間表。不過,聯儲局將採用一些利率工具去影響市場利率,包括傳統的聯邦基金利率(借給銀行的隔夜錢利率),採用類似中國央行要求銀行存放儲備金的方法,以不同於聯邦基金利率給予銀行存放於聯儲局的儲備金,也給予非金融機構較聯邦基金利率稍高或稍低的利率。三管齊下的利率運作,聯儲局可較過往更有彈性地調節短期市場利率。聯儲局在公開市場的運作,以調節短息為主,影響長息的方法仍將沿用在市場買債和賣債的方法,但只會偶而為之,以免過度干預市場。

  目前,影響聯儲局加息幅度和速度的最主要因素仍然是就業市場。耶倫今年初認為,當美國失業率下降至6.5%以下,聯儲局便可考慮加息。在上周聯儲局公開市場委員會會議的公布中,預測美國的失業率在今年底將下降至5.9%至6%,但在這低於6.5%的水平下,聯儲局仍不敢斷言一定加息。為甚麼呢?因為聯儲局把美國經濟預測稍為調低至2%與2.2%之間。聯儲局有少部分成員反對過早加息,他們唯恐利息一加之下,美國的經濟將再度受挫。耶倫何嘗不是抱有同樣顧慮?她看到美國經濟在持續改善之中,但改善並不等於確認美國經濟可持續增長。

  資本主義國家和地區的財金官員個個保守,金融市場瞬息萬變,財金官員管理及支配的人民財富鉅大。出言保守、運作謹慎,是財金官員為官之道。

耶倫早已被標籤為鴿派

  耶倫未當聯儲局主席之前,早已被標籤為鴿派,支持低利率政策一段長時期。她當上聯儲局主席只7個月,鴿派作風怎可以一下子改變為鷹派?反而更「鴿」才是。起碼在超低利率下,任職一年後才改變超低利率政策未遲,那就是說,明年3月後,她的個人「顧慮期」已滿,可改變「鴿」風。聯儲局主席一向以來的權力很大,又無明文規定的退休年齡。耶倫作為主席的看法和作風,聯儲局成員大多向主席的理念傾斜。

  在今日金融環球化的情況下,美國的金融及經濟不可能不受外圍影響。正所謂世界輪流轉,美國的經濟開始復甦,金融趨向穩定之時,在過去6年,強勁一時的亞洲地區經濟卻轉向下滑,市場消費需求在調整中,影響美國及其他國家的製造業。被稱為「世界工廠」的中國,經濟也明顯地下滑之中。外商在中國的生產成本,特別是工人薪酬,土地價格及環保設施使費都大幅上升,很多外國投資的廠房都須搬移至其他製造成本較低的國家和地區;加上歐洲經濟依然低迷,政治碰上多事之秋,影響其他地區的出口收入。上述的經濟循環因素和公司營運結構因素,令目前環球經濟欠缺動力。

收息股要看其收入以外的利潤

  在股票市場,受加息影響最大的是「收租股」及債券,這類產品在一般情況下,加息令它們的價格下跌。而然,世事無絕對「收租股」,例如:兩電及REITS,如果它們有新的業務拓展,由此預計有更多的收入和利潤時,它們的價格仍會上升。看官不是已察覺到電能和中電早已涉足海外投資,而領匯在剛修訂後的《房地產投資信託基金守則》,入標競投大圍站上蓋的地產發展項目,打算做其地產發展商。所以,投資所謂「收租股」,還須看穩定收入之外的價格上升機會。

  無可否認,過去以至現在已發行的債券利率很低,但這「低」的水平相對銀行存款利率則高出「很多」,債券投資者在過去幾年的平均實質回報不錯。投資債券的基金及個人投資者所追求的投資回報目標與股票投資者不同,願意承受的風險各異,故把兩者同場比較優劣並不恰當。

持有能力是致勝要點

  同一事物在不同的時空可以有截然相反的結果。利率開始要加的時候,股市出現調整,房地產價格下跌。然而,加息的另一面,表示經濟回復穩定上升勢頭,公司溢利將上升,薪酬也將上升,樓價回落後將取得買家承接,樓房銷量將增加,社會矛盾可緩解。

  所以,在加息推倒股價時,倒是買入股票持有的機會,而持有能力是致勝要點。

18. 打工仔 Andy 2014-09-22 13:34:08
明報

2014-09-22

兩代人看中港矛盾

退休族黃遠輝:

青年感矛盾因內地人炒樓

內地人湧港不但在零售業引發中港矛盾,亦因內地投資者紛紛來港買樓,助長本地樓市炒風。退休前是中國工商銀行(亞洲)副總經理、本港長遠房屋策略督導委員會成員的黃遠輝坦言,內地人炒高樓價,令年輕人沒能力上樓,是一個引發中港矛盾的主要因素。

黃遠輝認為,本港面對的問題,主要是樓價過高及租金過高,令生活受影響, 「矛盾是介乎『有產』與『無產』之間的矛盾」,若有物業資產,資產會升值;若沒有資產,一直都無法買樓,被迫居住在環境不理想的地方, 「樓價點解會上得這麼快,固然是2009 年後的低位反彈,但平均樓價現在是高過1997年,需求在哪裏?新增的呢?是來自國內」。

理解為何青年公民抗命

他坦言,內地人買香港的樓,他們的投資方式不同香港人會放租,而是純放在這裏等它升值,亦不推出市場。對於年輕一代,是需要置業的人, 「但這班人沒了希望,在高樓價下,如想不靠爸媽,是沒可能……是由有希望變絕望」。身為老一代,他理解年輕人追求民主,不滿中央推出一國兩制白皮書等看法,身邊朋友都沒有聽到很多人簽名反對佔中, 「言下之意唔係支持佔中,但至低限度會同情,或可以理解為何有一些人在所有方法、選擇用完下,會用一些公民抗命方式,而那應是一個和平、理性(的方法),他們本身只是追求一種理想」。

80 後創作人:

去中國化生活減內地影響

一些不滿中港矛盾的港人選擇從生活中「去中國化」,希望藉以減少中共政權的「維穩費」。網絡漫畫「溫水劇場」作者白水(筆名),9 月初曾創作一幅消極抗爭圖,內裏包括剪中銀卡、不入紅籌股、不飲國產啤酒等方案,心知此舉對政權影響近零,但至少可調整個人的意識形態,也感減少國內市場對自身的影響力。

剪中銀卡不飲國產啤

本身為80 後的白水直言,創作「從生活去中國化」的漫畫,源於9 月初北京人大對政改落重閘,希望小市民都有方法消極抗爭, 「既然說『中國的都會爆炸』,至少可減低對自身嘅傷害」。他說自己無中國銀行戶口,亦無用內地社交平台、無買國產貨或品牌等,貫徹了漫畫提供的九大方案。

內地貪污不同意青年北上

不過,現職玩具設計的白水始終要往返內地工作,避無可避,他稱不少製造工廠開始移遷至東南亞地區,加上內地生意文化及經濟結構存在隱憂,包括無合約精神、貪污等問題,不同意年輕一代北上發展。

19. 亮劍 2014-09-22 15:50:27
在10年頭,我有屋企人準備结婚,所以他四出睇楼,最後佢同未婚妻揀咗低水嘅錦繡花園。
果陣最熱門既850售480~500個,要是分30年供,首期3成做H按,每月供款约 11,200~11,300 左右,雜費约1,500,但租金就要万五元。
终於他們兩個人決定選擇去做房奴,先付200万首期、雜费同裝修,再向銀行借350万買楼。
直到依家,佢哋合共清还咗53期供款,合共付出60万左右,仲欠銀行约305万,总利息支出约14万幾,本同息比例4比1。
計及呢四年多他們共付出的管理費、差餉、地租及保險,大概8万,即佢嘅居住成本係22万幾,攤分計每月4千多元咁大把!
可能有人話果2百萬首期會產生機會成本喎,咁再計每年可收3.5厘息啦,即4年幾滾存收息32万,咪一万大元鬆D囉!。
反觀万伍銀已神早租唔倒錦繡,現在租金已經过兩万,那麼呢53月合共付出成90万呀!
呢度爭幾十個,已是碎料,更大O樂的是,呢 D 850 已上到7M幾。
從呢個例子來睇,10年買的話,被动式儲咗40萬;反之你去租的話,90万係消費無回头!
隨時間的消耗,業主越供越輕鬆,強者越強。
反觀租客的支出,好大可能與其收入同告上升,弱者越弱!

20. 冇料到處 2014-09-22 17:14:06
邊個係專家, 大家心照
21. 引刀一快 2014-09-22 17:25:54
懶人兄 

打工仔兄段明報剪報講的啱,大陸人炒樓都係原因之一。
22. 引刀一快 2014-09-22 17:31:18
To 19樓 亮劍兄

但願你2018年,可以喺度講番2014年入市上車嘅人士,幾好幾好。

咁就好喇。

亮劍兄,我問你自由行退潮嘅睇法,你未睬我喎。

23. 惜緣 2014-09-22 17:44:20
To 8樓 大寶二寶兄、16樓 懶人兄

博士之前提過, 如果要撤銷SSD,就要在樓價上升的時候進行,在下都同意此觀點,因為樓價上升時撤銷SSD為市場提供多D的供應量,有助壓抑樓價,但如果在樓價下跌時撤銷SSD, 就會加快樓價下跌的速度。政府敢唔敢在樓價上升時撤銷SSD? 就要睇政府是否有遠見、膽量及抱負。否則,包括SSD在內的辣招可能成為長期法例,這樣會破壞香港整體的經濟,實非港人之福。
24. 大寶二寶 2014-09-22 18:05:08
回23 惜緣兄

其實撤銷 SSD 最好係喺樓價平穩時用。 因樓價向下時會加速跌幅, 樓價向上時撤招吾切 (因要等之前SSD 過左先賣得, 仲未計SSD 由兩年加到三年中間一年嘅真空期, 供應吾可以即刻到位)。

共勉之, 哈哈!
25. CD ROM 2014-09-22 18:17:23
早2日睇到段野好有趣, 未搵得番...

內容係話年輕人如擁有一層4M既樓, 長遠當平均每年上升6%, 即係話佢每月平均出多2萬蚊糧, 儲係戶口
26. 惜緣 2014-09-22 18:27:47
To 24樓 大寶二寶兄

在下認為如果要撤銷SSD, 就要全部(包括之前所有SSD的成交)撤銷,否則,對於之前有SSD的成交就不公平了,這樣,供應就立即到位。
27. 蜕变中嘅懒人 2014-09-22 18:37:47
TO 23樓 惜缘兄

博士講嘅懶人絕對同意,其實現在細價樓熱潮中,供應唔夠只係好多人揸住1層或幾層细價樓換唔到大單位,就算取銷SSD都無用,原因係1.賣咗樓筆錢無出路。2.換唔到大單位不如唔賣收租。所以要解决向上換到樓嘅問題先可以釋出細價樓供應,咁會牽動1.按揭限制同2.壓力測試,相同步於SSD放寬至有用。

若在跌市中,換樓意慾消失,取而代之係想掟貨變現避跌,此時取銷SSD即会供應大增,細價樓價急跌、做成大量首置高成數按揭成負資產,縱使慾救市而即時放寬1.按揭限制同2.壓力測試都已無作用,因市况人心只求變現,人踏人爭先恐後唯驚掟貨掟得遲。
28. 惜緣 2014-09-22 19:01:08
To 27樓 懶人兄

同意兄台,除了撤銷SSD, 還要放寬中高樓價的按揭限制及壓力测試,令到换樓鏈重新啟動,樓市才會正常發展。
29. 大寶二寶 2014-09-22 19:12:18
回26 惜緣兄

你嘅建議喺技術上同實際操作都不大可行。 要退返之前交嘅所有 SSD 困難兼復雜, 兼且可能要改買賣合约同法律文件(吾太肯定), 牽涉嘅人力同物力一D都吾細。 又剛簽嘅臨约有机會撻訂(因吾使比SSD 買同賣嘅價錢會吾同左)... 好多爭拗...... 愈諗愈煩,所以我相信正苦吾會咁做。

共勉之, 哈哈!
30. 蜕变中嘅懒人 2014-09-22 19:26:19
TO 29樓 大寶二寶兄
我哋喺度只係提吓政府一啲有可能解決樓市困局嘅辦法、大綱同方向,若然可行嘅話,至於细節同點執行就係班官員應付嘅責任,如果瓣瓣细節都要同佢哋諗埋,就要出埋佢哋份高薪啦,要佢哋嚟做乜?
31. 蜕变中嘅懒人 2014-09-22 19:26:26
TO 29樓 大寶二寶兄
我哋喺度只係提吓政府一啲有可能解決樓市困局嘅辦法、大綱同方向,若然可行嘅話,至於细節同點執行就係班官員應付嘅責任,如果瓣瓣细節都要同佢哋諗埋,就要出埋佢哋份高薪啦,要佢哋嚟做乜?
32. 大寶二寶 2014-09-22 19:39:12
回30 懶兄

係噃, 都係懒兄心水清。

共勉之, 哈哈!
33. 惜緣 2014-09-22 19:49:12
To 29樓 大寶二寶兄

對呀!我地諗下諗下都咁煩,都係好似懒人兄話齋,交俾政府官員去諗,佢地出咁高的人工,應該負責,在下亦相信政府有智慧解決問題。
34. 打工仔 Andy 2014-09-22 20:07:40
To CD Rom兄是否這個
蘋果日報 
何熊輝
2014-09-21

樓市風雲
樓市風雲:無樓中產步向赤貧

 

樓價持續上升,究竟用家是否應於現時入市,各有各的看法,但無論何時入市,中產始終最少要有一個單位傍身,否則財富難以增長之餘,加上現今高通脹高租金壓力下,無樓中產將極速赤貧。

近期樓價的升幅幾乎超出所有人的意料之內,加上現時樓價的基數已很高,因此只要幾個百分點的升幅,財富增長已很大,以一個400萬元的細單位計,只要一年升6%,樓價就升值24萬元,即平均每月增長2萬元。現時全港家庭平均月入約2.7萬元,試問沒有物業的這類家庭,怎可能每月可令資產增長2萬元。

在過去10年,租金每兩年平均增長約17%,倘現時月租1.2萬元市值逾400萬元的物業,回報率約3.5厘。兩年後租金升至1.4萬元,以3.5厘回報率計算,物業升值至480萬元。兩年升幅約70萬元,平均每月增長約2.9萬元,加上現時低息,供樓支出,基本上大部份用作抵銷貸款,供樓變相幫自己儲錢。

上述物業的租客,兩年內租金消耗約29萬元。倘該租客約滿時決定買入該單位,兩年租金開支加物業升值,該租客要多付約100萬元。

若果再押後買的話,已經可能再買不起,因為家庭收入難追上,結果無樓中產越租越細,家庭資產不斷縮水,生活水準則步向赤貧。


35. 亮劍 2014-09-22 20:42:03
引刀兄……
我好似講過幾次,呢个浪会於2017年完结,咁2018係低过今日唔奇。
我今年年头已經說,香港私楼的投資價值已下降。
自住無奈、收租咪搅、有錢我会低翻D吸股票好过
昨晚和细佬,帶一班鄉下探親团落老銅去血拼。
我們走入周XX,其中一个男团友坐低唔使十分鐘,就買咗10万人仔金飾。
因為仲兩個女团友,还在好忙碌選購,所以那個男团友,就取出香烟……
引刀兄你估計店員及其他顧客有乜反應?
答案係全世界人………完全無反應呀!
無阻止、無勸喻,仲俾杯水过佢添……哈哈!
其實呢次周XX的員工,係直接俾果班「反蝗」含包散玩死!
你想想要是在今年5月之前,如果你只係幫襯得嗰拾零弍拾个,仲喺度食烟,正常來講周XX嘅員工真係掃把你走都似,因為佢哋費事烟味会得失其他真正的貴客呀!
但昨晚我同那班团友,在周XX選購了粒幾钟,只見佢哋做倒幾個散客,有人只買一隻介指仔、有D就買條三号波就能吹起的頸鏈,炒埋可能只有一碟咋。
那兩間老銅双連舖,数埋有員工弍拾人过外,都唔知点维皮。
如此這般班員工,就為咗做得成果幾单生意,陪吸2手烟!
36. Ky 2014-09-22 21:44:20
If the government termenate SSD, will anyone here sell their properties?
37. 引刀一快 2014-09-22 21:45:07
亮劍兄

其實我早就想講講呢個情况,唔係反蝗驅蝗,依傢係全民驅蝗,上次我話自由行應該減半,你就嬲到紥紥跳,依傢知道咩事喇!
依傢有嘢忙緊,聽日慢慢講下咩叫全民驅蝗。
38. Ky 2014-09-22 21:49:43
Or let me put this in another way: Ending SSD is a good news or bad news? (For property owner)

If this is a good news, why did the market was dead in the last year after the gov 加辣?
39. KY 2014-09-22 22:06:07
香港樓市很奇怪,所有消息都可以解讀成利好消息。
SSD 會鎖供應,新盤推出又會拉高附近成交。這樓市有如不死之身。

小弟為人保守,天生淡友,由11年工作始起就等樓市大跌的一天。誰料到這個夏天嵐山開售,樓市狂升,做了幾星期 research 後,原本認同明報樓評、相信 5 - 8 年一週期的我,勢色不對,等不下去,都提早上車了…(原本打算2015)

小弟目前只希望樓價能平穩到 2017 年就於願足已,各位前輩認為可能嗎?
40. CD ROM 2014-09-22 22:19:51
Thanks 打工仔兄,this is what I mentioned~~~

It is quite true at some point.
41. 70後普通人 2014-09-22 22:25:41
To:19樓亮劍兄

衷心替你屋企人高興
42. 睇得通 2014-09-22 22:53:03
香港樓市很奇怪,所有消息都可以解讀成利好消息。
SSD 會鎖供應,新盤推出又會拉高附近成交。這樓市有如不死之身。

小弟為人保守,天生淡友,由11年工作始起就等樓市大跌的一天。誰料到這個夏天嵐山開售,樓市狂升,做了幾星期 research 後,原本認同明報樓評、相信 5 - 8 年一週期的我,勢色不對,等不下去,都提早上車了…(原本打算2015)

小弟目前只希望樓價能平穩到 2017 年就於願足已,各位前輩認為可能嗎?.......
你的情況是急不及待高追......處於半天吊中,假如有人為災劫動亂,你就不好彩了,但願你有穩定收入可以一路平安/一路順風/一帆風順.......其他網友則不同,根基豐厚,贏開再贏......
43. Oscar Lam 2014-09-22 23:03:58
39 樓KY,

樓價平穩至2017年是有可能的。但畢竟現在的樓價水平較高,中間有可能出現適當的調整,大調整相信是不會的。因此你要有樓價下調的心理準備,並準備相對充足的資金,以備不時之需。
44. 大寶二寶 2014-09-22 23:59:17
回39 KY 兄

你果層相信係自住樓, 你入市前相信都已計清楚數供得掂,那還有甚麼可怕? 樓市長遠都會升那又怎麼要拘泥於短期升跌。 除非你諗住短炒三年後賣掉。 個人認為2017年會有机會一跌, 但都要睇吓息率幾多同時供應會否到位。

如果剩係撤SSD 而一切照舊(包括銀行按揭借貸), 當:

1. 市跌時加深跌幅
2. 市升時短期平穩, 中期就看以上嘅因素, 看谈2017

共勉之, 哈哈!
45. KY 2014-09-23 00:10:15
謝謝指教。

人為動亂若指佔中,我敢言絕不成氣候。唯一不確定是經濟環境,不過我覺得目前經濟的不確定性比一兩前要少得多。

若然目前不是入市時機,難道真的要等到2017?目前樓價大部份在 2012 年或以前升的,想當年還有希臘破產呢,我這淡友對入市可謂無心無力。

2013年終於等到政府出招,當時我聽蕭若元講 SSD 只會鎖死供應我還不信,一心等它下跌三成五成。怎料樓市橫行足足一年!今年六月一彈我才驚覺為時已晚,立即做research,由開頭愛讀陸振球專欄,到後來認同湯博士及各網友分析(其實是市場投了各好友一票)。

結果於 7 月尾上車,入市的確很心急,睇樓都無,用五百萬上了盈暉臺(質素類近四小龍),自己、家人各出兩成半首期,打算放租兩年對沖風險,希望無驚無險吧。

回想起這個由淡轉好的過程,還是覺得很奇妙,哈哈。
(打左好多廢話,thank you for your time :p)

小弟有個問題,請問目前如此大量樓花是正常的嗎?感覺現在地產商已經把 2017 的樓通通賣掉了……
46. KY 2014-09-23 00:50:44
再班門弄斧一下。

貌似樓價已經是目前樓市唯一利淡因素。經濟 (2012)、政策 (2013) 等因素已似乎已不再存在。加息帶來的跌幅可能會跟供樓負擔互相抵消,壓測及 SSD 亦構成一道安全網。

對於樓價高企,我很認同蕭若元的看法:樓價不會因為貴而有下調壓力的!
更不用提目前貴到傻的租金了。(蕭若元的看法正能應用在租金上,而且租金更為敏感)

雖然跟我主觀感覺相違,但種種分析都令我看不到跌市的可能。
(雖然地產商大量平賣樓花變現是很可疑的,望有前輩解惑。)
47. 大寶二寶 2014-09-23 00:56:38
回45 KY 兄

請問師兄話用來对沖風險,是否以租養租?
因個人覺得依家買投資樓短線風險大。

D地產商好識走位計數, 如市況好就會加快建屋進度, 掉轉就會減慢, 所以我覺得師兄吾使担心2017 會冇貨賣, 反而睇當時市道同預期氣氛係点。

共勉之, 哈哈!
48. 引刀一快 2014-09-23 01:33:45
49. kY 2014-09-23 07:39:43
打算一兩年後自住
 2017 大把貨的話我的確可能打錯算盤