2. hkhope1 2015-06-02 08:43:24 |
|
支持博士出文指點年輕人。 |
3. 小黑 2015-06-02 08:43:42 |
|
謝謝分享! |
4. Johnny 2015-06-02 09:08:08 |
|
博士高見,但系都係果句。而家唔買以後更加買唔起。 前幾年我都唔想靠父母自己儲錢買樓,但係而家睇返真係一個錯誤既決定。 |
5. 引頸一切 2015-06-02 09:37:33 |
|
呢篇野唔錯 |
6. 小讀者 2015-06-02 09:54:33 |
|
有D細節真係要親歷其境先知道, 例如畢業後要還 grant loan, 起薪點得八九千, 夜校進修幾年學費, 剛經濟獨立加比家用等等...
太遠既唔講, 27 歲儲夠首期既人, 必須要係 1980 - 1982 年出生, 畢業後起薪點 $20,000 既尖子, 而呢名尖子又同時係過份保守, 唔洗錢唔旅行唔炒股兼放棄所有 "在人生的第一個黃金十年,所得到的機會將會是最多" 既所謂機會 (冇闖過既人其實邊有咩機遇), 先能夠係 27 歲 2007-2009 年樓市仲係幾低位期間儲夠錢比首期, 但仲要借八/九成上會. |
8. To 6/F 2015-06-02 10:07:24 |
|
You are absolutely wrong. I have many friends borned in 1985-1986 and they go travelling every quarter. They are not the top class of stuendents and they only make 10k in the first year. however, they are all making 30k after 3-4 years. I saw at least half of them bought flat between 2012-2015. What you said is completely wrong. Feel sad for you. |
9. 引刀一快 2015-06-02 10:35:07 |
|
5樓今日梗係會錯意嘞。 |
10. 引頸一切 2015-06-02 10:57:06 |
|
回引刀兄: 拿, 講得中肯要比少少掌聲, 我唔係盲反(五毛先會偏埋一邊,好似係) |
11. 小讀者 2015-06-02 11:01:49 |
|
Admin, I believe post # 8 has violated the Rules of Comment. In particular, rule number 2" 名稱 / 批評任何人仕" (the author specifically named "To 6/F" in the subject line and criticize that " What you said is completely wrong. Feel sad for you.".
I now make my complaint and please enforce the Rules. Thanks. |
12. 引頸一切 2015-06-02 11:05:53 |
|
樓上唔好XX(<<拿,唔係粗口, 不過我過濾先, 方丈份人好XX) 呢到最唔好無得引用回覆, 唔To 6/F點知回邊個, 對號入錯座就唔好啦 |
13. 地盤佬 2015-06-02 11:06:54 |
|
湯博士呢篇文章係好真誠為年輕人著想。如果講正常經會考A-Level入八大嘅大學生,小弟身邊嘅朋友大部份已經/有能力置業,未買嘅都係睇淡等跌。不過如果講緊讀多左好多年Dip, High Dip, Asso, top-up再上degree嗰D,我未見過有人買到樓。中學畢業後立即/讀完ive俾心機做嘢嘅反而有兩三成人買到樓。 |
14. 引刀一快 2015-06-02 11:15:39 |
|
12樓兄台,你會覺得好,講明係會錯意喇。 |
15. 徬徨 2015-06-02 11:16:56 |
|
朋友快將由政府退休,現在非常徬徨!因為佢官職可以享受一間三千呎宿舍,所以從來沒想過買樓,退休後住的問題令他十分頭痕! |
16. 引頸一切 2015-06-02 11:31:09 |
|
TO.15/F 咁似曾爵士呀, 哈哈 有錢又徬徨地方住細左, 香港3千呎私人物業咩價, 比你朋友參考下 |
18. V Man 2015-06-02 11:41:09 |
|
我係70後。大學畢業後,我好清晰嘅第一件事,就係清還政府Loan。因為咁先有得諗置業! 我出來工作,一個月儲一季還一次嘅Loan amount。儲了兩年錢,就儲夠全筆Loan,一次過還晒嗰下,覺得成個人鬆晒,好爽!因為有咗自由! 跟住儲錢,27歲上車,當然要靠父母借首期先成事。(唔係資助,要還架!)託賴資產增值,同埋明白「錢搵錢」嘅道理,33歲買第二間,36歲買第三間,而家有兩個租客幫我供樓,基本做到租金冚晒按揭供款,好輕鬆!財富亦不斷增加! 當然,歷史不能重複,但不等於今時今日不可能置業,今日嘅年青人一定要認清自己嘅能力,努力工作,同埋做功課充實政經知識,假以時日,一定可以置業! |
19. Stephen 2015-06-02 11:41:51 |
|
To 6F and 8F,
其實大家都冇乜錯,都係親身經歷。咁有大分岐,到底問題出在哪裏呢? 讓我分享一吓我的觀察吧。
我有幾類的朋友,有大學畢業,修讀電腦,工商管理和建築,也有畢業於IVE讀電腦和設計。這羣朋友當中,大學畢業(電腦和建築),十年前一出來做嘢已近月入兩萬,但工商管理(資訊科技除外)畢業的,月入一萬以下。於IVE畢業的,十年前電腦畢業者大約一萬幾,設計畢業就一萬以下。
近年,大家都差不多三十幾歲了,到底哪羣朋友有樓呢? 大學畢業,做資訊科技和建築的,大多一早有家庭有樓,而且多住在市區。工商管理畢業的,工作多與工商或管理無關的工作,大多有家庭但冇樓或極細單位,收入也不高。IVE畢業,從事電腦和資訊科技的,大部份都一早有家庭和有樓了。讀設計者就最差,可以入到行的人不夠四份一,現在只有少部份人有家庭,也只有極少數買到樓。
以上係我的親身觀察。某些行業在特定的年代和地方有着特別的優勢,某些行業就有着劣勢。正所謂男人最怕入錯行,女人最怕嫁錯郎,我就話男人女人都怕入錯行。
所以,大家的睇法都冇錯,只是可能大家身處不同的行業而已。 |
20. Carson 2015-06-02 11:41:56 |
|
4/F Johnny:
大家咁話. 以前講骨氣, 浪費了太多時間. |
21. 路人丁 2015-06-02 11:44:40 |
|
認同8樓, 今時今日, 大學畢業有幾年工作經驗, 較為上進的人, 有3萬一個月真係唔難。反而早幾年出世的人(如6樓所講1980~1982)仲蝕底, 佢地大約係沙士時期畢業(2003~2005), 經歷過慘淡的市況, 部份對工作要求都唔會(或唔敢)太高, 而當一個人安定落來, 可能已唔知出面市場俾緊咩價, 而自己仲收緊幾年前的人工, 只係另加基於通脹的大約每年3~4%加薪。咁到2011~2014年呢D買樓黃金期, 佢地積蓄可能同遲幾年畢業的人差唔多。 |
22. 十兄弟 2015-06-02 11:57:49 |
|
講真係咪可以喺35歳前買到樓,好睇個人情况,不過以今時今日環境就有難道。我個人認為只要你有自住需求,唔理你35定53,有能力又計掂數即使係猛猛緊都可上部细車先,當然要借20幾厘財仔就唔好制喇!
分享一個例子比大家,我朋友95年買第一層樓自住,屯門兆禧高層最细單位建呎4百幾,當時係110萬自由市場價買入,银行贷款利率係7,8厘左右,十年后到2005年跌到得番60幾萬,但利率就降左到2點幾厘,佢當時同我講除心理有D唔舒服外,實際全無影响,仲减左幾厘息供少左添,到依家又十年后佢個單位最新銀行估價值290幾萬,層樓又啱啱供满,佢同我講如果當年租樓住到依家仲有牌捱,佢個单位依家市值租金8仟幾。 |
23. 方天畫戟 2015-06-02 12:22:08 |
|
湯講得對,如果10-15年都儲唔到首期,咁真係算把啦。其實上車唔難,只不過D人多多要求,大西北又話遠日出又話臭,最好$300萬買到太古/奧運/黃埔佢地就滿意。我上車時都係先買屯門之後等儲多D錢先換出市區,邊有人可一步登天(富二代除外)。 |
25. 路人甲 2015-06-02 12:33:29 |
|
本人在35歲, 快踏入36歲時購入第一個物業!
當時供應太多, 算係新樓, 租金每月8-8.5K, 現在, 我的單位, 大概租金是23-24K@月.
相信,如果我無買到, 今日我住唔到這個物業. 太貴租了. |
26. 地盤佬 2015-06-02 13:04:20 |
|
14/F 引刀兄,why? Anything i misunderstood ? |
27. 林师奶 2015-06-02 13:13:45 |
|
重点是有没有理财的计划,有几多洗几多的人,最好就是买楼。 但如果你认真理财,只是把钱放到其他投资去,每年有正回报也就是了。 因最后你也得看你的命水。 如果你什么都不做,35岁买不到楼不奇怪,55岁每个月还为min pay发愁也不奇怪。 理财!!! |
28. John 2015-06-02 14:24:26 |
|
|
29. TONG 2015-06-02 14:27:19 |
|
Boring |
30. 不同意 2015-06-02 15:24:06 |
|
唉.......,有時真係要講命水, 有人 97年時剛好 27歲時, 同時有5成首期 ( 李首富都話有50% down payment 就不怕買樓 ....... ) , 所以走去買樓, 結果當然不用說了, 唯一幸運的是中途並沒有把樓賣掉,但層樓到 11年都沒返家鄉 .......前後14年, 試問一般打工仔如何頂得住 ? 人生有多少個 14 年 ? |
31. haha 2015-06-02 16:09:01 |
|
博士, 我覺得買樓都要睇"因人際遇", 35歲前買樓諗法係啱.
但這10年樓市不段升, 人工都追唔上樓價升幅, 加上近幾年通漲. 真係令好多香港人(年青)吃不消.
年青人最重要學識理財, 要有良好儲蓄習慣之後先學投資. 否則比你買到樓住幾年見升值咪又賣出. 之後咪又係無樓, 好彩樓市跌咪上返車, 樓市升咪怨聲載道!
|
32. 支持湯生 2015-06-02 16:14:41 |
|
認同19樓stephen |
33. 支持湯生 2015-06-02 16:22:04 |
|
都係一句....時也命也! |
34. 路人甲 2015-06-02 16:28:22 |
|
今日 08:30 王建成 論住宅 樓市宅男早前偶爾重溫某齣粵語長片,飾演包租公的高佬泉向租客追租,租客張瑛無租交,向包租公說「欠你3個月租啫,使唔使咁緊張?」粵語長片一句對白,折射了世道人心的變化。 包租公角色演變 在粵語片時代,一般收租公的角色是十足的丑角,而當時環境,租客「欠租3個月」仍認為應被寬待。時光飛逝,收租公成了人人稱羡的角色:至於欠租,租客膽敢欠租一個月,業主大概已立即展開追租程序。 今時今日,香港人似乎有一個常見的理財目標:先儲錢置業,待樓價上升,便變現再買第二、第三套物業,以出租應付按揭供款。此種一開二、二開三、買樓收租的發達途徑便是不少港人心中的發達途徑。 港人以當收租佬為理財,甚至人生目標,原因自然是多年歷史告訴港人,「有樓」與「無樓」對財務的影響差天共地。自己買樓滿足基本的住屋需求後,「置業投資」便是簡單有效累積財富的途徑。但宏觀而言,此種傾向不見得健康。 早前曹仁超接受訪問時表示:「人人尋租,統統做收租佬。從經濟學來說,收租是對整個經濟最沒有幫助的行業。」是相當公允的批評。人人想當收租佬的集體傾向大有問題:社會層面上,資金集中樓市,不利於其他業務的發展,例如積聚一筆資金後,會用於創業的人將遠較其他社會為少,長遠而言不利香港整體發展。 樓市宅男的道德判斷 我們也不妨以倫理角度審視收租行為;筆者認識一小撮人,財務上有能力購買2個或以上的單位,但除了自住單位外,他們卻出於一種「道德自覺」而拒絕置業投資,部分甚至連置業也不為,索性長期租樓;他們與樓市、樓價欠缺互動;有如「宅男」與社會欠缺互動一般。 樓市宅男的道德判斷基於一個事實:小型住宅樓價對用家來說難以負擔,但對資金持有者來說卻是回報合理的投資產品。此事實表明,置業本身是資金密集的活動,沒有第一桶金的人,根本難以參與。而買樓收租不同於股票或債券投資,本質上是零和遊戲(Zero Sum Game)──業主所得即租客所失。而樓價、租金高企,小單位用家難以置業,情況發展下去,是貧富懸殊加劇。對此現象的道德判斷是:現時的樓市,本質上是一種不義結構。因此,此群「樓市宅男」的道德決定是「勿以惡少而為之」,寧可不入市。 貧富懸殊受害者 當然,以上信念可說曲高和寡,持類似立場的人恐怕少之又少,在本地應該是瀕危物種,對大市不會有任何影響。但他們的想法其實值得思考:小單位樓價脫離了用家購買力的情況已持續數年,再發展下去,難道對社會整體毫無影響?樓市宅男們看到貧富差距,所產生的負面作用,其實不只影響窮人,對富者處境亦不是怎樣正面。以下的一個寓言或可說明箇中。 有一個百萬富翁和一個窮人比鄰而居。一天,神仙下凡,先賜富人一個願望。願望是有條件的:神仙對富人說:無論你祈求什麼,你的鄰人都會得到你祈求的一半。富人希望更富有,就對神仙說:我想我的家財有2000萬元;願望達成,富人身家增至2000萬元,但窮人也有了1000萬元。神仙又對現時有了1000萬元的窮人說,你也有一個願望,但無論你祈求什麼,你的鄰人都會得到你祈求的多一倍。窮人想了又想,無論他許的願是什麼,富人所得都會多他一倍,最後他說:「請你把我的財產變成零」! 貧富懸殊未必是最壞的情況,但貧富懸殊至一個地步,令窮人普遍仇富、寧可自損來損害富人利益時,那才是最可怕的情況。 王建成 宏亞按揭證券營運總裁及董事 |
35. 路人甲 2015-06-02 16:31:50 |
|
|
36. 引刀一快 2015-06-02 16:33:13 |
|
To 26樓 地盤佬兄
我發帖嘅時候,樓上係12樓,依傢先睇到你咁啱插坐喺中間,我會修改,唔好意思令你誤解。 |
37. 地盤佬 2015-06-02 16:58:22 |
|
引刀兄,咁小事唔駛唔好意思喎 |
38. 引刀一快 2015-06-02 17:45:00 |
|
|
39. 小讀者 2015-06-02 18:43:16 |
|
19F & 21F, 你地都講都好岩, 亦好貼近現實. 冇錯 1980 - 82 係會經歷沙士, 遲兩三年畢業反而會行得仲快, 因為之後兩年搶畢業生搶得好甘.
我提出咁明確既年份做例子, 係想補充湯生既文章, 因為要附合 35 歲, 27 歲等等設計, 而又適逢樓價未起, 可能會一路推前推返去呀湯生個代先岩用, 因為呢代面對既係 97 回歸, 911, 沙士等, 根本係十年災劫, 唔係十年黃金呀. |
40. 讀者 2015-06-02 21:10:22 |
|
見到此文章, 有點同感, 也有點個人意見。 本人是在2001年出來工作, 不久就遇上莎仕, 我頭4年都是九千(當年我覺得只少有工作便好了)。
我覺得我幸運找到一起和我儲錢的女朋友, 我兩一起儲錢, 結果在2007年用盡每一分每一蚊上了車。
我個人對博士的意見是, 如果找到同金共苦的另一半, 是可加快儲蓄, 而儲蓄用在那裡, 按個人方向。 |
41. Stephen 2015-06-02 22:17:06 |
|
To 小讀者,
小弟的公司在行內已是出名人工低,但全部Hi Dip,大學畢業入來做trainee的,起薪都不會低於二萬。所以不太關年代的事,無論生於任何年代,只要當地經濟好,任何人只要有能力,都有出頭的機會。 |
42. yy 2015-06-02 22:42:15 |
|
無論任何年代出生,當中皆有成功失敗,分別在於有否克苦綢繆,有否裝備好自己?有否把握將職業推化成事業?任何行業都有人入職五年成經理,累積十年經驗和資金創業去。年輕人有這個目標和毅力,就算屢敗亦要屢戰!目標不在物業,而樓宇只是戰利品吧! |
43. 雲在青天水在瓶 2015-06-02 23:03:23 |
|
不知何時開始,年紀成為是否置業的一個指標。人們討論應否上車時,總是順帶議論什麼年齡買樓才合適。這絕對是一個誤區。
應否買樓,決定的因素是個人的能力,包括收入的能力和儲蓄的能力,二者缺一不可。
正常情況下,隨著年齡的增長,這兩項能力也會越強。所以不少人就會直觀地把年齡當作何時應買樓的依據。但這種能力的增強是否大到足以買樓,是不確定的未知之數。而社會上有相當部份的人並不俱備這樣的能力,他們年齡再大,也不可能成為業主。
每個人的能力不同,達到這種能力的時間也不一樣,所以討論什麼時候應該置業,沒有多大意義。 |
44. 小小業主 2015-06-03 20:39:26 |
|
很多人買樓都是靠按揭。最長是三十年。如三十五歲買樓供滿剛好到退休年齡。所以小弟認為三十五歲是分水嶺,如到此齡還未蓄到首期,買樓的機會相對變小了。小弟愚見,不喜勿插。 |
|