ENG
瀏覽人次:21635    回應:18

不贊成也不應反對新樓空置稅

湯文亮

紀惠集團行政總裁

  當陳茂波在三月底提及新樓空置稅時,的確有不少反對聲音,不過,由地產商發出的就很少,其他反對聲音亦慢慢地消失,因為,大家最終都了解到現在樓價上升是因為地產商持貨不賣,而非政府未能提供足夠土地供應,現在,現在距離開徵空置稅只是一步之遙,電台才舉辦什麼硏討會,由前長策會成員與法律界立法會議員郭榮鏗討論新樓空置稅,老實說,這是一個絕不公平討論,郭榮鏗又了解多少新樓空置稅,只要合法,新樓擺幾耐唔賣都可以,結果當然是前長策會成員佔上風,那次辯論,郭榮鏗只能用曬太陽來表達新樓空置的浪費,其實已經很大膽,因為不但偏離了法治,而且誰可保證新樓賣走之後不會被曬太陽,既然不能夠保證,點解仲要開徵,所以,若果單以那場辯論來做決定,政府是不用開徵新樓空置稅。

  有當日積極反對新樓空置稅的人對我說,現在就算不贊成也不應該反對,因為政府早有打算,如果决定開徵,反對也沒有用,如果决定不開徵,地產商就有持無恐地惜售,樓價繼續上升,市民有機會不會怪責政府,而是怪責那些反對開徵新樓空置稅的評論員,那麼愚蠢的事,他們當然不會去做,所以,現在反對新樓空置稅的人,背後一定有一個我們並不了解的故事。

  前長策會成員在辯論中好似恐嚇全港市民,他說如果政府開徵新樓空置稅,地產商是會轉嫁到買家,市民就要買貴樓,郭榮鏗當然不懂得反駁,其實,新樓空置稅不能夠好似其他辣招稅一樣,以一次性收費為標準,新樓空置稅是以地產商持貨年期愈長,要繳付的稅款愈多,而且是要每月繳付為原則,在最初幾個月,地產商的確可以轉嫁到買家,但空置超過一年的單位,就很難轉嫁到買家,據了解,現存的新樓單位中,有幾千個已經空置了幾年,政府如果不推出新樓空置稅,又如何能夠令到地產商賣樓,我認為推出空置稅,宜快不宜慢,因為大家就會見到效果。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 巴 2018-06-06 08:58:40
供應依然不足。空置率都冇升過
2. 真真薯片 2018-06-06 09:54:47
囤貨祖宗浪澄灣到今日仲囤緊貨尾,唔知包唔包係果9000個單位入面?

如果所有一手貨尾劃一收稅,咁就未免唔公平,陳某浪澄灣囤十年升6,7倍又係交咁多稅,其他人囤得幾年升2,3倍又係交咁多稅,前者仲送大紫荊,唔公道喎

我估空置稅如果落實,都會有極長寛限期,呢樣唔計,果樣可以免果種,用黎做樣示威扮野居多,實效不大,睇下係咪會咁
3. AH-HO 2018-06-06 11:08:54
其實9000個未賣單位,是高還是不高呢?
同一個政府報告,在2005-06年那段時間,基本上都顯示15000-20000個左右的貨尾單位。那時市場沒有現在火熱。
對比當時,9000個只及當時一半,看起來也不是大多。。

當然,對比前幾年,那時只是約4000-5000個,現在9000個,在過去幾年市場需要強勁的情況下還增加,發展商確實沒法逃脫囤貨的指控。

假如一首空置稅真的落實,也假設發展商也沒有招數應對,在現在這個情況下,市場當然能完全接收這些貨尾,也可以讓市場冷靜一下。

但假如有一天樓市逆轉,發展商又礙於這個新稅而繼續推盤,會不會加速市場的逆轉速度呢?對市場又產生了另外一種風險呢?

4. 十一哥 2018-06-06 12:20:08
真係出空置稅咩?大錢袋平賣唔捨得…一於出租啦!不過多咗咁多租盤、貴口買多個單位收租嘅老散…面對海量租盤供應、收租就未必冚到供樓嘞、千種變數互為因果…結論對樓價都係負面、不過衹要息低持續…就有調整冇冧樓嘅。

5. 同意 2018-06-06 12:25:40
推出空置稅,樓價升得更勁,之後大家就會死心。 記得當年SSD  推出時大家的激動嗎?
6. 沒有希望就不會失望 2018-06-06 14:38:50
大家對空置税的期望實在太高了。 
7. 十一哥 2018-06-06 14:40:39
正苦一路唔改投地方法…係火上加油、暗標…底價陀地老行尊封住唔會比人執到死鷄、但係頂就會比盲毛頂穿、頂穿幾次就會成指標、公開拍地啦!

8. 十郎 2018-06-06 14:58:46


      我認為現在的注意力 , 是在6月13日美國議息日 , 加息機會是99% , 要觀察下香港是否跟隨 ? 有冇發覺地產商好似金魚佬(金魚缸中人) , 呢兩個禮拜正在減輕少少磅呢 ?


9. 鳥5 2018-06-06 19:09:00
空置税同SSD影響供求5同,一個係增加成本先出貨,一個係增加成本坐貨。。。現貨9仟就係睇晒,但日後果D計價就5同左。。
10. 鳥5 2018-06-06 19:12:32
之於新樓放租,得Z厘??好以5化算喎?不過地霸可以用D計,遲D先起好都得啫,施少少時間。。
11. 鳥5 2018-06-06 19:15:41
件件7舊,好難揾萬9幾2萬人食?有難度。。
12. 鳥5 2018-06-06 19:18:24
資金在泡沫不破,不過應該係出年年後既事,都幾大機會。。。
13. 鳥5 2018-06-06 19:21:38
睇大陸步處,出年年中後有幾會香港水溒。。
14. 十一哥 2018-06-06 20:07:04
十哥    减咗幾個月啦、一件都減唔到、可能唔係地產商啦!😅
15. 真真薯片 2018-06-06 20:29:12
我認同8樓,寄望侵侵出招加息同美元升,實際過等林鄭好多倍
17. 十郎 2018-06-06 20:47:56


      據報道 , 上個禮拜到現在 , 地產商已經出左250億貨。

18. 真真薯片 2018-06-06 22:21:36
但係新地講到明好野留返7月先賣……
19. LC1 2018-06-07 01:53:37
美國加到四厘我諗都頂角,樓市升多數時間都係加息既時候,因為經濟己經好熱,問題係樓市會唔會調整?,睇 05 年跌左兩成,其實又無話大陸人即刻黎接貨,要國內人覺得抵買同有必要買,我諗都係升市先可以,換言之睇美金唱人仔走勢,林鄭等既有兩樣野,一係美國加息,香港自然調整,其二係大灣區居民互動,情況就似如果你要免強香港搞公廠,不如幫同等產业轉型? 香港就係噤多地,就等D 有錢人黎住,無錢既人自己走。三潘市D 樓夠貴啦,你唔見佢𡊰海?鑽石夠貴啦,你唔見佢增產,同樣道理。