ENG
瀏覽人次:43360    回應:85

樓宇既是投資工具 也是社會悲哀

蔡志忠

亞洲地產創辦人
香港專業地產顧問商會榮譽會長及常務顧問
香港東區工商業聯會首席會長

  送小兒子到上海讀一個假期課程,他住在同學市中心的家裡,一個1,000呎左右的房子,有兩個房間,看起來挺寬敞的。跟家長閒話家常,聊起房價,原來房子是5年前買的,當時每呎2千多,今天已升至5千多,升幅達一倍以上。

  同學家長原是一家外資行高層,亞洲金融海嘯後離開公司,一直待業至今。他告訴我,幸好當年懂得投資物業,今天才有能力送兒子到外國留學。據聞他們擁有3-4套房子,最近售出一套,賺了幾百萬元。

  我想說的是,房價並不只是香港高,繁榮城市樓價都高,以人均收入計算,上海人購買樓房一樣困難,假如以升幅來看,近年內地樓價更加跑贏香港。更重要的是,大家必須懂得,樓宇不僅可作居住用途,還具有投資功能,如果投資有道,既不怕失業,還可送兒女出國留學。

  不過,物業投資的道路漫長,先由自置居所開始,年輕朋友若覺得私樓貴,不妨考慮新一期居屋,2160個居屋單位,售價在187萬至326萬之間,呎價便宜,上車不難,上海二手樓也要此等呎價。放下對高樓價的成見,衡量自己的購買能力,伺機入市才是正確做法。

  從投資者角度看,當然不喜歡政府干預,今天炒家已離開市場,如果說要埋怨的應該是他們。特首梁振英多次強調,房屋問題是施政的「重中之重」,未來10年要興建47萬房屋單位,現在宣佈增加至48萬個單位,雖然只區區多1萬個,但證明政府是有決心和能力的。

劏房租客 多為低學歷新移民

  講到劏房由之前6.6萬個增加至現今的8.6萬個,房屋局局長張炳良形容,「劏房是社會的悲哀」,還表示「不可能有病時,不服藥不看醫生,讓它自己康復」。顯示每個高官都十分關心房屋問題,正在努力尋找解決方法,問題是所有方法都只是從增加供應出發為主。

  本人認為劈地填海增供應和「三項辣招」遏樓價等政策,對穩定樓市十分重要,但這些措施已是老生常談,大多數有社會經驗的港人已接受了樓價高這個現實。然而報導常指劏房愈來愈多,租金愈來愈貴,這現象的確讓香港蒙羞。

  如何解決劏房問題?本欄曾指出劏房源於移民政策。每年有5.5個內地人批准來港定居,當中很多是低學歷、低技術的人士,他們剛來港沒資格申請公屋,被迫大量租住劏房。本人沒有反對移民政策的意思,只是覺得現今屬於非常時期,如政策優先處理高質素的移民申請,會較符合目前香港整體社會利益。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 亮劍 2014-12-24 15:00:04
本人沒有反對移民政策的意思,只是覺得現今屬於非常時期,如政策優先處理高質素的移民申請,會較符合目前香港整體社會利益--------
 
跑馬地樂活道 僅13租盤

跑馬地樂活道租盤十分「乾枯」,以數個傳統屋苑計,僅13間放租,嚴重影響租務交投。 中原地產黃健忠稱,樂活道以樂活臺、樂陶苑、樂翠台及比華利山等計,僅13間租盤,為歷年罕見的現象,當中绝大部分集中在比華利山,而前兩者在11月錄得租務成交後,已沒有任何單位在市場放租……

跑馬地樂活道呢度只係冰山一角,要是各位 C兄唔信邪,其實可以走訪各區睇睇市價放租盤多唔多。
本人深信下一年供不應求的情況,只會更加惡劣,實在看不到改善的苗頭。
到時醫得頭來腳反跟,劏房問題舒緩,輪到私人楼租金飛升。
本人提議開發南Y島,或者索性填個人工島出來解決問題!

 
2. 引刀一快 2014-12-24 17:22:14
聖誕快樂!
3. 我同意 2014-12-24 19:37:27

星加坡收錄投資移民,自然劏房較少.

"每年有5.5個內地人批准來港定居,當中很多是低學歷、低技術的人士,他們剛來港沒資格申請公屋,被迫大量租住劏房。"

4. 我同意 2014-12-24 19:38:49
 "講到劏房由之前6.6萬個增加至現今的8.6萬個,房屋局局長張炳良形容,「劏房是社會的悲哀」,還表示「不可能有病時,不服藥不看醫生,讓它自己康復」。"
5. 上車難 2014-12-24 20:17:22
樓宇係呢度業主嘅投資搵錢工具,不過亦都係我們未上車者嘅悲哀!
6. 睇得通 2014-12-24 22:06:40

劏房租客 多為低學歷新移民

  講到劏房由之前6.6萬個增加至現今的8.6萬個,房屋局局長張炳良形容,「劏房是社會的悲哀」,還表示「不可能有病時,不服藥不看醫生,讓它自己康復」。?????????????

1975年,香港是一個來去自由的香港,政府並沒有派綜援,不會強留不適合在香港謀生的市民/過客,現在的香港政府自1992年起,不斷去培植一個寄生社群,硬在香港成立一個香港人民公社社群模式,禍害香港百年基業.......現在已經每年派出569億社福開支......

7. 望樓 2014-12-24 22:42:56
十分唔忿氣嘅係我們基層市民,未買過樓一出社會就要高價接貨,俾炒家炒到咁貴,值唔值得買呀,劏房真正係社會嘅悲哀,香港奇恥大辱!
8. Joe 2014-12-25 00:12:29

To 7/f

既然係基層市民,根本不會現在買樓,𣎴能高價接貨,所以你根本不須唔忿氣。
依家接貨的多是有實力人仕,他們的死活,你只須剝花生睇戲,不須動氣。
你可能係唔忿氣當初樓平時點解自己冇買姐,不過唔緊要,香港地機會總有的。
又如有自住須要,學筆者建議,居屋都係一個選擇。

9. 望樓 2014-12-25 01:35:12

TO:8樓,  樓價咁易跌呀?專家轉軑都講樓價唔跌,仲會上升,我等咗4 年了,樓價升咗幾成,當初以為政府出招樓價必跌.

結果又係好失望,高官同專家都欺騙市民,,之前成日叫人唔好買樓,話樓價會跌一兩成,宜家搞到我地上唔到車,真係好慘,成日俾炒家,專家和政府欺騙,唔忿氣呀!

10. 過路者 2014-12-25 01:43:02

大城市樓宇都有投資保值作用!

[房價並不只是香港高,繁榮城市樓價都高,以人均收入計算,上海人購買樓房一樣困難,假如以升幅來看,近年內地樓價更加跑贏香港。更重要的是,大家必須懂得,樓宇不僅可作居住用途,還具有投資功能,如果投資有道,既不怕失業,還可送兒女出國留學。]

11. Joe 2014-12-25 02:05:39

To 9/f

咪玩啦,之前你信專家話會跌,結果係乜大家知;依家專家話會升,你點解仲繼續信?

你呢D羊群心態,確實不適宜瞓身投資,你冇參予樓市係應分,現可保存實力,根本無須唔忿氣。

怨炒家/政府/專家? 你響度玩野居多。


12. 引刀一快 2014-12-25 02:12:38
蔡生

只是覺得現今屬於非常時期,如政策優先處理高質素的移民申請,會較符合目前香港整體社會利益。”
咁如果係高學歷嘅港人申請冇學歷嘅大陸配偶來港呢?
13. 引刀一快 2014-12-25 02:29:03
Joe兄

買貴買平,同買得起買唔起,係好大區別嘅。

專家話乜信乜,係正常嘅,起碼呢個人擔起“專家”呢個稱謂嘅時候,冇人反對等于認同喇。

專家之言,五花八門,信專家冇問題,信著邊個專家就係運氣問題。
14. 望樓 2014-12-25 02:48:11

TO:11樓, 咪玩啦,我地小市民唔信專家及政府信邊個?作為政府有責任幫助市民置業,俾啲錯誤訊息就係誤導市民,仲唔止一次幾個高官同特首輪流叫市民唔好買樓.

成日扮嘢叫人小心樓市泡沫,又話風險好大,樓市就來爆破等等,呢啲仲唔係危言聳聽?咪玩啦,11樓人兄,你講嘢都唔好成日維護政府高官先得嘅.

15. 實現買房夢需要200年。 2014-12-25 07:05:58

印度—高房價秒殺倫敦

印度人均工資21240元/年,平均房價約5萬元/平方米,實現買房夢需要200年。

印度的高房價甚至秒殺了英國倫敦,但是需要解釋的是,印度由於貧富差距過大,平均值受人口、最低工資的影響會出現一些偏差。以印度醫生爲標準,一年的年薪都在百萬左右,更難以想象的是,印度人最近正以去美國買房爲樂。

日本—平均年收入32萬—35萬人民幣

東京一套房子折合人民幣單價爲2.6萬元左右,這個價格甚至低於上海內環左右的房價,但是東京的收入卻是上海的十倍。而大阪、橫濱則更加便宜。

加拿大

  加拿大多倫多錯層帶地下室的房子250多平方米,售價100來萬左右。

德國

法國

新加坡

  新加坡平均薪水高達4000新幣/月,一套住房約186.5萬人民幣。

瑞士

瑞士平均收入3000瑞士法郎-6000瑞士法郎左右,在蘇黎士市區或風景區的房價約合2500-7000瑞士法郎,也就是合每平方米1.5萬-4萬元人民幣。一套100平方米的住宅售價爲15萬-20萬瑞士法郎,約合90萬-120萬元人民幣。而瑞士人均收入相差不大,超市售貨員的月薪爲3000瑞士法郎

 

16. 引刀一快 2014-12-25 10:28:47
To 15樓

呢個就係考慮當地消費水平嘅重要性,話之你月入10萬,如果食飯都要2500一日,一樣買唔起樓。
17. Joe 2014-12-25 12:15:45

To 13/14 刀兄 望兄

置業與否,是不少人一生中一個重大的決定,很多小市民一生中的財富就是放在物業身上,如我們如此輕率只把這樣重要的東西交予專家、高官、特首之所謂建議,而沒有認真了解香港樓市的特性,咁錯信人也就不要怨天尤人。

他們都是人嘛,不會出錯嗎? 所謂:
自知者不怨人,知命者不怨天,怨人者窮,怨天者無志。

18. 望樓 2014-12-25 12:26:44

JOE兄:

先唔講買唔到樓好激氣,就講樓市辣招,出咗幾年樓價唔跌反升,係唔係力度唔夠呀?

宜家咁高樓價市民根本負擔唔起,悲哀城市就係咁形成,好心大家正視呢啲問題,否則社會對立愈來愈嚴重,有錢佬最终要付出代價!

19. Joe 2014-12-25 13:36:29

望兄

誤以為辣招目的為推倒樓價,而以此作為投資指引,這可以怪誰?

政府當然可以加辣至推冧樓市,但這當然不是政府想見到的結果。

如政府可調控樓價,當時彭定康調控左幾年就不會有97年天價了,董建華就不會讓樓價跌足六年至沙士價了,溫家寶調控樓價應很成功了。

前車可鑑,仍只懂依賴政府特首,得罪說句,愚不可及....

20. 惜緣 2014-12-25 13:48:42
To 18樓 望樓兄

在下很明白、理解兄台現在的心情,兄台唔好只睇到現在小業主的風光,沙士的教訓還歷歷在目,你能理解當時小業主的無奈心情嗎?有十多萬負資產及很多似有還無的資產。

兄台話樓價未跌的原因是否辣招唔夠辣?錯。政府過去幾年的樓市辣招係世上最辣的,樓價還未跌的真正原因是香港樓市的底子太厚了。除了首置之外,政府把其他所有的購買力都趕出市場,兄台應該感恩才對。

Joe兄說得對:“怨人者窮”,兄台你見唔見得到呢度的師兄師姐埋怨他人? 所以,才那麽富有,而且不單是財富的富足。

願兄台能夠放下成見、改變態度、開窮並邁向成功。

21. 向饭民说不 2014-12-25 14:44:50

18楼,97年到03年,对有楼的是一种报应,当时做公屋户更富贵。你又点解无走出来呢?

做业主,借几百万买楼,而对冲基金日日想令港币贬值,而毒果和他背后的金主,日日想搞破坏,业主对这些负面消失不顾,对香港投下一票,对国家投下一票,有回报,其实是应该的。

还有今日的楼价高和通胀,主要是因为美国人量化宽松,和最低工资年年增加。

22. 亮劍 2014-12-26 10:00:19
現在香港楼市,已盡量將投機者、投資者、收租佬、大陸客拒於門外,只剩下首置客活動自如,點解仲唔跌?

小弟早兩叁年前提出的財富效應論可作解釋。

衣加一層细细哋上車盤,首期動不動要半球,青年人要是家人無自置物業叫你去儲,真的叫晒救命唔知點算!

但如果他的屋企人有楼的話,咁點計先?

在香港有大约一半人口居於自置私楼,合理估計呢一大批人的揾錢能力,應比居於政府資助房屋的居民高。

而居於自置房屋的人仕,佢哋的經濟常識,平均比住公屋的人高,大家應該唔會反對啩。

而對上五六年,绝大部分居於自置私楼的小業主,佢哋每個月在住房的實際支出,比租住於同等質素私楼的租客少,應該是合理推算。

那麼當私楼在呢幾年反覆上升,咁呢一班居於自置私楼的小業主,甚至有多一兩層楼收緊租的人,是否如虎添翼?

至於香港楼價,除了微型单位有輕微過熱外,整體上基本處於合理價值區,若要港楼狂跌,一定要出黑天鹅。

例如有人提到:

1 大亞灣核電廠發生福島式核災難。

2 等同十年前南亞海嘯規模的天災。

3 小行星空降華南地區。

4 中國發生政變,習總被軍方扣押,中共倒台並解體,然後中國各個軍事力量各据一方,發生大規模內戰。

5 香港發生暴動,警察不受指揮,最終要出動解放軍血腥平亂。

咁如果有一或兩層神早供甩,而佢哋又唔信真的有黑天鹅嘅話,那麼他們想方設法去買多層,係理所當然喎。

因為他們集合收入高、有經濟常識、有財富效應……

呢度只爭一個無買過楼嘅人頭,或發展商包底代付SD亦可。
23. 引刀一快 2014-12-26 10:50:51
亮劍兄

"而居於自置房屋的人仕,佢哋的經濟常識,平均比住公屋的人高,大家應該唔會反對啩。"

當然反對,係誤導性假設。其一,“平均”并不能反映實際情况。其二,“
而居於自置房屋 ”完全可以係傳承、摩頂買、或者係同經濟無關嘅高薪者。

例如有人提到:

1 大亞灣核電廠發....................”

唔駛,大陸經濟唔好香港就分分鐘扳機,而大陸經濟問題正係一步步露出水面,大陸經濟唔好就已經黑天鵝。上述嚴重危言聳聽嘅舉例,只係利用大家嘅正常判斷作爲暗示,偸換概念將兩類發生機率唔一樣嘅嘢劃上等號。
你應該先訂立“狂跌”嘅定義。

“那麼他們想方設法去買多層,係理所當然喎。”

如果樓價低走,唔知跌到幾時,你仲會唔會咁諗?所謂“想方設法”,到時就應該係先賣樓揸錢等跌價,反正有屋住,300萬嘅屋,一年跌6%,就係每月唔見萬五。多過租金。

“呢度只爭一個無買過楼嘅人頭,或發展商包底代付SD亦可。”

如果發展商代付SD,咁我就一定要發展商俾個等同SD金額嘅優惠我,明顯佢地俾得起喇。
24. 亮劍 2014-12-26 12:25:09
當然反對,係誤導性假設。其一,“平均”并不能反映實際情况……

我自己親自問過身邊朋友以下問題不下百次:

1 甚麼是同業拆息?(hibor)

2 1個月H現在做幾多厘?(0.24%)

3 如果借一球,分30年还,咁實際供1 厘同2.15厘,分別每月要还多少楼貸 (3,216.40/3,771.66),而佢哋嘅本同息分別係多少?(76%/24%;55%/45%)

4 你知不知乜嘢係QE or 量化寬鬆?(兩者一樣,都係揼錢出街)


你可以不同意小弟的数据,因為私楼業主同公屋居民的落差實在太大,如果兄台有懷疑,你可自己做民調。


其二,“ 而居於自置房屋 ”完全可以係傳承、摩頂買、或者係同經濟無關嘅高薪者……

點解我話居於自住私楼的業主,經濟常識比較多,最主要的原因係你要去問銀行贷款買楼,每個月都要揾錢去供楼,咁你就要焗着留意利率走向及財經消息,那麼經年累月累積下來,他們當然俾乜都有政府睇数,自動有政棍同你爭取,住喺公屋嘅人識多D經濟啦。


唔駛,大陸經濟唔好香港就分分鐘扳機,而大陸經濟問題正係一步步露出水面,大陸經濟唔好就已經黑天鵝……

引刀兄你睇大陸經濟好淡下,而小弟亦不能抹煞你呢次講得對,但你都應該知,中央其實已經在幾年前開始收縮信貸,加存款準備金率,以應對楼房過熱,咁要是今次大陸楼真的發生塌方事件,那麼習總會係加存準金同加貸款息加一腳;一或反其道而行去救市呢?

而且對上十年大陸楼普遍升咗十倍八倍,不少地方的空置率達雙位数,泡沫爆破真的有可能,反之香港對上幾年的落成量平均都是1萬伙咁上下,整體空置得幾個%,不可同日而語,你大陸楼炒到坐火箭,我們香港只是踏单車,那為何人哋死,我們要墊屍底先??

如果發展商代付SD,咁我就一定要發展商俾個等同SD金額嘅優惠我,明顯佢地俾得起喇……

香港一手楼定價機制分幾類:
 
1 真正益街坊價盤,例如天璽,就算攞唔攞倒發展商SD折頭,都係抵嗰隻,但呢啲盤,絕大多數只限貴到痴線嘅大碼楼。
2 同一楼盤計,開放式、一或兩房係市價,因為SD無乜回贈關係,因此想拉低入貨平均數,就要自備首置人頭;反之三或四房不单均呎價比較平,SD仲有得打折,最合收租佬、大陸客及換楼人士胃口。
3 有得回SD之外,仲可以用各式各樣回贈某一百分比俾你,做到買者有份扣、均呎價相若的楼盤,通常係貴夾唔抵,不過呢盤的銷售佣金比較高,你向地代打爛沙盤問到篤,不排除回多幾隻,那麼用埋首置人頭去買入,真的慳番唔少 。
請注意「發展商俾得起,同俾唔俾你,」係兩碼子的事。
如果心怡嗰個盤,係賣緊6M以下上車貨為主的話,我唔理你均呎價圍幾多;啲单位幾咁的骰;個則幾咁含引痴孖根……你走去問發展商攞 DSD及BSD回增,咁你不如慳啲,我費事你俾人小露寶!



25. 望樓 2014-12-26 16:46:53

TO:20樓 惜緣兄,

你地嘅好意本人當然明白,不過大家心態有啲唔同,炒家及有樓人士因樓價升值心理好舒暢,講起嘢來梗係輕鬆自在.

我地等緊上車買樓自住嘅年輕人,努力儲蓄都追唔到樓價升幅,好多身邊事情做唔成,例如結婚工作生仔等等,點樣可以一等再等?

我話特首高官專家一路叫人唔好買樓,什麼要提防樓市風險爆破,搞到我地以為樓價必跌,咁即係老點啦,累死人係唔係?我唔係怨天尤人,大家成年人後果要自負,唯有加倍努力,鬼叫你唔戴眼識人?講吓發洩吓係提醒年輕人唔好隨便相信他人,尤其是高官專家及投資者嘅言論,佢地都係自私嘅一群.

 

26. 惜緣 2014-12-26 18:05:25
望樓兄

師兄能夠不怨天尤人,而且肯自己負責後果,這是邁向成功的第一步,加上師兄的加倍努力,在量力而為的前提下,在下相信師兄將來一定會實現自己的夢想,在下期待有一天師兄在呢度分享成功的經驗。


27. 引刀一快 2014-12-26 21:26:08
望樓兄

唯有加倍努力,鬼叫你唔戴眼識人?”
愚見認爲,你應該先搞清楚人家嘅勸告,到底係明跣你,還是出心爲你好。如果呢頭教你唔好出手,果頭自己又買咗,咁就要有個合理解釋。
如果人地係爲你好你都咁樣話人,神仙先可以同你做friend,幾年前個個都睇跌架喇。

28. Joe 2014-12-27 01:35:36

望兄

師兄苦況,因樓價高而令結婚工作生仔一等再等,我們了解,這令我想起97樓市爆煲至03沙士時,亦有不少香港人工作不穩定甚至失業,連結婚生仔買樓也不敢,其實每個時代都有不同的難題,真係唔知怨得邊個,或者盡量往好果方面想,又或珍惜你現在有的東西,因為人有三衰六旺,有時時不予你,你擁有的亦未必是必然的。

另外,請摒除果D'唔信專家/高官信邊個'的心態,現今社會資訊發達,好壞參差,我地更須要自己努力分析邊D係對/有用的資訊,否則,今時阿A令你冇入市,他朝阿B或會令你接火棒,所以投資與否真係對自己負責,輸左怨邊個都冇用。



29. 引刀一快 2014-12-27 01:39:08
兩句講晒:料係人地俾,決定自己做。
30. 望樓 2014-12-27 02:23:18

TO: JOE兄,惜緣兄&引刀兄

幾位有所不知,點解本人外號叫望樓,就係因為望穿秋水要買樓嘅意思,今日搞成咁,年近30仍然上車無期,更別講做其他嘢了,心裡面難免有啲憤怒.

本人畢業後一直努力工作,每日OT加班搏取上司讚賞,做咗5年嘢,平時知慳識檢少娛樂,累積60萬首期,本想可以安居樂業,在市區買層細單位,然後成家立室,宜家連買新界細樓仔首期都唔夠,你話嬲唔嬲?

樓市咁樣發展落去,睇怕樓價要跌唔容易,宜家專家又話未來樓市會繼續升,佢地一時又話跌,一時又話升,我地小市民無所適從,簡直當我地傻仔咁玩弄,我地奉公守法,努力進取,冇理由要受呢啲折磨呀!

31. 引刀一快 2014-12-27 06:35:10
望樓兄


未到30,大把世界,駛咩為間樓心煩吖,我30果陣仲係烏鼠一隻。
樓市升定跌,唔係官員定,係由天定,反正你有錢喺手,進可攻,退可守。
32. 亮劍 2014-12-27 08:33:03
幾年前個個都睇跌架喇…………
引刀C兄當我係乜先,喺呢幾年楼市小弟好似睇升喎!
我以王先生同亮劍的筆名做回應,在這幾年不斷指出政府高官、某些財演同磚家老點!
佢呢班友混淆視聽,將各式楼宇供應数据;美國加息時間表;置業者的供款能力……任意演繹!
谷鬼氣之下,我會同一班老友玩踢爆!
我們從價值投資角度,運用圖表、数据、市場觀察調查,反證上述呢班友「害人筆錢」!
引刀兄一句個個睇淡,小弟一萬個不服,你呢鑊咁來屈小弟,最少要向我道歉呀~
33. 肥婆四 2014-12-27 11:04:20
睇睇下面的數,無黑天鵝樓價難跌!
個表98年至14年共落成公私住宅13.42萬伙,今後十年平均每年4.8萬伙。但由98年至14年國內單程來港93萬人,未計學生優材,投資其他,我計4 人用1伙,都要23萬伙,呢度欠10 萬伙,仲未計本地分支家庭,就算政府一年4,8萬伙應市,追返欠個啲都有排喇。
34. 惜緣 2014-12-27 11:12:33
望樓兄

師兄你被那些專家玩弄了幾年還未夠?專家話升就升、話跌就跌?你估專家是神呀!呢度的師兄師姐只不過當專家是“明燈”而已。

希望師兄多多學習湯博士、蔡SIR、三劍俠及各師兄師姐的智慧,你將會茅塞頓開。
35. 亮劍 2014-12-27 11:34:38

巴士的點評——居屋多多都不夠

 

        房委會經過十二年後,再推二千一百六十個新建居屋單位出售,幾日就派出超過十萬份申請表,估計超額認購六十倍,可見市民求居屋之心,如何熱切。

        
居屋停停建建,真是十年人事幾番新。回想九八年金融風暴後,樓價暴跌,到○○年科網股狂潮時,樓價略為反彈,到科網股爆煲後再插,政府在二年推出孫九招救樓市,宣佈無限期擱置居屋計劃,不再興建新居屋發售,成為如今居屋短缺的根源。樓市大跌時停建居屋合理,問題是樓市復甦後,為何不復建居屋。

        
大家應該記得,五年後,樓市開始觸底回升,到七年,股市炒好熱爆煲,到八年金融海嘯,九年美國放水救市,樓市已出現全面復甦的苗頭。我在公開場合多次見到政府高官,問起他們為何不復建居屋。初時的答案是金融海嘯後樓市未穩定,重推居屋怕推樓市。後來話樓價上升主要因為內地豪客買的貴價樓,不是八百呎以下的中小型樓宇。總之有一個理由,不想太快復建。即使不從陰謀論的角度去分析政府官員的動機,他們的決策好慢,滯後於市場。後來樓價開始急升,政府被人嘈得很厲害,遲至一一年才宣佈復建居屋,搞到首批復建居屋到如今才開始發售。

        
樓價升跌,底因關乎供求,香港有二百萬個家庭,一年有百分之二新家庭因結婚而產生,每年大約有四萬個新家庭,成為新的住屋需求。估計一半即兩萬個需求由私樓解決,一半由公屋加居屋滿足,當中有接近一萬間居屋供應,即一年約有三萬個出售房屋才夠。

        
政府在一年開始大幅減少賣地,由賣地到樓宇落成約四年,私樓落成量自五年開始拾級而降,跌到去年是新樓落成量只有八千二百五十四個,遠低於一年兩萬個的需求,而居屋更是零供應,以去年計,單是私樓加居屋的缺額已有兩萬二千個。今年私樓落成量大增,估計有一萬七千個,但仍然未有居屋,即是私樓加居屋的缺額降至一萬三千個。明年開始有居屋供應,若私樓有近兩萬個供應,缺額可望進一步下降。

        
但大家不要忘記,過去十年私樓和居屋供應嚴重不足,每年出售房屋的缺額有一萬多兩萬個,加起來有很大的累積購買力,只是被高樓價嚇怕了不敢出來買樓,遇上較便宜的居屋出售時,可能有幾萬個累積購買力湧出來,造成居屋認購萬人空巷。

        
市民想買樓好心急,居屋多多都不夠。政府見到排隊買居屋的人龍,真是要急市民所急,盡量挖多一點居屋出來賣,甚至遠期一點的樓花也可以賣,以求最大限度地滿足市民的需要
36. 亮劍 2014-12-27 11:36:16
港樓升勢不停 全城皆錯


■多間大行的樓市預測都錯誤。
【預測失準】


今年多間大行都看淡本地樓市,年初睇樓市跌一至三成,惟今年中原城市領先指數已累升一成,證明全城睇錯。其中睇得最淡的是摩通及美林,原先睇今年樓價跌25%,摩通更指最壞情況樓市跌三成,惟7月份兩行均轉軚睇跌半成。

瑞銀再看淡明年樓價
其他大行甚至轉軚睇好。大摩年初原預測今年樓市跌一成,至7月份更改為看好樓市,認為需求釋放,2014及2015年樓價各升5%,由跌一成改為睇好未來兩年合共升一成,轉軚力道強勁。


同樣原本睇跌一成的花旗,年中改口指中小型住宅樓價持平,至第三季更列出三大理由睇好本地地產股,曲線唱好樓市,最新更預測明年樓價升8%,認為明年2月企業派發花紅及加人工後,3月樓市將現小陽春,呼籲「盡早上車」。


不過,瑞銀相信明年本地一手及二手樓價將按年跌半成至一成,料樓市「十年大浪」終告結束,寬鬆貨幣政策已令本港樓價10年間勁升3.2倍,隨着美國明年加息,將拖累本港樓市,而本港樓宇供應逐步增加,樓價會拾級而下。

-------------
大行幾乎無一年準。
37. 引刀一快 2014-12-27 12:22:54
亮劍兄

稍安毌躁,唔駛咁大火呀哇,幾年前我都未踏足呢個網站,有冇“屈”你咁嚴重呀!我意思係“幾年前,我身邊都係個個睇淡”,你果時喺引刀身邊咩?唔係吖嘛。寫得簡略咗D啫。
幾年前我又冇留意到呢度,可以講,當時我對行情嘅探討完全係用眼睇、用腳行,而且重大陸輕香港,遇到嘅人,連出手買咗樓嘅都話樓價好高好危,我身邊的確冇個睇好,連趙世增都話要以十年為周期睇漲跌,係事實嚟架。當時我遇到唯一叫人入市嘅講法,唔係出于你王大爺手筆,而係李先生,阿嘉誠哥呀。
38. 引刀一快 2014-12-27 12:33:00
肥婆四兄

你呢個表同樣冇列出離港人士果部份啫,單程證亦唔一定居港,唔少係深圳定居嘅人,甚至好似引刀咁“嫁”咗番大陸....................
39. 引刀一快 2014-12-27 12:34:18
仲有,亮劍兄,段俄羅斯新聞你睇咗未?
40. Joe 2014-12-27 12:56:53

望兄

師兄已有一個很好的開始了,已比不少無計劃的年青人優勝,你現時的失意只係錯信人言,摒除這個令人失敗的基因,並繼續努力做功課,你的成功其實只是時機問題,只要手上有資金,今回上升浪捕捉不到不要緊,何愁怕以後無機會呢?

人的一生有很多反敗為勝的轉捩點,師兄還年輕,機會多的是!

況且刀兄說得對,年輕人也不一定只把置業視為唯一目標,暫時放開望樓,或許有更寬闊的路呢。不過呢度確係有不少有識之仕已多年提及他們對樓市看升的睇法,睇錯邊也就不能怨天尤人....


41. 亮劍 2014-12-27 13:47:18
引刀兄……

如果你睇翻小弟早前的回應,兄台會發現不才引用兩個理論來預測楼市:
1 28定律……根據長期数据顯示,在投資市場中,2成人贏其餘8成人錢,咁如果你相信呢個理論係正確無誤嘅話,那你身邊的人無個睇好、人人看淡的話,咁正正係強烈入市訊號,當然首要的條件係你唔好識埋一班揾朝唔得晚嘅沙漠朋友啦。

2 半杯水理論……绝大部分人睇淡,但個市又拒絕下跌,咁代表沽售壓力已到山窮水盡的地步,所以你應買入而並不是跟沽!道理其實好簡單,當香港的租售比率由28变成82,咁根據小弟用半杯水來理解,即好多購買力因為避險由買轉租,那麼呢部分的購買力只是被壓抑,而並不是消失掉,要是呢堆購買力有日得知,他們的決定係錯誤的話,咁他們就會作出修正,到時成交會大增,而爆边甚至井噴因此成型。
42. 肥婆四 2014-12-27 14:08:55
引刀兄,移民的人應該唔會話比政府知永不回港,我唔知有冇得計,不過你可以參考以下人口普查的網址。http://www.censtatd.gov.hk/hkstat/sub/so20_tc.jsp
43. 肥婆四 2014-12-27 14:16:54
引刀兄,你話自己「嫁」咗返大陸,但你好似講過唔不捨得賣你在港的舊物業喎。
44. 引刀一快 2014-12-27 14:27:46
亮劍兄

依傢有嘢做,晏D慢慢列出呢兩個理論嘅變數你睇,你就知道你係孔明,我都係張昭。
45. 引刀一快 2014-12-27 14:37:57
肥婆四兄

香港嘅物業梗係唔捨得喇,我都係土生土長,係我嘅根,但係近年我主力喺大陸,所以對港樓冇大陸樓咁積極,我帶埋父母番大陸照顧,咁係咪可以算係用少咗一個quota?
其它人情况好多都係老一脫自己番大陸養老,剩番間屋俾仔女,呢D都係緩衝咗需求增長嘅。
46. 肥婆四 2014-12-27 15:52:33
引刀兄,係你依家的講法,係用少咗一個quota,但係如果講你一家都在大陸生活,又持有港樓,咁就佔多咗一個quota喇。其實呢啲都唔重要,重要係目前市場需求強勁,吉樓真的可以兩三日租到出去,賣盤一日有幾台客睇,印證建屋量嚴重不足。
47. 惜緣 2014-12-27 18:30:16
望樓兄

同師兄分享下在下於2010年的買樓經歷:
由於業務的需要,在下同老婆於2010年11月19日的早上簽了臨時合約買了九龍灣一工業中心自用,晚上返到家睇電視新聞才知道政府推出第一次的樓市辣招,老婆有些擔心,在下睇完辣招的詳細內容後,對老婆這樣說:
“第一: 政府點解要出招壓樓市?係驚升定驚跌?當然係驚升,所以,後市上升動力大。
第二: 辣招會令至沒受辣招所捆綁的物業更加值錢。
第三: 辣招會令至市場上的供應越來越少,因賣一間就少一間。”
老婆聽完之後放心落來。雖然近年幾的工業樓比較淡靜,但估值還是比買入價升了2倍。
但同時期,我大舅仔就因太擔心後市,而選擇撻訂了一個於11月22日簽大訂的住宅單位,損失了數十萬元。

所以,同一個信息,應該自己細心分析,不能人云亦云。
不同的決定導致不同的結果;不同的態度成就不同的人生。


48. 肥師奶 2014-12-27 21:45:54
從我住在美國不同地區的朋友回覆,美國的就業情况乃然很差,個人意見,美國至少三年内無條件加息。
49. yy 2014-12-27 23:51:41
優材計劃輸入的內地人仕,初來的幾年也是租住劏房的。年前旺角排檔火災波及的唐樓,當中有劏房租客是大專講師。香港的劏房租客已不一定是低學歷,有部分是際遇問題。
50. 惜緣 2014-12-28 00:35:01
汪敦敬先生-----好文分享

重新認知樓市再上路 2014-12-24

 12月16日,運輸及房屋局局長張炳良公布了《長遠房屋策略》,主要內容只是將未來十年47萬的建築量增加多一萬為48萬,及表態不會進行租務管制!外界認為有關政策「無料到」!但是我認為政府近期包括今次公佈表現的態度和言行都進步了不少!證明政府內有較多的人開始懂得樓市!是!很遺憾!不少高官或者處理房策的公職人員其實也不懂樓市!往往會將正確的房屋政策處理錯!有如「左腳穿著右腳鞋」!表錯態的包括了我欣賞的真君子財爺曾俊華!財爺多年以來都是提醒小市民小心美國加息的,但他的言詞其實太過強調「買有風險」!而掩蓋了「不買樓的風險」!顯示了很多高官都不明實質甚麼是機會成本(Opportunity Cost)!

        美國加息風險怎會比樓價物價上升的風險更大!?筆者不是在這時候抽水,我多年來已經提出多次,在事前、事發也有作出提醒!最近特首梁振英也有向市民提示小心加息!但是卻清楚說出了環球資產上升的客觀背景!這樣就能表現出買有風險,不買也有風險的客觀實況了!我覺得就平衡得多!我認為特首應該要多和高官們上一上堂!

        公道一點說,香港官員很努力而且犧牲不少,我們應多欣賞及支持他們,但懂不懂房地產是技術層面,不可含糊,見錯必須盡言盡責提出,過去數年高官言論「忽略不買樓的風險」及「容許政策會令樓價下跌的期望」令很多「原來買得起樓的人」擔誤了上車機會,已「累死好多人」!

        認為樓價因為政策或增加供應而樓價大跌,其實是很可笑也很危險的!政府雖可以衝擊市場,卻不可以控制市場!除非這市場是封閉及比政府更細小的,但香港是國際市場既開放且龐大,當大市場就「小」政府的政策作出回應時,其實難以駕馭!也恐怕政府官員不容易作出應對!就以「樓市辣招」為例,當有關策略令再投資的成本及風險也大增後,二手市場便愈來愈少人放盤,這種衍生的市場動力政府更難以化解!

        另外一直以來,很多人以為樓價起跌的法則是供求!或者是經濟的上落!其實這些只是樓價上落的因素!卻不是法則!樓價上落其實是---「買賣雙方的博弈」!業主形勢強樓價就易升難跌!買家形勢強樓價就易跌難升!這個博弈才是樓價上落的法則!如果大家同意我的說法,看回頭,有很多人用了錯的舊觀念來評估樓市了!想一想,樓市辣招其實會令業主的博弈能力更加提高!少按揭!抑制再投資!業主保留了更強實力!業主保留的能力更高,樓價的趨勢就清楚不過了!

        只要普遍業主的博弈能力仍比買家強,樓價上升的機會就比下跌大!於是樓市辣招後,雖成交大減,但樓價並沒有跌!反而升!原因正是業主博弈能力提高的影響!如果環球經濟崩潰!樓價是否一定會跌?這只能說有了樓價下跌的重大因素!但如果經濟崩潰之餘,銀紙仍然貶值!而偏偏市民又認為樓市是資金避難所可以平衡貶值的話,樓價一樣可升!

        不要以為筆者想唱好樓市,樓價一樣可以在經濟景氣、供應不足下因「業主博弈弱勢」而下跌,世事無神話,看好看跌也不要迷信!

         政府可透過樓市辣招分配機會和資源!但市民不應對樓價下跌有太多的幻想!由一開始以來我也強調,樓市辣招作用只有buy time(買時間)!如果從buy Time的角度去看,政府已經非常成功,而且做到了極限!政府的確是令到市場低運作個別時段低升幅下,半冬眠了三年左右!偷來了的三年!只可惜香港人沒有珍惜這偷來的時間!沒有掌握機會入市!更沒有掌握時間去支持政府開發土地,偷完一次後未必可以再偷!相信一直至到有足夠供應為止,市民心目中的樓價「太高」問題,不單只不容易改善,還可以繼續惡化!政府再出招已不容易產生效應,市民唯一可以選擇的就是上街去支持政府發展土地(包括郊野公園)!或者選擇環境繼續惡劣下去!

        執筆的時候,無論房委會也好,市建局也好,也面對了赤字的危機!政府部門一樣要講究市場效益!政府更是市場其中一個重要持份者!最後,政府會因為需要收支平衡的關係,由自己一手證明樓價繼續上升這事實!

         市民不肯支持政府施政,嗚呼哀哉!

         買樓的金科玉律只有一條!就是「量力而為」!「買」與「不買」同具風險!希望看官切記!高官切記!我自己當然切記!

         能量力而為者!「買到你就赢」(只能長遠有效)!不要不自量力輕舟強渡入市!

51. 引刀一快 2014-12-28 00:56:48
1 28定律……根據長期数据顯示,在投資市場中,2成人贏其餘8成人錢,咁如果你相信呢個理論係正確無誤嘅話,那你身邊的人無個睇好、人人看淡的話,咁正正係強烈入市訊號,當然首要的條件係你唔好識埋一班揾朝唔得晚嘅沙漠朋友啦。
呢個理論,可能會係一個悖論,好簡單,假設你同其他人冇分別,你可以知道其他人意向而人地亦可以知道你意向嘅話,咁你係冇可能知道社會持好淡意見嘅準確比例嘅。

2 半杯水理論……绝大部分人睇淡,但個市又拒絕下跌,咁代表沽售壓力已到山窮水盡的地步,所以你應買入而並不是跟沽!道理其實好簡單,當香港的租售比率由28变成82,咁根據小弟用半杯水來理解,即好多購買力因為避險由買轉租,那麼呢部分的購買力只是被壓抑,而並不是消失掉,要是呢堆購買力有日得知,他們的決定係錯誤的話,咁他們就會作出修正,到時成交會大增,而爆边甚至井噴因此成型。

“要是呢堆購買力有日得知,他們的決定係錯誤的話,”,呢點你就已經作出假定,咁結論梗係爆邊爆乜都得喇,係咪。好明顯你跌咗落定義循環嘅陷阱。另一方面,“當香港的租售比率由28变成82”,可唔可以係購買力同購買意向同時到水尾或者低潮呢?
52. 元朗人 2014-12-28 09:24:50
惜緣兄,

"香港官員很努力而且犧牲不少,我們應多欣賞及支持他們,....過去數年高官言論「忽略不買樓的風險」及「容許政策會令樓價下跌的期望」令很多「原來買得起樓的人」擔誤了上車機會,已「累死好多人」!"

當年如果由張建宗代替張炳良任房屋及運輸局長,相信會好很多。由擁有9個單位的官員介紹房屋政策,必能讓香港市民明白「房屋政策」和「房屋對策」,不會弄錯,死少好多人。
53. 惜緣 2014-12-28 12:28:06
元朗人兄

同意師兄的睇法。
54. 望樓 2014-12-28 13:13:21

TO惜緣兄:

人生係沒有如果,假如早啲入來呢個網站識咗仁兄,可能小弟命運有所改變,起碼上車買層細樓仔有機會,唔駛揹起冇買樓嘅風險,冇買樓好多計劃都有機會出現變數,包括人生事業與家庭,亦都會影響心態同立場.

身邊類似本人嘅例子比比皆是,你叫年輕人點唔憤怒?地產霸權唔單止令社會撕裂,甚至出現暴動,你地有樓業主咪以為好小事,佔中只係預演,到有一天窮人都跑出來革命時,資本主義制度會出現危機.

其實諗落當年初出社會,唔一定要買私樓,以前首期唔夠,都可以申請居屋,或者學宜家大學生咁,讀書時就申請定公屋,咁現在就有多啲選擇.今天諗起真係悔不當初,都係埋怨自己唔醒目呀!

55. 惜緣 2014-12-28 15:13:16
望樓兄

認識師兄亦是一種緣份。
雖然人生的過去沒有如果,但人生的將來應有假如;過去不能改變,但將來會因人的不同行為而改變。有時間請多D重溫湯博士以前的文章及各師兄師姐的回應,你一定會有所得著,在下一有空就會重溫舊文及回應,每次都有不同的收獲。師兄已經比很多年青人優勝了,只要堅持信念、不放棄,一定會有機會的,師兄一定會有美好的將來。
56. 法子 2014-12-28 18:12:00
法子《沙漠礦泉水之實現》

2014年12月28日

請參考今日的一篇報導和我上年7月的一篇文章,你會發現《沙漠礦泉水》實在地發生了,但上年我發表這文時,正好市場氣氛低迷,沒人相信。

---------------------------------------
節錄自2014年12月28日

趣BLOGBLOG:求價不求呎的報應 - 股榮


求價不求呎的報應
用Small is beautiful形容今年的樓市,相信最能凸顯當中的畸形。反映樓價的中原城市領先指數(CCL),今年累升超過11%,但問題是,真的只有11%嗎?答案是否定的。


中原指數系列今年新增大型及中小型單位指數,以面積為1,076呎單位作分水嶺,今年升幅分別為12%及6%。在劏房盛行的年代,更實際的,是推出500呎以下的細單位指數,才能反映社會實況。樓價指數成份屋苑共有117個,其中跑贏整體CCL 11.4%升幅的,港島區有12個(佔比36%)、九龍區有15個(佔比47%)、新界東有18個(佔比75%)、新界西有18個(佔比64%)。


升幅最誇張的,是青衣美景花園,去年底實呎6,800餘元,目前升至接近9,000元,一年間升31%。十大升幅屋苑中,較多上車盤的新界西佔了六席。呎價低不是爆升的關鍵,最重要係400萬元單位有得揀。以美景花園為例,要搭車出地鐵站,位置吊腳,今年有能耐急升,只因400萬元以下還有甚多選擇。根據土地註冊處最新資料,過去廿宗成交,竟有18宗是400萬元或以下,較天水圍的嘉湖山莊還多。


■青衣美景花園一年間爆升31%,全因400萬元以下還有甚多選擇。 資料圖片
細價樓隨時已屆牛三
現今樓市最大的諷刺,就是劣盤驅逐良盤。質素差、位置遜的細單位,呎價竟較質優方便的單位為高,原因只有一個,就是吼準買家心急「上住先」的心態。明知道貴,呎價瘋癲也無所謂,500呎供唔起,退而求其次揀400呎。首期唔夠,就買住300呎、繼而200呎甚至百逾呎的劏房。只要成交額還在四球樓下,就算是創新高呎價又如何。


以沙田第一城為例,一個284實呎單位,本月以372萬元易手,呎價萬三元,同一座同層景觀更佳的707呎單位,728萬元成交,呎價10,300元,前者呎價貴近三成,與其說後者「賣平了」,倒不如說前者屬「非理性亢奮」。求價不求呎,就算呎價多付溢價也沒所謂,這種潛意識蔓延至整個社會。細單位業主吼準鋤你價,發展商亦睇穿局勢,東涌新盤聲言最平一房開價「接近平盡同區」,卻未有提到呎價可能是同區新高,打住400萬元可上車的噱頭,難怪收票異常熱烈。


新一批居屋售價最貴326萬元,保守估計最少有十萬人爭2,160個單位,即超額約45倍。97年樓市高峯期,居屋曾超額認購47倍。同事話見到攞表都排三句鐘,或者重塑tom.com的神話。


如果細單位是細價股的話,今明兩年肯定是細價樓的牛三。牛三完了,What goes up must come down。


P.S.根據中原CCL資料,羅列所有屋苑全年呎價資料、變幅及排名。報紙版面有限,讀者如有興趣,可參閱網上及手機版。

股榮

---------------------------------------

法子《沙漠礦泉水效應》

2013年7月11日

我當時寫係形容,未補地價的居屋,呎價竟然追到已補地價的居屋。

在沙漠中,你已就嚟死,看見一間士多,礦泉水1支賣$3.0,兩支賣$3.5。但你口袋裡只得,$3.0


明知唔扺,你都要買。

「沙漠」也是重點。

代表「近年供應缺乏」的意思。

而「口袋只得$3.0」,就代表現在買樓的是「結婚生仔的基層」。


明知唔底,只要「價細」,你也要買。


這就是為什麼基層樓狂升。
 
這就是「沙漠礦泉水效應」

---------------------------------------

法子《壓力煲效應》

2014年04月16日

早幾年已經談過這將會出現,「壓力煲效應」,現在壓力都壓在上車盤。

1. 樓價、租金上升,需求向下遊,以前住3房的,現在住2房,以前住9龍塘的,現在住荃灣。他們選擇只有一個因素,就是「價細」。

2. 原本住了幾年買了「價細」樓的人,以前住幾年就會升級。但現在因為SSD、DSD、壓測和按揭利率等原因,大家唔肯換樓升級。

---------------------------------------

法子《百葉簾現象》

2014年6月22日

現在已經不用再談會否爆邊,而是細價樓爆邊後,會發生什麼事?

下一步應該係A的價把B的價,頂上去。

因為,其實A+B+C的供應數量都唔夠應付需求。

租金也是這樣。

麗城區的兩房租金,是$12500到$13500。

但3房的租金,是$13000到$14000。

這是沙漠礦泉水效應。

一支礦泉水賣$3。

兩支礦泉水賣$3.5

而家係d人袋口得3.3都要焗買一支。

現在「租金」已經出現沙漠礦泉水。

如果樓市整體唔夠樓,「整體」樓市ABCD都要升。

但B的人受限,買唔到C,C如何升?

那麼,原本能買D的人,就能買上升了的C+。

同樣價錢,住細啲,樓價一樣升。
這一定,%計,A會升多過B,B會多過C,C會多過D。

第一種升市是,80年代,個個越揾越多,想住大啲。需求增加。

那些年,豪住升得多,%計。

即係魚次、包魚價升得多過米價。

第二種升市是。

不是因為人人揾到錢,所以上升。而是「供應停咗」。

即係打扙,唔夠食物。食物價格一樣上升。但升的是低價食物,例如米,會升得勁過包魚。

A推B的不是人,是商品價格。

不是現在住A的人,換樓去買B。

而是,原本買C的人,C升了,往下望,望見A的價錢已經升到和B一樣。所以買B。

所以打扙時,應該屯米,而不是包魚。

現實是,原來住A的人呢?

去了那裡?

答案係:德雅(工厦)


當A的價升的時候,B的價定住。

到A的價升到B的價時,AB一齊走,C的價定住。

到AB的價升到C的價時,ABC一齊走。
ABCDE好像百葉簾一樣。

今日說的「百葉簾現象」,就是想說明,現在錯價的不是細價單位(A),而是中大單位(BC)。

現在A的高價不會回落,下一步是BC上升。
57. 法子 2014-12-28 18:16:27
蔡sir,

你同我講到口水都乾,政府有對症下葯嗎?

上年同佢講3D不但唔會解決到問題,只會令問題惡化,當時啲人又話炒家梗係唔想3D,又話我們唱好出貨。其實,他們這樣的思維,永遠學唔識。讓淡友繼續看淡吧。
58. 法子 2014-12-28 18:31:58
看見淡友這幾年的言行,我發現「投資」和「比武」有一個分別,就係:

比武,你打十次輸十次之後,你會知道自己技不如人。

投資,你估十次錯十次之後,你還會以為自己英明神武,依然滔滔不絕。

亮劍,
算把啦,不要再教精佢。
59. Joe 2014-12-28 18:48:59

To 54 望兄

當師兄在幾年前已有置業須要,又有一筆小資金剛夠買個新界上車細單位時,閣下有兩個決擇:

1)估樓價升,拿拿林買左個上車盤先,否則驚以後買唔到;
2)估樓價跌,搏日後可買個大D或近市區多D的單位

這個人的投資決擇,搏到就有個正D嘅單位,搏唔到就連上車細單位都冇,結果師兄選擇了後者....

為何當時的個人的錯誤選擇,會變成現在的委過於專家高官,遷怒於所謂地產霸權,而不自我檢討呢?

閣下的例子沒有什麼公平唔公平,為何會因這類例子而有暴亂呢?


60. TO法子&亮劍等等 2014-12-29 01:06:38

自從2013年2月政府推出DSD後,幾乎所有人都睇淡後市,唯獨法子兄獨排眾議,並聲言樓市將爆邊上升,當時很多人皆將信將疑,今天回顧過去,不得不要向法子兄講聲:佩服!

亮劍兄是最勤奮和最沒有保留的評論者,每天見他滔滔不絕地講出對樓市的獨特看法,又不厭其煩地解答一些讀者的棘手問題,的確使一眾網友獲益良多.

當然還有惜緣兄,JOE兄,引刀兄,睇得通兄,肥婆四兄等等的精彩回應,本欄愈來愈熱鬧!

61. 引刀一快 2014-12-29 02:24:36
看見好友這幾年的言行,我發現「投資」和「比武」有一個分別,就係:

比武,你打嬴一次夾硬話自己嬴十次之後,你會俾人發現自己實際係底氣不足。

投資,你估中一次當自己估中十次之後,你會以為自己嘅錯漏百出就係無敵真理。

62. 惜緣 2014-12-29 11:56:26
To 58樓 法子兄

希望法子師兄多D分享心得,好讓多D人受益,唔使望樓興歎。
63. 我是15樓 2014-12-29 15:58:34
引刀估十次錯十次,之後還會以為自己英明神武,依然滔滔不絕。
我非常認同。
64. 我是15樓 2014-12-29 16:02:16
引刀講就天下無敵,
做就有心無刀。
還留下香港的自住樓,
話自己父母回鄉養老。
65. 我是15樓 2014-12-29 16:02:18
引刀講就天下無敵,
做就有心無刀。
還留下香港的自住樓,
話自己父母回鄉養老。
66. 穋 2014-12-30 11:32:57

你話大丸執咗笠幾耐?大大話話就快廿年,睇吓當時啲工資!

想話俾果啲八、九十年代坐經濟火箭的中產仆街聽,只係你好彩,吾係你好撚勤奮,一日做14個鐘好撚巴閉,更加吾係依家青年人吾努力,做廢青。而係經濟結構跟住大陸走,本地營商種類單一,放棄了香港兩代人的前途,再加官商勾結、地產霸權,造成今日香港之衰落。

你班藍血中產,只顧自己,為香港做過什麼?仆街啦!


67. Joe 2014-12-30 12:12:45

To 66/f

所以點解D小朋友對香港有'生於亂世、民不聊生'的感覺。

所以正是呢D垃圾言論都有年輕人認同,而另他們變得消極,睇錯邊而最後買不成樓。

68. 淡友 2014-12-30 12:22:43

我唔會氣餒,今日買唔到樓,唔代表一世買唔到,相信政府都唔想成日俾人反,居屋會大把咁推出來,實在買唔起私樓,就買居屋了.

我認為先搞掂自住居所,安頓好家庭,將來至諗投資方面,鬼叫自己生不逢時,唯有認命,相信樓價近期都難跌矣.


69. Joe 2014-12-30 12:40:22

連淡友都認為樓價不會跌的時候,就將會係樓價跌的時候。

70. 引刀自宮 + 自摸陶醉 2014-12-30 12:55:25
To: 法子兄
很好的比喻, 有D人面皮厚過包皮, 估10次輸10次仲可以咁英明神武咁扮專家, 指指點點, 真係服左佢.

To: 亮劍兄
好佩服你嘅氣量, 對住d咁低級數嘅對手仍循循善誘, 咁有耐性同佢爭辯, 依家有冇覺得晒Q氣? 佢在這裡目的根本唔係好似你同其他人想透過辯論求真理或分享, 佢目的只係想透過踩低人抬高自己來獲取快感嘅幼稚無聊之人.
71. 望樓 2014-12-30 13:17:12

淡友兄:

我地係難兄難弟,大家都唔到樓同病相憐,我諗過,為咗香港年輕人嘅福祉,我們應該入市,買居屋也好,車位都好,如果因為我們買樓而令到樓價跌,未免唔係一件好事,聽你講,居屋都可以諗諗.

72. 回70樓 2014-12-30 13:21:12
最幼稚無聊之人係你,真係服左你,佩服佩服!
73. 72樓係引刀 2014-12-30 13:38:53
--
74. TO 73樓 2014-12-30 13:50:18
我都係看不過眼啫,你以為個個都好似你咁樣成日扮孫悟空吖?
75. Joe 2014-12-30 14:18:46

To 71

買樓幾時都係睇自己需要/能力/看法,對自己負責,千祈唔好話買時為左邊個邊個,買後賴左邊個邊個.....

76. 引刀一快 2014-12-30 18:32:22
由61樓開始,全部都係我嚟架!


77. TO 76樓 2014-12-30 18:40:37
何必呢?
78. 引刀一快 2014-12-30 18:42:37
整埋晒D人造塘邊鶴,一味歪曲人家說話,屈人,咁係唔可以激到我嘅。

你做緊乜大家有眼睇喇。
79. To 66樓 穋 2014-12-30 19:12:20
97年中原指數103點,依家133點,上升了30%左右,
97年大丸用25元起請人,依家一般零售業用35元起請人,上升了40%,比樓更多,
我睇唔到有咩問題?難道你認為中原指數應該升到14幾先合理?
定係你覺得人工升得樓唔升得?
80. 哈哈 2014-12-30 20:14:38
如果我係決策者,真係二話不説打哂呢d資本家全部打杷

思想完全歪曲,同亞視高層冇分別
81. 引刀一快 2014-12-30 20:32:43
To 79樓

正解!講得啱!

1997年樓價跌到2003得番3成,如果加番40%,即係今次下跌仲有4成幾剩,你係咪咁嘅意思?
82. 睇得通 2014-12-30 22:00:28

淡友/淡鱷想在沽空房產時恰到好處與時機配合才能順利取勝,當年1997年開始滑落到2003年的跌市,其中一個基本原因是香港的資金外流,生產線北移以及他遷……

而當2003年引入的自由行及投資移民計劃,改變了香港陰干的政經格局,當然,現在的《佔中》反自由行的《鳩嗚》行動是否成功有待觀察,

2003年至2014年的上升市中,香港約有100萬單以上,宗數物業買賣成交量,目前仍然有超過50萬名市民持有適度的現金等待良機,而有30萬名市民已經自覺追回/購回房產,此是暗中自覺修正預測錯誤的行為,一般來說,不會公開出來演說……

未來香港的資產分配格局是重組成功者……
83. 亮刀 2014-12-30 22:22:22
老奉要答你㗎?大6輸家!引刀自宮!瀨西一快!
84. 望樓 2014-12-30 22:47:24

睇得通兄:

閣下睇樓市睇得咁通,肯定揸咗很多貨,樓市都係俾你地呢班炒家炒起,冇辦法啦,我地生活係弱肉強食嘅世界,不過我唔欣賞炒家不勞而獲嘅行為.

我地年輕人唔係唔努力,只係唔識走精面,死挨死做而已,而家買唔到樓唯有認命了.

相信有朝一日風水會輪流轉.

85. 霉氣招敗局 2014-12-30 23:36:06
貶低别人成功之道,不思取人之長補己之短,霉氣招敗局。