ENG
瀏覽人次:49789    回應:23

加息,從無可能變有可能

湯文亮

紀惠集團行政總裁

  在過去幾年,不少專家均以極負面態度評論樓市,動不動就說樓價下跌3至5成,雖然沒有變成事實,但依然有不少小業主都會俾他們嚇死,而他們所持最大理由就是美國會加息,彷彿加息就會令樓價大跌。我亦曾經撰寫過不少文章反駁,說美國無可能會加息,主要原因就是美國國債太大,加息即是要加大利息支出,最得益應該就是中國政府,咁蠢的事美國佬應該唔會做,結果我的預測亦算準確。雖然評論員揣測聯儲局議息時的每一個字,不時發出加息警告,但始終沒有加息,如果大家在幾年前唔相信美國會加息而買了樓,現在應該有非常可觀升幅。
 
  在今年初,我開始改變對加息睇法,並不是我有什麼內幕消息,而是美國發出加息預警很多次,係時候真真正正加第一次息,老實說,如果美國唔加息,我們真的有點失望,我們為了美國加息而準備的壓力測試已經做了好幾年,再唔加就真的白做,不過,最奇怪的就是當日堅信美國會在短期內加息的人,到今日反而認為美國唔會加息,就算加都是加些少,對樓市沒有影響,我唔知道當日相信短期內會加息而沒有買樓的人,聽到他們的最新言論有什麼反應。
 
  或者會有人問,究竟美國幾時會加息,其實,美國在等待一個機會,就是中國經濟轉弱就會宣佈加息,實行落井下石,在上星期,A股市場天翻地覆,就算總理暴力救市,亦只不過令股市喘定。但暴力救市的背後就是要承受現金流大量降低,甚至要賣走大量美國國債,同時利息亦會被抬高,此將會是美國宣佈加息的最佳時間。果然不出所料,耶倫明言,美國今年適宜加息,不少最近買了樓的人聽到耶倫訊息,心都實晒,明明美國無可能加息,點解又會變成有可能。
 
  還有,美國已經復甦了一段時間,失業率已經降低到可以加息,本來,美國總統大選是加息的一度關卡,一向在大選前都不會加息,但今次美國總統競選,有候選人表明要收緊移民政策,即是有足夠勞動人口,失業率將會快速降低,將加息條件進一步鞏固,加上耶倫放風,表示無可能加息的美國,已逐漸演變成有可能,大家應有所準備,低息將逐漸離開我們。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 小讀者 2015-07-17 09:30:02
經濟上, 香港長久以來靠近美國, 股市同利息走勢可以話跟住美國走.  但近年亦化速度加快, 股市亦 A 股化中, 就算美市升, H 股都係跟 A 股趺.  

請問博士, 樓市有冇機會都會亦化, 即是美國加息, 香港各資本銀行都會 "政治正確" 地跟大陸一樣維持低息, 一於唔比 "外國勢力" "惡意" 影響港息走勢 ?
2. 引頸一切 2015-07-17 09:57:40
幫你問埋幾時全面廢除港幣用人仔
3. 西門吹雪 2015-07-17 10:14:36

港幣實行聯匯,所以不可能不跟加的。不過香港現在息口在美國之上,因此美國加息加得少,香港未必立刻要跟加。但當美國狂加的時候,香港就必然要跟的。

相信美國佬攞慣在著數,就算加息亦唔會狂加。而係慢到你唔信咁加。咁加法短期內既影響會係心理影響多過實際影響。



4. PH 2015-07-17 10:21:53
湯博士, 今年書展會見到你嗎?

想買你的新書 (包括重推的那本), 可以告知攤位號碼嗎? 謝謝!

5. Alan Pepper 2015-07-17 10:30:01
Interest is relative, from country to country, so is gain and loss, especially when the entire world is heavily weighted between 2 countries US & China. China's loss will be US's gain, and vice versa. 
7. 路人丁 2015-07-17 11:04:44
小讀者,  如樓上所講,  聯匯制度下香港無法唔跟美國。唔係好明點解會咁多人問,  呢個係好簡單的經濟原理, 無讀過經濟的應都明白。

 聯匯你應知咩來, 即無論實體經濟, 利息如何, 港幣同美金之間兌換都會固定係某一範圍的兌換率。對於手持其他貨幣的外國人來講, 港幣其實就等同美金, 因為同美金或港幣兌換其他貨幣如日元, 歐羅, 相對係一樣的, 而且可自由兌換。所以對於非美金聯匯的國家來講, 香港同美國等於兩間同一地區的銀行。

如果兩間銀行息口唔一樣, e.g. 銀行A 有3厘息, 銀行B係2厘息,  咁我大量借銀行B的錢(2厘),  再存去銀行A做定息或買債券(3厘)? 我係幾乎無成本同非常穩陣下已每年賺到1厘的息差 !!而你估下世界上會有幾多人做相同的事?  


8. 引頸一切 2015-07-17 11:38:52
回路人J, 你呢啲咪正解囉。講講下加唔加息係要話老美外國勢力又政治立場
9. Desmond 2015-07-17 12:17:56
  其實"小讀者" 要明白不是美國要香港將港元與之掛勾,是香港希望港元穩定而與美元掛勾,根本不存在 "外國勢力" "惡意" 影響港息走勢的問題

10. Frankie Liu 2015-07-17 12:23:37
同意,不過加息只係意識形態,象徵式加少少,美國無條件大幅提升息口。香港金融界已做好準備,影響不大,相信樓市在加息下會「軟著陸」。
11. 小讀者 2015-07-17 13:05:12
喂, 路J 講得好呀.  聯匯同普通既經濟學我都知些少既, 我咁問, 係想探討下就算係咁既環境底下, 香港係咪真係可以跟晒美國, 定係有可能因應中國勃起而有所變化即.


而家共幣影響力加大左, 舊既經濟理論真係毫無變化 ?

12. e_kam 2015-07-17 13:18:22
查實新做樓按息香港三年前已經加左一厘。由之前H+0.7% 加到變曬H+1.7%。 中間仲停過H按添。

如果九月真加息,今次將會係H按嘅新試驗。事關無人control 到 Hibor.  到時有機會全無反應。新做按揭可能變成H+2%。但對供緊樓D人可能無影響。


13. 引刀一快 2015-07-17 13:37:10
可以對付中國嘅嘢,美國當然不遺餘力。
14. e_kam 2015-07-17 13:41:00
路人丁將存款息同借貸息混為一談。香港存款息之低世界聞名  我本人不太奢望美國加小小息會使香港存款息加得去邊。我又唔信香港人會為小小息差抬錢去美國。分分鐘收左D息差唔夠打稅。  當然如果你話美國佬會加兩厘或以上利息咁存款利息一定會加。但依家美國通脹係 0。加兩厘息等於自殺。
15. 最後一條羽毛 2015-07-17 13:41:49

博士大錯特錯了!!

美國賣出的債券是"零息債券"(Zero Coupon Bond) , 是投資者根據票面價值以折讓價, 並以拍賣方式買入,

加息與否, 對美國以言, 已賣出的債券對美國是沒有太大影響, 影響是美國國債買家, 他們的損失體現在債價下跌. 此類買家是誰? 當然是日本和中國

對美國的影響, 主要是1)聯儲局以往以印錢方式買的國債, 及2)以後賣債時折讓率較低

以1)而言, 美國沒有實質損失, 但損失最大是中國和日本, 他們當初是真金白銀買入

以2)而言, 美國已印了大量金錢, 加上美元匯率增強(因a, 印錢的壞影響已出口到其他國家; b, 美國經濟相對較好; c,美國有加息預期)

美國以後要賣債的需求會下降, 同時因國際上的美元開始回流美國, 原因同上(b&c)

因而之後你會看到美債水平會續漸回落

結論是: 美國絕不怕加息, 相反是, 美國越加息, 世界經濟越差(原因, 有機會下次再講), 突顯美國越好, 越不怕加息

預計, 美兩年不會加得多, 0.5-1厘左右, 之後, 會加到你唔信

 

16. Aloha Leo 2015-07-17 14:42:24
想請教湯博士對澳門樓市的睇法?

澳門樓市已經隨賭收下降而大跌3成,成交量都縮左好多?

澳門樓市前景係點發展。
17. 問15樓 2015-07-17 17:15:41
如美國加息對佢無影響,佢做物重唔加?
加息債券價格跌,咁加息股市會點呢?
18. Joesph 2015-07-17 17:16:30
>加息與否, 對美國以言, 已賣出的債券對美國是沒有太大影響
楊衛隆一早就指出呢一點,其實全世界,特別係牙斬斬果班好友都錯左幾年,只係美國等你地買多D債先一次過加息,到時一加可以一厘一厘咁加。
19. 最後一條羽毛 2015-07-17 18:32:28

回17

當然, 以上論點單從債券本身而言, 加息不會令美國利息支出增加好多.

但加息始終會損害其出口事業, 是雙刃刀, 現在美國經濟剛處於復蘇階段, 加息始終傷及自己.

但過多兩三年就不同了, 經濟復蘇後, 強美元將有助消費, 始終美國經濟主要由消費帶動.

加上, 加息對龐大債務的國家是致命一撃, 包括日本,中國,歐洲. 現在這些國家債務仍未到最嚴峻的地步, 但兩三年後就難講

所以估計初時美國加息緩慢, 只要以上情況,條件配合, 就會瘋狂加息, 直至以上國家陷入危機

20. 我是17樓 2015-07-17 23:38:53
謝謝指教!加息不影響美國已發行的債券利息支出,但難道美國政府就從今不需再發新債劵?
美國私人及企業的債務又是定息?不會隨加息而增加負擔?唔知美國人存款多定負債的人多呢?
21. Small Potato 2015-07-17 23:56:31
好耐無見亮劍兄留言,希望亮劍兄安好,期待再見你
22. 回 15 2015-07-18 08:01:27
23. Jerry 2015-07-18 08:24:40
TO:19/F 最後一條羽毛兄

小弟認同你的觀點。請師兄以後多發言^^
24. 華爾街日報今年三月 2015-07-18 12:54:01

Zeros are a small slice of the $12.6 trillion U.S. government bond market. At the end of March, the total outstanding value of zero-coupon Treasury bonds stood at $212.billion, up from $204.7 billion at the end of 2013.

Unlike other Treasury bonds, zero-coupon debt isn’t auctioned off by the U.S. government. Investors can only buy zeros through financial institutions that create these instruments by slicing a regular 30-year Treasury bond and its anticipated interest payments into separate components.