ENG
瀏覽人次:38219    回應:39
 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. Central 人 2013-06-03 11:02:18

政府一定要大力打壓樓市, 令樓價跌到死, 令人重回股市, 香港才有希望.

要記住金融至係百業之母, 地產係附屬行業. 從來沒有一個城市只有地產, 而沒有金融或工業為支柱, 而又可以持續下去的. 不信, 只要回大陸看看那些鬼城便可. 相反, 可否數數世界有那些城市只有靠地產支撐的?

2. 劏劏 2013-06-03 11:04:41

 

股市升,市民自動都會去買股票。叫羊群心理,不用迫的。

 

3. pty owners' defence & counter attack 3Ds ministers 2013-06-03 12:29:16

As the Govt 3Ds ministers have been attacking hk pty owners for 2.5 years we could only defend & counter attack these ministers making sure they will step down sooner the better by not investing in the hk stockmarket, hk i-bonds, hk properties, etc

4. NO MORE GLAMOUR IN HKSAR 2013-06-03 12:35:29
Just let HK lose its glamours while it is under the rule of the 3Ds Ministers and the disloyal (disloyal to our motherland PRC) HKMA.
5. 窮友 2013-06-03 12:40:28
林奮強投資樓市的資歷不錯對博士來說只是很一般, 但我相信他獲邀入行會是因為他成立了"香港黃金五十"這個為政府出謀劃策的智囊團體, 以真金白銀出資研究如何延長香港的競爭力, 做福香港年輕人. 

在商場, 博士已叱吒風雲, 晚年無憂; 難道博士有興趣加入熱廚房, 以名留青史?
就算不訓身, 以博士的名聲, 給財爺及諸位官員多點建議也能造福百姓.
6. Why 13th June 2013 for hk i bonds ? 2013-06-03 12:49:14
Why set 13th June 2013 to be the last day to subscribe the HKSAR GOVT I-BONDS? Is it a date set in collaboration with foreign hedge funds to attack HKSAR stockmarket & index futures market? Bearing in mind credit in HK will be squeezed upon I-Bond subsrciption. Worst of all it is a day after the Dragon Boat Festival holiday and it is also a day when the USA September Equity Index (S/P500 Sept 2013) become active day. Why 13th June 2013? Is there any conspiracy to squeeze HKSAR?
7. The Evil of HK I-Bonds 2013-06-03 12:57:56
The HK Govt appointed about 20 banks and big brokers to monopolize and lead the subscription of HK Govt I-Bonds. Have they consider this is a very bad practice for thse 20 finance house to read the wealth of the hong kong citizens? Do our finance ministers 7 the HKMA aware of the fact that these 20 finance houses also run hedge funds? What steps did our finance ministers & the HKMA taken to avoid any abuse of information and data of its HK citizens during this kind of subcription in the past 3 years?
8. 曾瘟神(假財爺) 2013-06-03 13:48:55

仍然滿口廢話,鎖港打壓經濟活動,竟從瘟神口中成為德政!!退步可曲解成"已比別人進步",無恥之徒。

 

財政司司長曾俊華認為,香港競爭力排名下跌主要受外圍影響。他認為,香港經濟仍受因於不明朗的歐美經濟環境,失業率有上升壓力,而樓市仍存風險,不容忽視。

        曾俊華3日早上出席立法會「財經事務委員會會議」,簡報香港整體經濟最新狀況。

        對於瑞士洛桑的報告將香港競爭力排名下調兩位至第三位,曾俊華指,這並非結構性問題導致,主要由於去年香港經濟增長大幅放緩至1.5%。他認為,香港屬對外開放形經濟,外圍需求下跌香港經濟會跟隨放緩。亞太區內其他經濟體亦有同樣情況,而香港今年首季的經濟溫和增長2.8%,增幅與去年相若,增長率較過去10年低,但已較區內其他經濟體優勝。

9. 雷鼎鳴:排斥內地客 樓價恐跌九成 2013-06-03 13:56:07
券商齊發功唱淡 今夏成交不彈樓市有難
雷鼎鳴:排斥內地客 樓價恐跌九成

樓市上月交投稍為回升,樓價已進入調整期。科大經濟學系系主任雷鼎鳴昨日就本地經濟發表評論,指出香港樓市若切斷與內地聯繫,樓價會暴跌九成。而繼瑞銀早前發表的明春港樓泡沫爆破預測,新近交銀金融報告亦指出,本港樓市如未來一季不見價量大幅反彈,即樓市已進入掉頭之勢。

【本報記者張韻珊報道】 科大經濟學系系主任雷鼎鳴昨接受電台訪問評論本地經濟時,批評過去的房屋政策錯誤,當局長時間控制土地供應,令樓價上升,市民買不到樓,再加上弱勢政府,都是形成樓市問題的因素,並非因外資推高樓價造成市民置業困難。對於極端本土派提出與內地經濟切割、排斥及仇視內地人的方向,他認為只會對本港經濟,帶來災難性損失。
他直言,若香港市民走向另一極端,排斥內地的一切,將對香港造成致命影響,最終導致切斷與內地聯繫,香港經濟會造成災難性影響,外匯儲備及市民本身儲蓄將耗盡,樓價會暴跌九成。
 

港樓市末日論
對於香港貧富懸殊情況,雷鼎鳴表示,反映貧富懸殊狀況的「堅尼系數」目前處於高位,但其實與數十年前差不多,情況並非較之前差。但承認年輕人在社會難有機會發揮,基本收入需要足以吸引他們進入勞動市場,以及有向上流動的機會及前景。
對於此番驚人言論,測量師學會房屋政策小組主席潘永祥指,「跌九成是較誇張的說法,而香港經濟現階段亦不可能與內地切割。」針對目前政府的房屋政策,過去所推出的辣招是因時制宜,壓抑樓價,「樓市對民生影晌深遠,買家印花稅(BSD)世界各地政府均有採用,不存在排斥外地的意味。」
至於「港人港地」政策,潘永祥指出,雖限制轉售予港人,但在出租市場亦開放予非港人,政策只是幫助港入進入市場,故樓市未有排斥外資的憂慮。
事實上,自香港樓市自二月底政府再出從價印花稅辣招後,最新公佈的4 月份數字再度跌至4,000宗以下的近年低位,是2003年初第四次見底,交投膠,情況令人關注。繼瑞銀早前發表的明春港樓泡沫爆破預測,交銀報告預期,假如未來數月樓市交投僅反彈至七、八千宗而未達萬宗以上,樓市已轉勢的機會頗大,料本港樓市有機會重回2000年至2003年的樓市低谷。 當時買賣合約數字跌穿4,000宗,反彈均僅止於7,000多宗便掉頭再跌。
 

有機會重返2003年低谷
而價格方面,交銀報告亦指出,4月分住宅樓宇買賣金額跌至187億元,僅略高於去年12月低位172億元,同屬2009 年至今的低位。由去年首季至今,樓市價量齊跌,跌勢拾級而下,頗有趁反彈散貨意味。
就地區其中市區成交數字大跌逾七成,創下2000年至今的新低。而成交金額跌幅最大則為新界區,跌67%,平均各區價量均跌五至七成。

10. 心大心細 2013-06-03 13:58:19
Doctor Tom, 您好. 很喜歡欣賞閣下的文章.  我今年四十四嵗, 有一已供滿的物業現值四佰萬左右.  剛同銀行申請了一佰萬返按層樓, 從博士文中感覺今年不是買樓好時機, 那麼我應該將這款項作人民幣定期還是買入高息股較好?  現返按的利息是p-3.1%及年期20年.  謝謝!
11. 石禮謙問得好 2013-06-03 14:01:20

 

財政司司長曾俊華向立法會簡介香港最新經濟情況,指政府推出需求管理措施,有效令樓市氣氛冷卻。

石禮謙在1:20問財爺,所謂“辣招”是乜嘢成功?言下之意是只能打擊成交,不能打擊樓價。

http://news.tvb.com/finance/51ac23336db28c4537000004

 

12. 四叔话 2013-06-03 14:32:33

 


【on.cc專訊】恒地(00012)主席李兆基表示,目前香港地產股股價較淨資產折讓約5成,但樓市在未來1、2年仍然牛皮,升跌不會超過10%,所以地產股未來2年會有1倍回報,比買樓更佳。

 

13. Leakage of the Octopus few years ago 2013-06-03 14:47:51
Guys do you still remember a few years ago the MTR sold/ or leaked information & data of its octopus cardholders to insurance companies. The HKSAR Govt (including the finance ministers and the HKMA) & MTR claimed that the data & information of the octopus cardholders had only been used by the insurance companies to touting customers to pay insurance in order to cover up the matter and let the matter died down by lapse of time. But these dog ministers fully awared that almost all insurance companies were and still are also the biggest hedge funds around the world. Didn't they imagine how bad are the abuses of hk citizens personal data & information it had been. How can these doggy ministers still sit at their offices receiving Millions of salary without tackling the true problems in HKSAR.
14. To: 9. 雷鼎鳴:排斥內地客 樓價恐跌九成 2013-06-03 15:10:09
我識好多新一代90, 00 後已經O係FACEBOOK度話又想D 樓跌九成, 咁就有上車機會....好自私
15. Clean up the Finance Ministry and the HKMA quick. 2013-06-03 15:45:33
Clean up the Finance Ministry in HK and the HKMA. Force every minsisters over 55 to early retire immediately on the ground they have not been serving hk citizens properly or else send them all to Beijing for test on their standard of loyalty based on their past performance. Let see how many of them can still come back to HK to early retire if Beijing investigate on these ministers one by one.
16. 有機會重返2003年低谷 2013-06-03 15:48:58
發現新病毒!死左一半人?
17. 亮劍 2013-06-03 16:28:10

我深信任何一項帶投資 / 機性嘅資產在泡沫爆破前,必定有下列條件出現!

 

1---政府政策大轉向,例如改變約定俗成嘅遊戲規則!----例如大陸赤化啦

2---絕大部份人都睇好,由其係之前睇淡嘅人都轉埋軚!----大家還記得八號仔嗎

3---息口在大家預期唔倒之下急升!----引致金融海嘯其中一個原因

4---唔應該買嘢嘅人都入埋市,而且是用高槓桿形式進行!----九七年一個人炒幾拾個嘉湖

5---強者在高位減持,貨源轉到弱者手中!----72 年恆指利鑊加係代表作

6---嚴重炒過火位,但大家仲當佢係正常!----科網股無盈利都給人瘋狂搶購

7---大量資金係某種原因之下突然流走!----金融風暴死因

8---有人連首期或按金都係碌咭、籌旗咁班翻來,然後以「空手入白仞」嘅情況之下,望短炒搏分一杯羹!----麗港城同浩劫灣---

9---有人為左買嘢而犯案,例如為爭睇股票機、為排隊買樓俾人打尖而打交!----飲管白手套黨

10--所有經濟數據表面上都好好,但靜雞雞惡化緊!----日本人感受致深

 

樓市跌 9 成並非無可能,就以 03 年計,若非阿爺及時出手,或沙士在醫護人員拼了命之下解除威脅,磚頭嘅剩餘價值真係得一成!

 

根據我那些在嗰陣做地代嘅朋友分享,沙士前後仲敢買嘢嘅人,以有實力、又玩開、加上又於早前高位成功變現嘅投資者,係佔咗大半;

而少部份唔驚(識)死嘅炒家都有玩下「薄咳」;

但有咁順價於眼前,首置客就只得壹成多!

 

就算樓價真係一折,到時首期連洗費都要十萬八萬,年青人你有無?

 

 

18. To 17F 2013-06-03 17:23:06

 

到時十萬八萬唔喺冇,只不過覺得政府應免費送佢哋有埋裝修傢電齊千呎單位,唔喺點住呀。

 

19. to 亮劍 2013-06-03 17:27:49

唔知你講個壹成首置客點得黎, 9 up?

起碼我同我一班同期畢業既同學(1998), 就因為呢一次成功(2004)置業.

20. 亮劍 2013-06-03 17:43:49
根據我那些在嗰陣做地代嘅朋友分享,「沙士前後」仲敢買嘢嘅人⋯⋯
咁好合理係指 O3 年啦。想當時私人樓每月成交總計係叄仟間左右,所以現在地代呢排成日都話,成交宗數「衰過沙士嗰陣」就係咁解!
而我那幾個朋友係喺港島區做嘅,有啲現在仲做緊地代!
21. 通波仔 2013-06-03 17:53:38
【本報訊】財政司司長曾俊華昨晚突然感到心絞痛入院,經檢查後發現心臟三條血管均出現栓塞,情況頗為嚴重,他在瑪麗醫院立即進行俗稱「通波仔」的心臟手術,至午夜前手術完成,情況穩定。

G20歸來心絞痛入瑪麗

曾俊華上周四出發到匹茲堡,以中國代表團成員身份列席二十國集團峰會會議,昨日返港後感到心絞痛,返回官邸後便到瑪麗醫院接受檢查。據了解,他心臟三條血管均栓塞,晚上接受「通波仔」手術,主診醫生是最資深的心臟內科醫生李偉聯。手術午夜前完成,情況穩定,無生命危險。

曾俊華今年五十八歲,八二年加入政府,○七年七月起出任財政司司長至今,過去他並無出現嚴重疾病徵兆。曾俊華今早原應出席財政部、中國銀行及交通銀行人民幣國債發行儀式,料將不能如期出席。 曾俊華留院期間,由財經事務及庫務局局長陳家強署任財政司司長。

「通波仔」手術是血管造形手術的俗稱,通常是因為血管栓塞,在血管中放入支架,以撐開血管,讓血液流通。前立法局議員張鑑泉和黃秉槐便分別在九三及九七年因心臟病發逝世。前港督彭定康也曾在瑪麗醫院接受通波仔手術。

22. 默默衷心向死難者致以哀悼… 2013-06-03 21:50:49

首先:  默默衷心向死難者致以哀悼…......

李卓人先生應該感到有一點點內疚,去安慰一下天安門母親,送出一點點內疚的敬意…..……

借用: 愛國 二字,害死一批思想單純的青年學生,就是現代政治搞作者的傑作..............

筆者有感...........二十四年前,六四事件的不幸引發為流血事件,我們都同情學生的要求......但是香港的有心人卻想利用這次機會去推倒北京中央政府, 他們強奸了原意為反貪腐正確理念行動….….…...而且當天晚上前....李卓人先生大張旗鼓說帶來了一大袋現金在天安門派發..名曰: 支持學生靜坐絕食.....李卓人先生犯了嚴重派錢意圖的錯誤,應該感到有一點點內疚,向天安門母親送出一點點敬意,可以嗎?????.......導致本想撤離天安門的學生議決案再次混亂起來...........外來引入強烈政治意識推翻北京中央政府的意圖的政治意念引導了事件走向惡化中..........這一類人士也有一部份責任........導致北京一批大有作為青年學生成為政治搞作者的牺牲品,………這是一件很不幸的事,我們袛能在此默默衷心向死難者致以哀悼…....
23. mini 2013-06-03 21:54:56

There were many empty/unoccupied flats inside the buildings in the mainland for over 20 years. Much money are unspeakable and parked there. Probably saying, it is one of reasons the communists can not give a list of disclosure of assets they are holding/trading !

 

 

29. mini 2013-06-03 21:47:10

One day, the local journalists may report that the government officials will ask communists to provide 600,000 nos. of 40-ft containers in the unoccupied lands in HK for solving the subdivided flats, the excessive applicants for public housing in one year...

 

Each container will be modified to fit with windows for day lights/air supply, PVC floor tiles, power supply for air-conditioner, small refrigerator, lighting, induction cooker with exhaust fan.  Water supplies department will arrange some water tanks  for drinking & washing up in separate containers. And Drainage Service Department will arrange temporary facilities for drainage & mobile toilets.

 

As described by John Tsang, a special case needs a special treatment in some days. It is temporary measure...

24. central banker 2013-06-03 22:33:22

其實你地有無睇到中國正部署正式收回香港. 香港將全面大陸化, 到時唔會再有人以香港作反中基地. 而香港已完成歷史任務, 中國已走向市場經濟, 上海gdp早已超越香港, 深圳在一兩年內亦會超越香港, 其他城市如大連, 重慶, 廣州等亦會. 香港既不再是會生金gold egg既鵝, 就只有被宰. 再可見將來, 大陸化將會加速. 因為教育, 環境污染, 頂唔住強國人等問題 , 身邊已有不少中產人士準備離開香港, 而佢地大部分都係又或配偶曾在外國留學, 心態已不再單以香港為家.  Do you think the property price would still go up?

25. mini 2013-06-03 22:52:24

2008/2009 Global Fiancial Crisis demonstrated to the global citizens, stock exchanges are actually casinos.  Nobody will believe that it is a good place for investing. But these casinos are undefeatable.  The features of one country are being vanished.  People are regarded as global citizens !

 

One day, Chairman Tsang for LegCo will sing a song: " Imagine " in HK, and Chairman Wong will sing a song for return: " It's My Life"    Former Taiwanese President Chen Shui-bin will come back to apply to the United Nations for independence for 23 million of taiwanese ! What a wonderful HK in the world !

26. yy 2013-06-03 23:21:18
24樓說中共接手香港早已經發生,就是這樣香港才無需競爭力,大陸資金無止境大量湧來,結果香港樓價變得與上海北京廣州深圳無異,越出限購令樓價越升,更本無法下跌。望香港樓價跌要先望中國經濟卜街到貼地才有可能。
27. 向泛民說不 2013-06-03 23:27:42
雷鼎鳴:排斥內地客 樓價恐跌九成

他應該係轉述內地的消息,意思係,如果香港玩得太寸,大陸會出招懲罰香港,到時大家都唔駛再嘈,個個都要瞓街,現在香港市民好多都支持民主派攪亂香港,唔通想樓價大跌9成!

28. ibond穩陣 2013-06-03 23:34:27
抽完ibond,上市日再瞓身掃,收3年息,回報一定好過買樓收租,買舖就例外。
29. anggie T. 2013-06-04 00:10:35

To No. 24) Central Banker

Yes, I know tons of people that the spouses have studies overseas (whatever middle classes you call them), except the top of the tops(maybe your friends are....can find a job & survive easily in 5 continents), poor middle classes can barely manage a life here in HK.  You think they have a luck in somewhere else that they have to pay 30-40% tax??  I have tons of expat. friends from Germany, Singapore, US, these 10 years after I inspired them to put housing allowance in buying a property, everyone makes money.  And when you made money, you're happy....And when you're happy making money somewhere>you call it home....right???  Lots of people that intend to stay for a contract actually stay over 20 yrs in addition to mainlanders invasion! 

I'm not a analyst & not as good as Dr. Tong to analyse properties market.....but what I see is: more & more people are coming here to look for an opportunity.(including my other half, he made tripled his assets compared with investments in US, now he calls HK his home & become permanent resident!)

30. 個別細價樓叫價進取 2013-06-04 08:10:36

(綜合報道)(星島日報報道)上月住宅成交量反彈下,令個別屋苑放盤量略為減少;部分集中上車盤源之屋苑,新錄得放盤單位減少約半成水平,至於居屋苑中,部分綠表單位放盤量更減少達二成半至三成之高,市場人士解釋,主要是個別業主選擇暫時封盤,以觀望白表買家出台後對後市影響變化。

  有專營市區居屋之代理稱,由於白表免補價購買力將出台,之前該類物業樓價已被推高,故有居屋業主更暫封盤,待市況變化才訂出售安排,令致綠表物業盤源進一步減少。另外,專營新界區細價樓之祥益經理黃慶德表示,現時屯門區居屋綠表放盤量雖然按月大致相若,只有個別屋苑錄輕微跌幅而已,但有部分居屋放盤單位,新錄得叫價卻相當進取,放盤叫價高市價逾一成個案。

  個別細價樓叫價進取

  美聯首席高級營業經理黃錦瀚表示,集中上車盤之沙田第一城,最新放盤量約為三百七十個,與上月比較少半成,不過,放盤叫價較上月初升約半成。他解釋,早前曾出現一

31. To: 24樓 2013-06-04 08:49:07
24樓你是井蛙一名,做teller 就差唔多!香港移民的下一代在英美加澳讀完書之後,在當地根本就無工可做,有都係半份或兼職,回到香港馬上就唔同,第一英語勝港孩一籌,第二國際視野比港蛙大,他們是香港外資企業的至愛,我的子姪和他們的朋友,在過去兩三年已經合共有四十幾人回流香港,而且全部都發展得很好,歡迎你的朋友快些移民外國,好騰出更多好工給回流人士!
32. to 31F 2013-06-04 09:16:47

不認同你第二句 "做 teller 就差唔多",餘下論述全認同。

 

33. to 31樓 2013-06-04 09:36:28

Then I think your relatives are rubbish.

All of my friends' kids could find a job in US, Canda or Aussie. Only those rubbish who cannot find the job there would rush back to HK. Good luck to them.

34. to 33/F 2013-06-04 09:37:34
你論述全認同。
35. to 31/F 2013-06-04 09:55:02

你的friends 係典型池中無魚蝦為大的例子. 在華爾街搵到的人工會少過在Central搵到的? 你講出黎因住比人笑你至係井蛙. 不過, 我同意唔係人人可以係華爾街搵到工, 包括你自己口中係香港打緊工既朋友.

可惜既係, 我大部分既friends都係華爾街搵到工. 包括我自己. 而如果你真係係Ivy League畢業, 要係華爾街搵到工亦唔係你想像中咁難. 而我而家係香港工作, 係由美國公司send我過黎, 根美國terms, housing. If your friends are really smart and so eager to back hk, why they don’t work for an international investment banks for several years and then ask for transfer back to hk? In this way, they will get paid several times more than they would have. I tell you most of the mainlanders studied overseas also do this if you don’t know. There are only two reasons they don’t do this. One, they don’t plan for the future and just rush back as fast as they could. Second, they know this but they just cannot secure a job at wall street. Again, they must ask why they cannot secure a job in wall street as it would not difficult if you studied at truly elite university.

36. To: 35樓 2013-06-04 10:48:56
你只是死好運啫!佔領華爾街無令你失業,係因為你走得快!因為你公司調左你番香港咁解,令你逃逃過一劫。
37. 陳德林 2013-06-04 18:19:47
買樓又太高,隨時接火棒,買股又波幅大,買ibond每年穩袋幾厘,真係賺硬,抽唔到唔緊要,反正都係得幾手,在市場買1000萬,1年有成50萬收入,收租就算未七除八扣都冇咁好搵啦,何況又要俾經紀、又要差管、物業稅、維修等等呢。
38. 泛民主派 2013-06-05 10:25:23
我地要一齊搞亂香港,對抗中央,令樓價跌9成,吹咩!
39. 一舖養十代 2013-06-05 11:42:15


一舖養十代,沽樓買舖,一定唔會錯!