ENG
瀏覽人次:31621    回應:41

政府出招的錯誤思想

湯文亮

紀惠集團行政總裁

  有學者問我,政府推出辣招已經接近八年,樓價不但沒有下跌,反而上升,在SSD推出時,中原指數低過90,現在超過150,升幅接近70%,有官員同佢講,好彩政府出招,否則,中原指數現在有可能超過200,問我是否同意,我當然唔同意,在近兩年,CY才以粒粒皆辛苦來表示搵地艱難,沒有土地,即是供應不足,樓價如何不升,但政府將樓價飆升的責任歸咎於物業投資者,初時,大多數市民都相信政府,現在當然不是,反而覺得政府沒有能力增加土地供應,做成樓價指數屢創新高,而我想知道,政府是否在近兩年才知道土地供應不足,如果這是答案,表示房屋政策官員根本不了解樓市,不了解又如何制訂出有效土地及房屋政策,如果答案是政府早已知道土地供應不足是導致樓價上升原因,政府及有關房屋官員不但不負責任,而且將責任歸咎於物業投資者,學者唔同意,他認為政府出招始終是正確的,我費事同學者爭拗,否則就沒完沒了。

  我話即使政府要出招,但官員們對於出招的思想是錯誤的,他們是以懲罰的心態出招,變成樓價愈升,政府繼續出招,愈遲買樓的人有機會要付更多辣招稅,官員們不知道,當市民了解到政府有這種心態,就更加急於買樓,結果是導致樓價繼續上升,與政府的意願相反,如果政府是以買時間解決問題的心態出招,同時訂出一個撤招時間表,在這期間買樓的人就要付特別印花稅,過了這段時間就取消,我相信所得到的效果比現在好得多,不過,大前提是政府要有足夠供應量,這亦是政府出招所買時間的目的,如果政府不在適當時候撤招,即是官員們浪費了出招所買的時間,學者聽後沒有表示,最後都是話不同意我的說法,是強詞奪理,學者仍然不明白,如果唔強詞奪理,怎樣做評論員。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
回應 / 留言規則
  1. 禁止撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論;
  2. 禁止以名稱/暱稱/綽號/同音字等批評或映射任何人士、機構、公司;
  3. 禁止發佈有關招聘、推銷、廣告等內容;
  4. 禁止公開任何個人資料(如電話號碼、電郵地址、即時通訊帳號等)。

敬請留言者自律。本網站保留刪除/堵截任何留言的權利。

會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. 叮噹 2017-04-11 10:16:25
博士講中了!現在不買,不知明天還有什麼辣椒,到時有錢也買不成,還是今天有買趁手!!政府信不過,乃千古定律!
2. 真真薯片 2017-04-11 10:39:25
正苦想撤招, 前題係正苦可以提供充足既麵包供應, 記著係麵包, 唔係麵粉

正苦每年可以掌握賣既麵包(進要係居屋)唔夠三千個, 係常住人口700萬人既社會, 呢3千個麵包就好似沙漠裡面既一匙羹沙咁上下, 至於其實私人麵包供應就唔到正苦過問

係咁既環境之下, 點樣撤招?
3. 浪子心聲 2017-04-11 11:25:34
現時買港樓可能有九成係投資者,這麼高位都買得起,為什麼要為他們擔心呢?

投資有輸有贏,在政府立場是沒責任保證樓價不跌,我個人認為現在已很少上車人士會在現階段買樓,政府不如就讓樓價升到夠,讓大好友入夠貨,到供應到位時自然會跌回正常價位,所以政府在辣招方面都係一動不如一靜,不加辣又不減辣,只要努力完善房屋政策,加速土地開發,增加未來土地供應的資訊,讓市民更瞭解政府提供穩定土地供應的決心和力度,對未來多點信心和希望,急於上車的怨氣就會有所緩解。
4. 得啖笑 2017-04-11 11:29:44

以為樓房價格是香港獨有的問題? 2015遊紐西蘭時看到當地報紙以"Downsized Dreams"來形容紐西蘭人置業情況 : 原來紐西蘭, 一個大香港200倍但只有5百多萬人口的國家, 都面對同樣問題, 跟1979比較, 2015的紐西蘭人需要更多時間才可做第一次業主, 而居住的面積又比以前細小.  所以, 假設需求不變, 當貨幣增長/供應遠超過土地房屋增長/供應時, 價格只會上升. 而大家都知道貨幣不正常增長/供應的因由與源頭.  

5. 打工仔 Andy 2017-04-11 11:30:17
如果早 d 起返居屋樓價就可能無升咁多!
6. Tony lam 2017-04-11 11:33:09
一切辣、有水嘅第一時間搶、多人搶時…賣咗真係想換樓時…有冇人肯平比你呀? 換樓鏈… 乜鏈嚟㗎 ? 講就似層層、 人噏個個跟噏、咁升法使乜賣樓嚟換樓、加按買多層收租就真嘅 !
7. 真真薯片 2017-04-11 11:55:07
689份人鐘意話事, 想做就做, 佢走前加唔加辣完全係佢個人既一念之差, 689應該唔會幫林鄭留底d咩好野, 佢一炮過推3萬個單位既地, 已經係要透支林鄭可以動用既供應量, 可能689其實想林鄭做得唔好, 等人林鄭上台後, 689可以將林鄭比下去

至於林鄭, 佢係專業高級打工仔, 做任何決定都會仔細考慮, 尤其係從仕途/責任方面去考慮, 如果辣椒有問題, 林鄭盡量唔會郁辣招, 因為可以繼續賴上一手, 林鄭一搞任何野, 之後再升或者急跌都入晒佢數

不過印花稅的確已經被人頭+一約多伙完全破解, 再搞印花稅係多餘, 搞租管同差響影響太大, 唔敢搞, 所以壓樓市方法林鄭都係冇料到居多
8. 浪子心聲 2017-04-11 12:04:19
近期除了湯博士提議減辣或撤招外,地代方面亦有多編文章談到減辣,我認為地代已感覺做一手生意已到尾聲,一手去貨已有減慢速度,他們開始準備做回二手市場,所以大力提唱減辣才是治理樓市的良方,目的為了容易做二手買賣。

但我認為地代應死咗條心要政府減辣或撤招,政府只會在樓價下調兩成或更多才會考慮減辣,甚至只會放寬按揭成數,因為在高樓價下減辣,實在政治風險過高,無政治人物會敢做,死心啦!!

我提議地代應開始唱淡樓市,供應就到位啦、加息又嚟啦、人民幣跌定啦、走資減少啦、等等。讓樓市以高速完成調整,二手就有得做囉!! 777上場時可開始唱淡,樓市調整兩三成,傷痛的香港人不多,讓香港快快回到正常的運作何樂而不為呢?  為香港、為自身利益,地代們在7月應加油唱淡樓市,到時我會為你們打打氣。
9. 鳥5 2017-04-11 12:12:46
跟本攪5攪都係要跌,下屈有一半時間機會,係救市。。而家正苦都係以GOOD水,話搶地為主調,睇5到正苦大方向娈化。。優化摸頂入市質素(書都5好影向銀行存戶),FuLL Pay直頭5理。。留多D子彈救市(長期跌市)。。
10. 向飯民說不 2017-04-11 12:42:03
浪子,深圳继续升,香港楼价跌3成。深圳人包港女二奶不是梦。
11. 閒人甲 2017-04-11 13:40:52
撤SSD. 就可以製造大量供應 睇下政府肯唔肯去做啫
12. 浪子心聲 2017-04-11 13:49:43
向飯你都係死咗條心包港女二奶啦!!港女無咁容易包,你睇吓甘比,要有大劉咁嘅級數先包得起。

深圳外來人多,港人還有機會在深圳包二奶,要港女做二奶,做大劉二奶就得,做深圳人二奶我諗就無得幾個!!

13. LYC 2017-04-11 13:51:33
樓上的淡友根本就唔認識樓市,只是想樓價跌,事實樓價永遠都是長升長有,最多都只是短暫的調整.
博士言之有理,辣椒已經證明係廢,現在正是減辣的時候,只要減辣,2手才會釋放盤源,1手亦會積極推盤,經濟更加會欣欣向榮,樓市將會更加健康地發展,好處數之不盡!
14. 歷史長河 2017-04-11 13:56:14
浪子兄,分析樓市一步一步來,不如講下點預測香港人口2017-2020見頂啦?


「香港人口高在2017至2020間會見頂」
15. 浪子心聲 2017-04-11 14:34:02
To 4樓得啖笑兄:

我認同香港作為國際大都會樓價應該係高嘅,所以我認為政府的思維應是解決香港居住問題,而不是解決樓價高問題。因此我提議港府應最快回復97年前香港的租管,讓租戶享有租住權的保障,業主若非自用,而租客又能支付市值租金的話,業主不能拒絕續約;最快制訂樓宇單位最細面積,讓香港市民買到的單位都有合理的面積;繼續努力增加土地供應,讓交通不便或遠離市中心的樓價在大眾負擔水平上。

所以我認為未來香港還是高樓價城市,但應該沒有劏房問題及中產應有能力上車買到遠離市中心的細單位。
16. 十郎 2017-04-11 14:34:04


      現在樓市升到爬爬聲,又有人叫撤辣,上次叫撤辣的時間,是前年跌咗幾個月嘅時候,咁樣即係點?升同跌都要求減辣,好混亂!

      上次樓跌叫撤辣,谷經濟,我真係不知從何說起,我得一層自住樓,自住樓又唔賣得,樓升關我9事,但是樓價升就舖租升,住屋租金升,人工升,老闆自然加價,咁又物價升,退咗休冇老細,頭都暈。樓價升咗,首期同供款多咗,邊有錢消費。仲有留言版好友多過淡友,做乜叫政府減辣去做冧個市?頭腦過熱?

      樓價升,政府加辣,幾個月後樓價跌就減辣,之後升又加辣,你估政府只是為業主服務,置蝸牛而不顧?嗱嗱嗱,呢種想法非常接近大陸樓市塔利賓,佢地認為中央唔會比樓價跌,一定會救市,冇得跌嘅,亞爺包底嘅,怕乜野?



17. 浪子心聲 2017-04-11 15:06:26
To 長河兄:

對不起我沒有有關2017至2020人口見頂的數據,我都係聲人講吓;但跟據香港政府的數據,香港女子平均只生1.2個小朋友,要保持人口數量,每個港女平均要生2.1個,所以近年小學要殺校,亦是TSA為什麼這麼敏感。香港開始對內地窮人沒以往那麼吸引,所以每天150個單程證也用不盡,有人話只用到100個左右;因此過去幾年香港實質人口增長只得4萬個,而香港平均每戶2.8人計,每年香港只需1萬5千個單位就能應付新增人口需求。未來唔計公屋,每年私樓就有2萬個,所以未來公屋、居屋和私樓一起到位,有機會每年約4萬個單位,這樣真係有可能出現供過於求,但這只是計算居住需求,如果加上投資需求,我就唔識計喇!!
18. 回浪子兄 2017-04-11 15:40:28
十年後深圳南山區樓價是新界北的數倍,深圳人好多都會買港樓作渡假屋。數以十萬計的港樓變成深圳人的渡假屋,香港樓仍然會供不應求。
19. 歷史長河 2017-04-11 16:11:35
浪子兄,


過去幾年香港實質人口增長只得4萬個」


只是16年下半年淨增長已三萬八。無謂段估,請進:
20. 向飯民說不 2017-04-11 16:48:15
18楼,认识朋友在06年买了南山100平,大概80万,现在估计700万以上。当年小弟香港买了间200万楼,现在只是600左右。

如果这样下去,财富效应之下。深圳人香港包港女二奶不是梦。香港人仲不思进取,仲闭门造车。连黄c主子老美都改变策略,接受中国崛起啦。黄c,该睡醒了。
21. 浪子心聲 2017-04-11 16:58:00
https://www.censtatd.gov.hk/hkstat/sub/bbs_tc.jsp

再計過,跟據以上資料,過去幾年香港人口增長都少於6萬5個人,平均每戶2.8個人計算,每年香港需要約2萬3千個單位就能應付新增人口需求。未來公屋、居屋和私樓一起到位時,有機會達到每年約4萬個以上單位,這樣真係有可能出現供過於求。
22. 歷史長河 2017-04-11 17:28:04
浪子兄,

1. 有計現在公屋輪候冊及劏房人士嗎?
2. 每年4萬個單可持續幾耐呢?夠滿足1)嗎?
23. 引刀一快 2017-04-11 17:44:33
浪子心聲兄

香港人口增長只係戶籍上增加,長住大陸嘅人越來越多,呢類非正式離港人口係未計數嘅。
24. 引刀一快 2017-04-11 17:53:11
To 12樓 浪子心聲兄

大陸人包港女由來已久,唔係咩新鮮事,當然,數目上遠遠冇香港人包大陸二奶多。

向飯並冇包大陸二奶嘅心,佢係大陸富婆嘅二公,夠膽滾?想死咩。
25. 引刀一快 2017-04-11 18:15:07
To 17樓 浪子心聲兄

如果每日150個單程證名額都用唔曬嘅話,意味著香港就快玩完,我相信唔會,不過每日150個大陸人定居香港就絕對係冇可能,當中好多只係嚟攞個身份,享受香港福利待遇,人就繼續住喺大陸,除非落嚟揾嘢做喇。
26. 真真薯片 2017-04-11 18:26:04
今日好似係星期二?
27. CD ROM 2017-04-11 18:38:41
且看看等陣7點是否有新野可討論討論~~~
28. 浪子心聲 2017-04-11 18:42:20
長河兄,你都識搵數據,自己計吓啦!

我只能簡化地計算,用2016年尾人口減去2015年尾人口得到當年總人口增長約6萬5,i過去幾年都是差不多,這應包括所有香港人如公屋輪候冊及劏房人士。

當然「供過於求要」是否發生,還要視付未來每年能否持續有4萬個單位供應及人口增長維持約6萬5人以下。 
29. 真真薯片 2017-04-11 18:45:43
再改稅率已經冇用

差響/租管都唔係隔一晚就可以生效既事

睇個樣似係有招封殺一契多伙

話說花期講左要係星期五出招, 689就偏偏唔揀星期五, 果然有689本色, 又快又狠, 勁! 唔知林鄭有冇咁果斷呢?


30. 樓市大好友 2017-04-11 19:50:05
【on.cc 東網專訊】香港特首梁振英表示,不能夠對樓市泡沫掉以輕心,近期有買家用「一約多伙」購買住宅有上升趨勢,令樓市氣氛加劇。他宣布,若買家用「一約多伙」購買住宅,要繳稅15%,4月12日午夜後生效。

梁振英表示,未來3至4年一手供應量達94,000伙
31. 真真薯片 2017-04-11 20:04:59
其實今次只係補辣, 唔係加辣

唔知發展話會唔會又罷賣應對?
32. Tony lam 2017-04-11 20:37:50
罷賣 ?  而家老表托到咁高、咁好價唔走貨 ? 陀地大孖沙…全部老行尊嚟㗎、所以散貨唔會亂嚟…好有秩序、CY同陀地有哂默契…等佢地散敢D貨…回咗老本兼有利…先至落閘、貨尾就長嚟逐個賣…唔洗心急減價攪寸個Party啦!

老表睇下頂唔頂到三年啦!老本比成一分息托番嚟、三年成本要預多三成、到時升到咁多嘅話…我都有份笑到四萬咁嘅口 !
33. 真真薯片 2017-04-11 21:01:47
今次未必需要罷賣

之前有報導話一約多伙佔成交25%, 假設最壞情況呢25%購買力完全消失, 都仲有75% + 向隅客, 仲有一種主力投資者, 即係父母有樓再用仔女名買係未被封殺, 照計新盤減少少溢價已經可以抵消新招效力

除非下輪新招係父母有樓既人買樓要交15%稅, 咁就冇野好講
34. Tony lam 2017-04-11 21:25:32
而家政府主動不斷出招、買樓嘅就祗靠…低息被動防守、就算政府唔係真心想隊爆、但難保間中失手篤中一下、就算唔瓜得…痛都唔好啦!最唔好係中招嘅多數係弱者…强者好識避嘅 !
35. 供求假設 2017-04-12 06:52:54
講供過於求是假設每戶祇會擁有一個單位,咁就大錯特錯。很多港人有數個至無數咁多物業,買俾父母住,俾包養住,俾子女住,買多間(比隣)俾工人住,買別墅作效外小住,用多餘錢買嚟空置都好過擺錢喺銀行,每月收入幾十萬至幾百萬的業主多着呢!買物業係會上癮㗎!
36. 歷史長河 2017-04-12 08:26:42
原估計:人口在2017一2020見頂,過去幾年人口増長只得四萬個,所以以樓市跌。

修正為:人口「每年」增長六萬幾,不知何時見頂,所以樓市跌。

浪子兄,咁樣真係唔使浪費時間去分析,幾年下來已經有幾十萬人口誤差,可結果都一樣,講笑是嗎?這樣同浪來浪去都是跌有何分別呢?
37. 浪子心聲 2017-04-12 09:46:25
長河兄,6萬幾和4萬的差別在幾年何來有幾十萬的誤差,幾年大多人當三年都係約7的誤差。

還有這個計算主要瞭解港人增生住屋需求,所謂的剛需,從這樣分析每年兩萬私樓和兩萬公屋足夠應付剛需,所以如只考慮居住需求,當供應到位時,係有可能發生供過於求的現象。 但樓市升跌還要考慮「投資需求」,所以我已強調當考慮到投資需求,我就唔識計啦。
38. 路過 2017-04-12 10:49:26

浪子兄同長河兄玩數據玩得咁開心, 我又多口插幾句.  有兩點要留意.

第一, 香港人口淨增長主要動力並非出生人口, 而係移民.  2016年移民到香港人口係5萬1千3百, 創2000年後的新高, 佔人口淨增長近八成. 但移民人數變化好大, 可以係負數, 例如2008年及2009年淨移出分別為1萬1千5百 及 8千4百.  簡單咁講, 如果外圍經濟有咩變化搞到外資裁員又或者直接搬上深圳, 香港人口淨增長可以跌得好快.

第二, 愚見認為不應該直接用人口淨增長去估需求, 應該用結婚註冊數去替代出生人口. 生小朋友只會刺激換樓需求, 而非買多層樓需求.  結婚才是由2戶變3戶的主因.  所以, 需求估算公式應為 [結婚註冊數 減 (死亡人口除平均每戶人數) 加 (淨移民除平均每住戶人數)]. 過去十年平均需為每年1萬7千4百. 

39. 歷史長河 2017-04-12 11:12:19
路過兄,基本同意,不過供應和需求都是有彈性的,同埋影響樓市的因素有很多,各種因素之間又有千絲萬縷的聯繫,分析結果常常是失之毫釐 差以千里也!

浪子兄,

你的原話係「因此過去幾年香港實質人口增長只得4萬個」。我的理解是這係一個total number, 而唔係每年數字。正如政府幾年來一直講「未來三至四年有9萬二、三千供應」一樣係total 而唔係每年。話你幾十萬誤差是基於此理解。不過可能我近來冇去進修,理解力差,見諒!
40. 浪子心聲 2017-04-12 12:08:50
多謝路過兄指點,非常認同這兩點分析。當我考慮選擇使用香港每年人口淨增長作為計算居住需求時,我感覺這個數比其他的數據會預大一啲,我亦選擇6萬5這個數,因為它是過去幾年最大的人口淨增長數目,我希望計出嚟的居住需是最壞的情況。
41. malu 2017-04-12 13:09:46
Govt dares not to commit their actions 2 years later...   even CE can step down if needed