ENG
瀏覽人次:35625    回應:43

星洲「組屋」 升值力低

蔡志忠

亞洲地產創辦人
香港專業地產顧問商會榮譽會長及常務顧問
香港東區工商業聯會首席會長

  很久沒有見過如此悲壯的場面,排8小時隊都要瞻仰遺容,10萬國民沿途夾道送別,民眾的淚水與雨水交織在一起。那是因為亞洲小國歷史巨人的隕落,他就是新加坡建國總理李光耀。

  世人對於李光耀的評價不一,都說他獨裁專制,國民沒有言論自由,然而在星洲人心目中,他是一位偉大人物。李光耀知道國民要什麼,是房子、醫藥、工作與學校。如果沒有好的生活,不搞好經濟民生,空談民主有飯吃嗎?

小國巨人隕落 國民夾道追思

  今天的香港好像樣樣都輸給新加坡,難道是言論自由敗給獨裁專政?別的不說,就以房屋政策為例,港人非常羨慕星洲的「組屋」,組屋就像香港的居屋,是星政府興建並廉價資助予市民購買,面積比香港同類房子大幾成,星洲8成人口住在組屋裡,打工階層得以安居樂業,左鄰右里又條件相若,大家財富較為平均,少了互相比較,就少了彼此妒嫉,感覺也幸福和諧一些。

  要學新加坡的房屋政策,政府就必須大量興建公屋和居屋,讓買不起私家樓的市民都可以上車,甚至讓來港團聚的新移民都有資格上樓。假如人人有屋住,社會矛盾自然會大大減少。不過學人家不可學一半,公屋和居屋也應盡量蓋在相同的區域,如新市鎮或邊境區域等等。

避免比較 善用資源

  這樣既可避開不必要的比較,又不會浪費珍貴的土地資源,對香港人來說,應當利大於弊。所謂有得必有失,既然是政府廉價公屋或資助房屋,就別介意選址在偏遠一點的地方,豪宅地段就讓它成為豪宅地段,公屋區也使它繼續成為公屋區,學星洲那樣,城市規劃完善,市容也更好看。

  當然,施政也要學習強政勵治,推出果斷措施,英明政府必須具備高瞻遠矚的目光與思維,不畏艱辛勇往直前,別總是隨波逐流,也勿一直只聽民意,有時獨排眾議的才是真理,人民想得到的是經濟向好、生活改善,民富自然國強,李光耀雖然獨裁,但是他處處為國民著想,最終換來新加坡的繁榮與富強,更贏得人民的支持和擁戴。

  並非斷言新加坡的專制統治勝於香港的言論自由,只是覺得既然港人推崇新加坡,也應該多了解人家的制度。星洲人購買組屋是有代價的,他們每月要從薪金之中額外扣起約20-25%來供公積金,還有不能住在優質地段等等。更值得思考的是,組屋沒有太大升值潛力,購買者供樓可能只是「供死會」而已,因此星洲的民間財富比香港少很多。

 
我要回應
我的稱呼
回應 / 意見
驗証文字
 
會員登入
登入ID 或 網名
密碼
1. AH-HO 2015-04-01 12:00:16
就好似我每次同我朋友出外吃飯,都開玩笑說其他食客的餸大碟D、好食D。。。
都只看到其他人好的一面,自己把自己的缺點無限放大。。。
某討論區有人說情願要組屋,其他可以不要。。。

香港人不要夜郎自大,也不要妄自菲薄。

共勉之。
2. 不同意 2015-04-01 12:10:04

針沒有2 頭利的, 其實星洲組屋先至係 poor人恩物,

有朋友親戚在那邊,但請他們食好嘢時,才發覺他們從沒吃過 ........

3. 地產中人 2015-04-01 12:33:08
平均就好啲,基層最鍾意;
"港人非常羨慕星洲的「組屋」,組屋就像香港的居屋,是星政府興建並廉價資助予市民購買,面積比香港同類房子大幾成,星洲
8成人口住在組屋裡,打工階層得以安居樂業,左鄰右里又條件相若,大家財富較為平均,少了互相比較,就少了彼此妒嫉,感覺也幸福和諧一些。"
4. 地產中人 2015-04-01 12:34:50

"並非斷言新加坡的專制統治勝於香港的言論自由,只是覺得既然港人推崇新加坡,也應該多了解人家的制度。星洲人購買組屋是有代價的,他們每月要從薪金之中額外扣起約20-25%來供公積金,還有不能住在優質地段等等。更值得思考的是,組屋沒有太大升值潛力,購買者供樓可能只是「供死會」而已,因此星洲的民間財富比香港少很多。"

同意蔡生講法,香港比較好,多勞多得嘅社會!

5. 東南 2015-04-01 12:58:57
新加坡組屋沒有升值潛力,因此新加坡市民財富很少.
6. 好友 2015-04-01 16:21:54

所以係香港唔買樓好苯,樓唔只係用來住,可以升值令身家漲,香港人有能力就應第一時間上車.

如果有收入者,租樓是不智行為,冇能力者住公屋無可厚非.

7. 樓價跌梗 2015-04-01 16:40:15

跌市快來臨,大陸經濟唔掂,內地人唔買香港樓之餘,仲要沽香港貨,香港又快跟美國加息,樓價宜家高過頭,下調返兩三成好正常.

合理事情係樓價跌三五成!

8. 蜕变中嘅懒人 2015-04-01 17:10:56
時空不對稱。
指數不對稱。
思覺失調。
淡淡哀愁。
9. 蜕变中嘅懒人 2015-04-01 17:15:29
組屋如雞肋:百分百保值 + 永不升值。
10. 組屋= ponzi 2015-04-01 17:25:02
星加坡政府欠債多過歐豬同日本,不過人口少,仲可以呃馬拉同大陸有錢人過活的。

http://www.mckinsey.com/insights/economic_studies/debt_and_not_much_deleveraging
11. 莫名 2015-04-01 17:44:42

我情願學新加坡咁,組屋住得好舒服,又大又闊落,做人求什麼,求安居樂業而已,生活輕鬆寫意就得啦.

香港人,太辛苦了,做樓奴,住得咁細冇人生樂趣,

12. abc 2015-04-01 17:55:36
收租佬住得舒適,生活無憂,香港好過星加坡N倍!
13. 莫名 2015-04-01 18:41:08
香港人住得咁細有咩意義?有樓收租又點,冇意思,為層樓死慳死抵做樓奴,咁就幾十年過去,做香港人,點都不如新加坡人啦.
14. 莫名 2015-04-01 19:25:36
全世界都講新加坡好過香港,呢度嘅小業主仲咁頑固,就係利慾薰心嘅表現,好心啦,樓價咁高害咗年輕人上唔到車!
15. 鲍思高 2015-04-01 23:11:44
屋大唔代表一切
香港人自由自在 唔駛驚政府
醫療好 援助好
香港人思想活潑 唔須要被政府管實
不要匪薄自已
香港好過新加坡
16. 睇得通 2015-04-01 23:14:17

其實向往新加坡組屋好的人可以申請到新加坡定居!!!

喜歡香港的生活方式的人可以留在香港看香港的樓價怎麼樣升!!!

同時也可以欣賞香港的房地產高新加坡一等!!!

17. 淡友 2015-04-02 02:30:36

講合理一啲,星加坡高尚過香港一等,全球都知,無謂爭論,如果香港特首過身,會唔會咁多人追悼?難矣.

咁證明人地係英明領袖,香港無論居住環境,或者生活環境都比人地差,GDP又長期落後他人,只係靠大陸客入來買嘢,或是買樓刺激經濟,搞到樓價貴物價貴,基層市民生活百上加斤,肥咗地產商,小業主都語無倫次,大家靠炒賣過日子,遲早泡沫爆破,香港人當災!

18. 淡友 2015-04-02 02:43:09
面對現實吧,小業主及投資者,香港比星加坡差好多,有樓都唔好沾沾自喜,香港生活水準點同星加坡比呀,唔好笑死人啦!
19. yy 2015-04-02 08:21:08
星架玻人是住在一個豪華的開放式監獄,香港人旅遊走遍天下,幾曾遇到星架玻人或星架玻團吖?星架玻人的創意自強基因已被清洗,轉植羔羊基因了。李光耀就是星架玻的"直升機家長"。天生害怕競爭,怕面對失敗挫折的人,最宜到大户人家為奴為婢,星架玻是不錯的選擇。
20. 星洲組屋遊 2015-04-02 08:49:18
我去個李光燿果選區tanjong pagar組屋探朋友,屋係大,但佢地好唔識用地方(low price=> low efficiency utilisation => 浪費),佢地會買好大但好平好核突既家私,又將盆栽同單車放出走廊,塞L住條走光通道都冇人理,同香港以80年代D公屋好似,更慘係佢地多數人一定要做到退休,冇任何方法提早得到財務自由。
當然,對於能力低同懶的人,星洲係好吸引的。
21. 望東樓 2015-04-02 09:21:11
10/F, SG has CPF, to which 15% - 25%? of your monthly income (some from employee and some from employer) are contributed. Certain portion of the fund can be withdrawn earlier to buy組屋.  For the rest, you earn maybe  1%-2% yield until you retire. Since the investment market <stock / fixed income> locally in SG is so small for the CPF, so the government has to issue debts to CPF to take the $$ over. Then you see the SG sovereign fund investing in HK property market etc as a result.

In SG, elites rule. Haha.
22. 打工仔 Andy 2015-04-02 09:31:28

〝星架玻人是住在一個豪華的開放式監獄〞

十分同意!

23. 2015-04-02 11:44:19
14. 莫名 2015-04-01 19:25:36
「全世界都講新加坡好過香港,呢度嘅小業主仲咁頑固,就係利慾薰心嘅表現,好心啦,樓價咁高害咗年輕人上唔到車!」


係啦, 都係班「無良」的小業主, 害咗年輕人無辦法變得「無良」...

24. 哈哈 2015-04-02 12:25:44
香港人既財富係因為樓價升既甘就死得啦!個個乜q都唔識做就係靠資產上升錢滾錢!落手落腳做嗰班就得最少!班有錢既廢物就繼續不努而獲!
呢d甘既資本型社會應該完全推翻!
25. to 20/f 2015-04-02 12:33:19
一個人做到退休有乜問題?靠攞人地既資源提早退休而搞到有d可以退休既人冇得退休呢d先係死罪!
26. 教育制度失敗 2015-04-02 12:35:14

外匯基金資產負債表摘要顯示,外匯基金的總資產增加1,193億港元,由2013年底的30,328億港元,增加至2014年底的31,521億港元,主要原因是銀行體系結餘及來自香港特區政府基金及法定組織的存款增加。 

2014年外匯基金的投資回報率為1.4%(圖1)(註5),其中「投資組合」,不包括多元化投資,回報率為2.0%。為反映外匯基金的長線投資性質,金管局亦同時公布外匯基金在不同年期內的平均投資回報率。過去3年的平均回報率為2.8%,過去5年為2.6%,過去10年為3.7%,而自1994年至今則為5.2% (註6)。 

展望來年,金管局總裁陳德霖表示:「如果2014年是投資困難的年份,我預期2015年會更難。不論宏觀經濟和全球的金融環境,今年都會比去年更複雜和有更多變數。對金融市場投資而言,最重要的變數莫如美國利率正常化的時間和步伐。美元的利息走向、歐元區最新的量化寬鬆和日本加強版的寬鬆貨幣政策,究竟會為全球資金流向、匯率、利率、資產市場帶來什麼影響,都有很大不確定性。最近美元急升,油價大跌和瑞士法郎突然和歐元脫鈎所帶來的震盪,都反映出市場在目前極不平衡、極不正常的貨幣政策環境下的反應。我和我的同事會繼續小心謹慎,步步為營,作出適當的部署去應對這個複雜多變的投資環境。但無論如何,我們都會謹守「保本先行、長期增值」的目標,管理好外匯基金這筆龐大的資產,保證外匯基金有足夠資源和流動性去維持貨幣和金融穩定。」 ........

香港樓價上升的動力,來自貨幣發放的增長,香港的教育制度很失敗,小朋友都不知道香港的貨幣多了,會把房價,物價搶高......

27. 財務自由!=退休 2015-04-02 12:39:38
只係早D得到財務自由就可以做自己想做的事,創業,創作,做義工等等。
美國好多創新到係因為有提早財務自由既天使投資者促成,反而星洲青年只可以問政府搵錢創業,結果亦當然係全軍盡墨,所以星洲政府其實欠債極多,長遠有加稅壓力。
28. 境內外匯存款增加 2015-04-02 12:54:29

銀行部門外匯資金來源與運用方面,2014年,銀行外匯資金來源與運用增加約1490億美元。受人民幣雙向波動影響,銀行外匯資金來源與運用結構波動較大。從資金來源看,境內存款增加約1135億美元,境外負債增加約336億美元,外匯買賣及其他資金來源增加約19億美元,分別較上年多增876億、少增186億和多增207億美元,企業結匯意愿下降導致銀行境內外匯存款增加較多。從資金運用看,國內外匯貸款增加約200億美元,境外貸款及其他境外資產分別增加約382億和908億美元,分別較上年少增321億、30億和多增1248億美元。

國內外匯貸存比小幅增長后大幅回落。2014年前4個月,國內銀行(剔除政策性銀行)外匯貸存比延續了2013年末94%左右的高位水平;自5月份以來,外匯貸存比逐月下降,12月末為76%。受人民幣匯率雙向波動影響,2014年全年外匯存款水平較高,由年初的4282億美元上升至8月末的5868億美元,9月份后持續小幅回落。這主要反映了隨著外匯存款回升,境內外匯流動性改善,境內外外幣利差收窄,企業調整了境內存高息外匯、境外借低息美元的套利交易規則。全年銀行外匯存款月均5275億美元,較上年增長24%。

銀行外匯資金由凈流入轉為凈流出。不考慮對外貸款,2014年銀行外匯資金凈調出528億美元,2012年和2013年分別為凈調入46億和862億美元,2011年為凈調出166億美元。按季度分析,2014年一季度為凈調入283億美元,第二、三季度分別為凈調出628億和231億美元,第四季度轉為凈調入48億美元。這反映了二季度以來,總體上因境內外匯存款增加、貸款減少,銀行外匯資金境外運用增多。

29. 莫名 2015-04-02 16:12:22
咁嘅環境,仲話香港好,都唔怕俾人笑,新加坡移民門檻高,如果唔係,都唔知幾多人會走.
30. 莫名 2015-04-02 16:17:53

鬼叫你冇樓呀,幾多港女唔肯嫁,港男唯有北上娶老婆,咁樣循環下一代,基層愈來愈窮,社會矛盾仲加深.

都係樓價過高累事.

31. abc 2015-04-02 16:33:26
香港大把人擁有自置物業,不知幾開心.
醒目小小都已幫子女上車啦!
子女都開始等時機落手買多幾間!

32. 平均主義 2015-04-02 16:54:48
星加坡係一間考10分到90分都會比A既學校,要90分以上先有A*。
而香港就係一間直接比分數既學校,咁D只有能力考十零分既蠢學生一定會想去新加坡,但問題係佢地個政府都要欠好多債先可以派咁多A,所以佢都只係想強國水魚去,基本上cut左技術移民(費事你同佢D人爭飯食),但而家強國水魚都冇錢了。
33. 莫名 2015-04-02 19:30:32
新加坡得人鍾意嘅地方係,活在公平社會,唔會因炒樓暴富,令年輕人上唔到車,社會冇咁多怨氣.
34. 人生價值觀 2015-04-03 01:09:03

新加坡得人鍾意嘅地方係,活在公平社會,唔會因炒樓暴富,令年輕人上唔到車,社會冇咁多怨氣.??????

最起碼的人生價值觀你都難以得到,像你這一種人,新加坡都不會批準你的入境定居申請......就是去到新加坡,你也會改變你要買樓房的計劃,因為你現在買樓房的慾望是因為看到了香港樓價暴漲的誘因,如果你有心買樓房!!!為什麼不在2003年度與家人共商大計,買下香港的有用房產呢???

35. 莫名 2015-04-03 02:58:25

TO:34樓,點解閣下咁唔講道理,個個識得係2003年買樓,香港冇窮人啦.

買樓係一種需要,有居住需要時至會入市買,香港就係咁樣差於新加坡,炒樓成為一種職業,又會令人暴富,呢度就有一班不勞而獲嘅網民.

36. 莫名 2015-04-03 03:03:34

34樓:

虧閣下仲講什麼人生價值觀,你懂嗎?唔係懂炒樓就係懂人生價值!

37. yy 2015-04-03 09:09:54
自從出了各種辣招之後,最近幾年二手成交萎縮,完全沒有炒賣的空間。(SSP,DSD)
再講什麼炒樓炒樓,太脫節了。
現在是富者越富,社會大部份財富被資產擁有者,以利疊利形式吸走。無產者如工薪階層就過着狗臉的日子,終生受加租加價折磨,在基層永不超生。
38. 奇妙 2015-04-03 10:20:27

To: 35/F

"買樓係一種需要,有居住需要時至會入市買"

居住需要可由買或租或和家人同住去滿足。而呢三種方法,都要考慮:自己的存款,賺錢能力,職業穩定性,家庭成員相處等。

星記同香記和閣下都混淆了買樓和居住需要,將其中一種解決居住需要的方法看成市民的需要,於是自編自導自演一套荒旦劇:買樓是解決市民居住需要的唯一方法。

於是星記老闆辛辛苦苦四出撲水為了比班一入黎就由朝坐到晚的各「色」客人以均一價日日吃到一碗大到無倫的火腿通粉。食飽左就無怨氣,話之你哩道只係賣通粉,連口交都唔比趙°不過以前老闆夠惡就仲得。而家飲杯啤都要倒埋落去自己碗通粉先至飲得、你話星記D顧客幾歎呢?而家個leverage愈來愈高,就想比D新客黎賭執番多少幫補下,又驚教壞D通粉客。點知周圍都有得賭,呢盤數未打得響。遲下D通粉買唔到平架,可能要學香記賣多幾款,平可似食權記粉面,豪D食阿一D野,不過就無通粉大鍋飯。

至於香記又點.....飲完早茶有機會大家傾。


在崇山峻嶺翱翔的飛鷹,都有它襁褓的時候。

39. 莫名 2015-04-04 01:22:52

講咩都冇用,人都係為自己利益著想,點會諗別人嘅感受,好似小業主有樓梗係開心,皆因財富增加嘛.

可憐年輕人上唔到車,被迫住劏房或者同屋企人迫公屋,講到結婚女友梗係唔多願意.

40. 莫名 2015-04-04 01:26:32
所以李光耀咁偉大,同佢推行組屋有莫大關係,人民咁辛苦求什麼?就係安居樂業.
41. 地盤佬 2015-04-04 15:07:38
喺香港羡慕星加坡嘅人,多數都係星加坡唔願意收容嘅。香港極少數人繳稅而又半數家庭居住資助房屋,呢類高地價底下嘅受助人唔需要負擔社會成本仲喺各方面受資助,但同時聲稱要求公平制度,干擾所有發展政策。如果星加坡接收一成呢類人,從此唔會再有人羡慕星加坡。
42. 哈哈笑 2015-04-05 16:46:29
"哈哈笑二手店",不會令你"哈哈笑",是店主自己"哈哈笑",更不是"二手店",是"謀人寺"!淘寶价¥2,000,市塲价 HK$6,000,"哈哈笑二手店"賣HK$12,800!朋友在"哈哈笑二手店"用一萬多港幣買了這套傢俬,點解咁笨?更係有故仔....

http://www.63871255.com/?gclid=C ... aI6mnOoZxoCblHw_wcB

https://www.facebook.com/happyshop.secondhand

我朋友原是要買正品雞翅木,物品標明雞翅木傢私,而在二手店買理應比巿價平一截,所以當"哈哈笑二手店"負責人吳小姐(相信是店主)開价HK$12,800時,都覺得合理。事後朋友得知,買到的是"非洲雞翅木",於是向吳小姐指出若是"非洲雞翅木"就不要了,因為非正品,根本不值此價錢。吳小姐在星期五當晚Whatsapps 回覆"不是非洲木",又話有木材証明(無收過)。星期六又話可以拿去驗証。但今早星期一就完全反口,說這"是非洲木",更硬指非洲木是正品,市場价要萬多港幣,"現在已平比你",更說我朋友買東西時沒有說明不接受非洲木.... (利害!)

以示公道,後來朋友去找"XX居傢俬公司”賴老闆求証(是吳小姐指明的公証人),老闆都說最頂級的非洲雞翅木也不過HK$6,000,於是朋友發電郵給負責人吳小姐。吳小姐回覆重點如下:

"多謝你証明非洲雞翅木是正品" (天啊! 我朋友從來就沒有認同,吳小姐應該去做編導,斷章取義作故仔,真利害!)

"你沒有說明不接受非洲木" (吳小姐當初自己都說”不是非洲木”,被人發現了,就反指客人無指明,非常利害!)

"市塲價及專家價都不代表此商品價" (難度她們賣的是鑲了金?咁你又叫我朋友去問你指定的專家?賴老闆都說不過HK$6,000,吳小姐答唔到就亂來,超級利害!)

我朋友嘗試和吳小姐理論,但她說這是寄賣貨品不是他們的。但很奇怪,吳小姐處處維護賣家,一陣說賣家很”老實”,一陣說說賣家”有証明” ,一陣說還說賣家”有很多店”。結果是“無証明” 、”唔話你知是那家店” ;什麼都沒有!當吳小姐知道無法解脫,更橫蠻凶悪起來(非常惡),硬說他們二手店標甚麼價就是甚麼價,不一定比巿面平,是客人自作多情!(咁都得?那不要用"二手店"鋪名誤導客人啦!極度利害!)

我剛在"哈哈笑二手店"投訴,不到3秒被刪除掉,也被 “Unfriend” 了! 無法申訴下,只能作此絀舉,當然我預期這投訴也很快會被刪除掉!
43. 引刀一快 2015-04-06 13:12:16
非洲鷄翅木好呀,好嘢嚟架!由非洲土地生長岀嚟嘅豉油雞呀............


不法奸商,點解唔去消委會?